Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lahjoitin sodan alussa tekstiviestin kautta Unicefille muutaman euron...

Vierailija
22.11.2022 |

Ja siitä lähtien ovat hitto soikoon häiriköineet puheluilla! Pitkään oli hiljaista, mutta taas tuli puhelu jossa oltiin kerjäämässä lisää rahaa. Ja nimenomaan kerjäämässä, kun kieltäydyin ja sanoin että tein kertalahjoituksen omasta tahdostani.
Tällä saavat karkotettua lopullisesti lahjoittajat pois. Aina tuntuu eri numero olevan kun soittavat.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vuosiin lahjoittanut mihinkään rahaa. Voi vain miettiä mihin suurinosa rahoista todellisuudessa menee, eikös vasta SPR:n johdosta joku ollut kavaltanut kassaa?

Käyttötavarat vien henkilökohtaisesti sellaiselle, joka niitä tarvitsee. Ainakin menevät sinne minne pitääkin. Pari vuotta sitten joku taisi täällä kertoa, että oli vienyt UFF:n kierrätyspisteelle kassillisen lastenvaatteita ja muutaman viikon päästä löytänyt ne samat vaatteet kirppripöydältä. Se siitä Afrikan lapsille menevistä vaatteista.

Vierailija
2/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole vuosiin lahjoittanut mihinkään rahaa. Voi vain miettiä mihin suurinosa rahoista todellisuudessa menee, eikös vasta SPR:n johdosta joku ollut kavaltanut kassaa?

Käyttötavarat vien henkilökohtaisesti sellaiselle, joka niitä tarvitsee. Ainakin menevät sinne minne pitääkin. Pari vuotta sitten joku taisi täällä kertoa, että oli vienyt UFF:n kierrätyspisteelle kassillisen lastenvaatteita ja muutaman viikon päästä löytänyt ne samat vaatteet kirppripöydältä. Se siitä Afrikan lapsille menevistä vaatteista.

Niin, noita myydään Suomessa uffin kirppareilla.. jotkut rytkyt kuljetetaan johonkin Afrikkaan mutta ei se taida olla pääbisnes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, noita myydään Suomessa uffin kirppareilla.. jotkut rytkyt kuljetetaan johonkin Afrikkaan mutta ei se taida olla pääbisnes.

Tuosta tapauksesta mistä puhuin, ei ollut Uffin kirppari mistä rytkyt olleet. Se toki olisi eri asia.

Vierailija
4/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tapauksesta mistä puhuin, ei ollut Uffin kirppari mistä rytkyt olleet. Se toki olisi eri asia.

Joku trokari osti UFFilta ja myi vähän kalliimmalla kirpparilla?

Vierailija
5/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa suusi kun soittavat ja ilmoita, ettet halua lainkaan heidän puhelinmarkkinointiaan ja pyydät, että laittavat tietoihisi soittokiellon.

Vierailija
6/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin spr:n vapaaehtoistyöhön ja liityin jäseneksi. Nyt on tullut joulukalenteri ja - kortteja, joissa tilisiirtolappu mukana. En tykkää yhtään. Autan työlläni lähellä olevia. Ulkomaille en rahojani laita enkä tykkää tuosta tuputuksesta. Siihenkin rahaa menee älyttömästi, kun painetaan jotain joulukaletereita ja postitetaan. Tämä skiin nakkasin. Järjetöntä tuhlausta.

Vierailija
7/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiseksi se on mennyt. Kaikilla järjestöillä. Aina vaan lisää rahaa vaaditaan. Tulee sellainen olo, etteivät arvosta, kun minä vähästäni vähän annan. Se pieni hyvä olo jonka sain, kun jotain lahjoitin, vaihtuu syyllisyydeksi ja turhautumiseksi, kun taas vaan pyydetään lisää.

Vierailija
8/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaiseksi se on mennyt. Kaikilla järjestöillä. Aina vaan lisää rahaa vaaditaan. Tulee sellainen olo, etteivät arvosta, kun minä vähästäni vähän annan. Se pieni hyvä olo jonka sain, kun jotain lahjoitin, vaihtuu syyllisyydeksi ja turhautumiseksi, kun taas vaan pyydetään lisää.

