Haluaisin pukeutua nätisti, mutta kun kaikki maksaa liikaa :( Harmittaa
En löydä mistään halvalla kivoja vaatteita vaan kamalia rytkyjä.
Ei todellakaan ole varaa ostaa mitään 40 euroa paidasta ja lähemmäs 100 euroa housuista/farkuista. Ja ne kengät, aivan kamalia ja hirvittävissä hinnoissa.
Mikä avuksi? HenkkaMaukka ei ole mun tyyliä eikä ne koot tahdo riittää tai sit ne mallit ei vaan sovi mulle.
180 cm ja noin 80kg. Vatsalla löystyy kaikki ylimääräinen makkroina sekä tissit D-E.
Talveksi ei ole kun yhdet farkut, yhdet ikuvanhat nyppääntyneet suorat housut (ei todellakaan tämän päivän muotia), yksi paitapusero, pari ikivanha pooloa sekä yksi trikoopaita jossa kaulus (sekin so last season). Yksi "villatakki" sellainen jossa ei ole vetskaria ja ns iso kaulus. Siinä kaikki mun vaatteet talveksi. Kenkinä ikivanhat lenkkarit/kävelykengät, 10v vanhat saappaat, sekä ulkoilukengät. Saappat melkein ainoat jotka voin laittaa töihin. Noilla sitten hiihtelen töissä koko talven? Kuluuhan ne kun niitä pitää pestäkin koko ajan ja siitähän ne kulahtaa entisestään. Poolpaidoista jo parsittu saumoja useammasta paikasta. Trikoopusero näyttää kivasti kaikki vatsamakkarat jne. Todella tyylikästä, jep jep.
Kommentit (26)
Esim siellä Elloksella on oikeastikin kivan näköisiä vaatteita ja kokoja riittää jopa 60 saakka jos en ihan väärin muista.
Kuulostat siltä ettei sinulle vaan kelpaa mikään muu kuin ne muutamat olemassaolevat rytkysi?!
Laitapa linkki paitaan ja housuihin joista tykkäät? tai kerro millaista haet niin minä linkitän sinulle.
että hyvä perusvaatekokoelmaa ei hankita kuin vaivalla ja sillä, että käy ajoissa kiertämässä ne luottoputiikit läpi! (esim. kausivaatteet: uimapuvut, bikinit, talvikengät, hellevaatteet jne) Pitää olla ajoissaliikkeellä, että saa ostettua juuri sen oikean koon ja oikean mallisen puseron/housun, koska kokoja on aika vähän aina kerrallaan myynnissä. Kun on kerryttänyt hyvän perusvalikoiman aluspuseroita, neuleita, paitiksia, muutamat suorat housut ja farkut, ja kesävaatteet, on helppo täydentää muutamalla vaatteella peruskokoelmaa. Vaatteet pysyvät pitkäikäisinä ja kuosissaan, kun et JOKA ikinen päivä samaa vaatetta, ja tuuletat ja pidät hyvin vaatetta muutenkin (peset hellävaraisesti).
Isoilla koruilla ja kauniilla huiveilla saat piristystä ja vaihtelua ilmeeseen päivittäin. Almian liikkeessä on mm. tosi kivoja vaatekoruja, eri värisin vaihtoehdoin, ja Stockkalla myös.
Itse käyn kerran kuussa aina luottoputiikit läpi, ja ostan sitten yhden tuotteen,jos löytyy sopiva vaatekappale, joka sopii muidenkin vaatteiden kanssa yhteen.
että hyvä perusvaatekokoelmaa ei hankita kuin vaivalla ja sillä, että käy ajoissa kiertämässä ne luottoputiikit läpi! (esim. kausivaatteet: uimapuvut, bikinit, talvikengät, hellevaatteet jne) Pitää olla ajoissaliikkeellä, että saa ostettua juuri sen oikean koon ja oikean mallisen puseron/housun, koska kokoja on aika vähän aina kerrallaan myynnissä. Kun on kerryttänyt hyvän perusvalikoiman aluspuseroita, neuleita, paitiksia, muutamat suorat housut ja farkut, ja kesävaatteet, on helppo täydentää muutamalla vaatteella peruskokoelmaa. Vaatteet pysyvät pitkäikäisinä ja kuosissaan, kun et JOKA ikinen päivä samaa vaatetta, ja tuuletat ja pidät hyvin vaatetta muutenkin (peset hellävaraisesti).
Isoilla koruilla ja kauniilla huiveilla saat piristystä ja vaihtelua ilmeeseen päivittäin. Almian liikkeessä on mm. tosi kivoja vaatekoruja, eri värisin vaihtoehdoin, ja Stockkalla myös.
Itse käyn kerran kuussa aina luottoputiikit läpi, ja ostan sitten yhden tuotteen,jos löytyy sopiva vaatekappale, joka sopii muidenkin vaatteiden kanssa yhteen.
Panosta ajattomiin vaatteisiin. Älä osta mitään teinix-halpis-rytkyjä. Tämä on vanha hokema, mut on niin totta: köyhän ei kannata ostaa halpaa - kuin korkeintaan kirppiksiltä! Panosta laatumerkkeihin.
Mulla on seuraavat vaatteet:
Musta housupuku, Andiata-merkkinen, ostettu Fidan kirppikseltä
Harmaa-liituraita jakkupuku, merkki Rills, ostettu Fidasta sekin. (Fida, jota suosin, löytyy Puhoksen ostarilta).
Musta kotelomekko, Invear, ostettu Sokoksen alesta. Silti kallis, mutta ajaton ja laadukas, ja siihen saa vaikka kuinka paljon vaihtelua erilaisilla jakuilla, bleisereillä, villatakeilla, koruilla, huiveilla...
3 erilaista jakkua, kaikki kirppareilta. Merkkinä muistaakseni Gerry Weber, Amis, Kello.
Kolmet mustat suorat housut, kaikki ostettu Lindexiltä, siellä on usein housut tarjouksessa.
Samoin Lindexilta on ostettu kolmet farkut, kaikki alesta, ei tulleet kalliiksi.
Hyvin istuvia yläosia olen ostanut Silkki-Centeristä (Kaivopihalla ja Forumissa). Sieltä saa välillä hyvinkin edullisesti hihattomia tai lyhythihaisia silkki-puuvillapaitoja, ja pitkähihaisiakin. Niitä jakun alle, ja johan tulee vaihtelua. Värivalikoima on Silkki-Centerissä laaja.
Olen panostanut kahteen Pierre Cavallon puuvillatakkiin, musta ja vaaleanruskea. Ne pitävät kuosinsa ja istuvat hyvin, ja ne on helppo yhdistellä muiden vaatteiden kanssa.
Kolme muuta villatakkia, joista kaksi kirppikseltä, yksi Hulluilta päiviltä, kaikki sellaisia "siistin" tyylisiä, ei teiniviritelmiä.
Olen ostanut kaksi mustaa puolipitkää hametta Lindexiltä, molemmat sellaisia laineikkaita, vähän pitsikoristeellisia. Nekin menevät minkä tahansa asun kanssa, ja piilottavat mahan hyvin. Alesta löytyi molemmat.
Kolme muuta mekkoa: yksi vuosikausia sitten ostettu siisti tummansininen mekko, jossa on valkoisia pieniä palloja. Käy moniin tilanteisiin. Kirppikseltä ostettu Vuokon mekko, haalistunut, värjäsin itse tummanpunaiseksi. Ja yksi musta perus-mekko trikoota.
2 klassista mustaa trenssityyppistä kesätakkia, kirppikseltä.
Pari ulkoilutakkia, goretex-takki, 2 villakangastakkia, kaikki kirppikseltä.
Kengät ostan uutena ja niistä maksan reilustikin. Mulla on kahdet luotto-piikkikorot, yhdet korolliset mustat perus-avokkaat, korolliset syysnilkkurit sekä tasapohjaiset kävelykengät, sekä kahdet paksuvuoriset goretex-kengät. Kaikki mustia, helppo yhdistää!
Mulla on siis pääasiassa mustaa vaatekaapissa, ja väripilkkuina on esim. villatakin tai jakun alla jokin värikäs toppi.
Nämä vaatteet ovat olleet minulla jo kauan, osa todella monta vuotta, osa uudempia. Huollan vaatteita hyvin, eli pesen pesuohjelman mukaisesti, melkein kaikki vaatteet on henkarissa tai erittäin hyvin viikattu, kuosittelen ne muotoon pesun jälkeen, tarvittaessa korjaan saumoja tai nappeja...
Jos kaipaan piristysruisketta, niin sit marssin johonkin halpis-putiikkiin (esim. Exotic Itäkeskuksessa) ja ostan jonkin sen hetkisen muodin mukaisen halpis-paidan, josta tiedän heti, että se hajoaa äkkiä mut ostanpa esim. kesän piristykseksi. Tuunaamalla niistäkin paidoista voi saada vielä jotain aikaan.
Ja erilaisia huiveja saa ihan pilkkahintaan kirppareilta, niillä saa todella paljon vaihtelua. Koruja voi askarrella vaikka itse, ja niitäkin löytää kirppikseltä tai Huuto.netistä puoli-ilmaiseksi.
Tässäpä siis mun neuvot! Ala pikku hiljaa kerätä "luottovaatteita" eli laadukkaita ja ajattomia, hillityn värisiä vaatteita, ja piristä niitä tarvittaessa erilaisin värikkäin asustein. Vuoden päästä sulla on jo kaikki tarvittava, eikä taatusti ole mennyt liikaa rahaa, jos hyödynnät ahkerasti kirpparit sekä alennusmyynnit.
Tsempit!
Tosi kivoja housuja löytyy halvalla, miksei muutakin :) www.cellbes.fi