Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kolmen vuoden seurustelu...

Vierailija
31.08.2011 |

mielestäsi liian lyhyt aika kihlautumista ajatellen? :)

Perusteluja myös kuuntelen, kiitos!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tartuin sitten härkää sarvista ja kysyin mieheltäni, haluaako hän kanssani koskaan kihloihin. Hän totesi, etteikö me jo olla kihloissa, kun ollaan hieman avioliitosta puhuttu. Hän otti sitten lomamatkallamme hankitun timanttisormuksen (jota pidin oikeassa kädessä kosintaa odotellen) sormestani ja laittoi sen vasempaan nimettömään: "Nyt tämä on virallista!" :)

Vierailija
2/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain sopimaan hääpäivää!

21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, ap! Mun mielestä julkinen sitoutuminen toiseen vahvistaa parisuhdetta ja toivon, että teillekin käy juuri niin!

Vierailija
4/26 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu iästä. Olen 31v. enkä seurustelisi 3v. Lapsi olisi vielä tervetullut ja sen mielessä en ehkä jaksaisi jahkailla niin pitkään.

Vierailija
5/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa onko liian lyhyt vai pitkä aika. Jokainen pari on erilainen ja itseäänhän siinä pitää kuunnella eikä kysellä toisten mielipiteitä tai perusteluita omalle kihlautumiselle...

Vierailija
6/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei kolmessa vuodessa jo tiedä haluaako mennä toisen kanssa naimisiin vai ei, niin kannattaa ennemmin erota.

Vierailija
7/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut mun hlö kohtainen mielipide. Olemme seurustelleet reilu 3 vuotta, eikä kihloja. Vuoden seurusteltuamme puhuimme kihloista ja sain käsityksen, että miehen mielestä kaksi vuotta on sopiva aika. Sekin meni ja tuli. No, hyvää odotellessa, ehkä se tässä kohta... ;)

Vierailija
8/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei kolmessa vuodessa jo tiedä haluaako mennä toisen kanssa naimisiin vai ei, niin kannattaa ennemmin erota.

Tottakai ihmiset voivat päätyä onnellisiin liittoihin muutenkin, mutta kaikki tuntemani avioparit ovat kyllä kihlautuneet ja menneet naimisiin nopeammin.

Vierailija
9/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä kohta kolme vuotta, melkein sama aika avoliitossakin. Ikää molemmilla 25 vuotta, ja minä olisin valmis ottamaan seuraavan askelen. Miehen mielestä tämä on lyhyt aika, vaikka tunnettiin jo vuositolkulla ennen suhdetta! Mietin tässä nyt sitten tosissani että johtaako tämä mihinkään kun keskustelu ei asiaan auta.

Itse en kihlatuisi, ellei samalla päätettäisi häistä ja mies tietää tämän. Kihlautumisella hän ei siis osta yhtään lisää aikaa avioitumista ajatellen, ehkä siksi viivyttelee. Sellaiseen en suostuisi, että kihlaus olisi yksi vaihe, jonka jälkeen voi taas viivyttää naimisiinmenoajatusta. Tuttavapiirissä on näitä ikuisia kihlautuneita, jotka eivät tunnu millään saavan aikaiseksi mennä naimisiin.

Vierailija
10/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja senkin teimme vain lakiteknisistä syistä. Kukin tavallaan, mutta ei mielestäni mitenkään oleellista tai tärkeää.

Vierailija
11/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastumisen hullaantumisvaihe alkaa tasaantua rakastamiseksi. Jos menee naimisiin n. vuoden kuluttua kihloista, osaa jo olla entistäkin varmempi.

Vierailija
12/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi erota, jos kolmessa vuodessa ei ole kihlautunut tai mennyt naimisiin tms? Miksi on pakko mennä naimisiin?

Minä olen kerran ollut, enkä enää ikinä aio, vaikka onnellisessa parisuhteessa olenkin. Miksi pitäisi siis edes kihlautua???