Tämä.

Lahjoitin viime vuonna elämä lapselle- konsertin aikana sen 5 € tekstarina. Puhelinlaskussa se tietenkin näkyi.

Ei mennyt kuin viikko, niin johan sieltä soiteltiin. Kyseltiin olisinko kuukausilahjoittajaksi alkanut, vain 20 €/kk. Olin vielä tuolloin opiskelija, sanoin ettei oikein varaa ole 20 alkaa lahjoittamaan. Puhelimen toisessa päässä oleva nainen vain vänkäsi vastaan, että pieni summa se on. No, ei todellakaan ole kaikille!

Tuosta puhelusta meni pari viikkoa, niin tuli paksu kirjekuori Kummit Ry logolla. Siinä kiiteltiin että olen tekemässä hyvän päätöksen, ei tarttisi kuin lappu täyttää, allekirjoittaa ja postittaa, jolloin sitoutuisin kuukausilahjoittajaksi. Heitin koko nivaskan roskiin. Yrittivät vielä uudelleen soittaa, mutta jätin vastaamatta kun tunnistin numeron.

Jäi kyllä p**kan maku tuosta. Hyvää hyvyyttäni halusin pienen summan lahjoittaa, kohta olisi pitänyt olla joka kuukausi antamassa rahaa.

Tänä vuonna päivää ennen EL-konserttia tuli tekstiviesti "kiitos viime vuoden lahjoituksesta, muista lahjoittaa tänäkin vuonna". En lahjoittanut, kun tuollaisen riesan sain sen jälkeen. Todellakin karkoittavat potentiaaliset lahjoittajat. Vien ennemmin lastenosastolle hyväkuntoisia leluja ja pieniä villasukkia jos auttaa haluan.

Vierailija
9/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin aikanaan Unicefin kuukausilahjoittajaksi, kun lasten kanssa katsottiin jotain konserttia, ja he halusivat kovasti alkaa tähän. Omien lasten vilpitön auttamishalu oli siis ratkaiseva tekijä tässä. Toki osallistun muutenkin hyväntekeväisyyteen, mutta haluan varmistua, että apu varmasti menee sinne minne pitääkin. 

No, jonkun vuoden jatkoin tuota kuukausilahjoittamista, kunnes päätin lopettaa. Mikä soitto- ja kirjerumba siitä alkoikaan! Viikoittain soiteltiin ja lähetettiin kirjeitä, että enkö kuitenkin haluaisi jatkaa kuukausilahjoittajana, ja summaa voisi vielä korottaakin ja mitä kaikkea. Päähän ei millään mennyt, kun kerroin kaikille soittajille, että olen jo useamman vuoden lahjoittanut tähän kuukausittain, ja nyt suuntaan rahani johonkin muuhun, olen osani tälle järjestölle tehnyt. Ei, kirje perään, ja seuraavalla viikolla taas soitto. Ja taas seuraavalla viikolla jne. Lopulta estin kaikki ne numerot, kun ei mikään kielto mennyt puhelimessa perille.

Ikinä, koskaan, en enää ala mihinkään tällaiseen hyväntekeväisyyslahjoitushommaan. 

Vierailija
10/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, ärsyttää. Nyt lahjoitan suoraan Ukrainan valtion tilille, eipä soittele takaisin. Itse asiassa Zele saa soittaa... 😛

Vierailija
11/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaa suusi kun soittavat ja ilmoita, ettet halua lainkaan heidän puhelinmarkkinointiaan ja pyydät, että laittavat tietoihisi soittokiellon.

Mutta kun ei pysty. Puhuminen ei vaan kerta kaikkiaan ole mikään vaihtoehto.

Vierailija
12/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia minäkään en lahjoita kuin esim. lipaskeräyksiin. Mulla on kyllä markkinointikieltä, en tiedä tehoaisiko se noihin.

Vierailija
13/13 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia minäkään en lahjoita kuin esim. lipaskeräyksiin. Mulla on kyllä markkinointikieltä, en tiedä tehoaisiko se noihin.