Vierailija
13/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi erota, jos kolmessa vuodessa ei ole kihlautunut tai mennyt naimisiin tms? Miksi on pakko mennä naimisiin?

Minä olen kerran ollut, enkä enää ikinä aio, vaikka onnellisessa parisuhteessa olenkin. Miksi pitäisi siis edes kihlautua???

Kuten minulle. En nyt välttämättä eroa jos ei kosintaa ole kuulunut kun kolme yhteistä vuotta napsahtaa mittariin (d'uh), mutta kyllä alkaisin miettiä suhteen tulevaisuutta jos toinen tietää avioliiton merkityksen minulle eikä silti ole vuosien päästä valmis sitä kanssani solmimaan.

Ihmisellä ei ole hirmu montaa vuotta tässä vaiheessa elämää (lapsettomana) odotella ns. sitä oikeaa, jos suhteessa junnaa paikallaan ja toinen ei halua sitoutua vaikka tietäisi sen toiselle miten tärkeäksi.

Vierailija
14/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kolme vuotta kihlaukseen on oikeastaan pitkä aika.

Vierailija
15/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta me ollaan mieheni kanssa oltu yhdessä 3,5 vuotta. Ei olla kihloissa mutta suunniteltu lapsi on saatu keväällä. Toisaalta tuntuu että me oltaisiin oltu aina yhdessä ja ollaan sitouduttu toisiimme jo aikoja sitten ihan ilman kihlauksiakin. Eiköhän me vielä kihloihinkin mennä, kun aika on sopiva.

Sanoisin että kyllä sinä tiedät onko aika liian lyhyt vai mitä se on.

Vierailija
16/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihloihin, seuraavana vuonna naimisiin. Kaikki riippuu siitä, kuinka varma olet, että haluat juuri tämän ihmisen kanssa naimisiin. Jos olet suht varma, niin miksi pitäisi vuosikausia odotella ja katsoa? Yhdessä kannattaa tietysti asua jonkin aikaa ennen kuin menee naimisiin. Kihlat nyt voi aina helpommin peruuttaa, jos yhteiselo ei sujukaan.

Vierailija
17/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiselle 3 vuotta seurustelua on lyhyt aika ja toiselle pitkä.

Me vietetään kohta 1 vuotishääpäivää ja samalla 3 vuotis yhdessä olo päivää. Pari viikkoa sen jälkeen esikoisemme täyttää 6 kk.

Parhaat kaverimme seurustelivat 10 vuotta ennen kun menivät kihloihin.

Vierailija
18/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä. Aika sopiva aika itse asiassa.

Itse olin pitkässä parisuhteessa 7 vuotta ja se homma vaan junnas ja junnas paikallaan. Heivattuani sit sen ja tavattuani uuden, kihlauduimme oltuamme yhdessä vuoden ja pari kuukautta, nyt ollaan oltu yhdessä 4 vuotta ja ollaan rakennettu talo ja saatu 2 lasta :D

Vierailija
19/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä naimisiin jo samana vuonna, kun aloitettiin seurustelu, mutta ei vaan saatu aikaiseksi. Että mä oon ehkä väärä henkilö vastaamaan tähän. Jos teillä on tapana tehdä asiat hitaalla tahdilla, niin varmaan se on teille hyvä aikaväli. Me alettiin katsella talojen myynti-ilmoituksia, kun oltiin seurusteltu vuosi, ja aikoinaan yhteen muutettiin jonkun 4 kuukauden seurustelun jälkeen.

Vierailija
20/26 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämän kolmen vuoden seurustelun myötä olen tutustunut mieheeni niin hyvin, ja olen varma, että haluan viettää loppuelämäni hänen kanssaan. Hän on myös asiasta samaa mieltä. Saman katon alla olemme asuneet yli kaksi vuotta. Minusta kihlaus on eräänlainen vahvistus parisuhteen vakaudesta, ja olemme myös tästä keskustelleet. Menemme kihloihin pian tai emme, olen silti hyvin onnellinen, että olen saanut jakaa elämääni hänen kanssa kolmen vuoden ajan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi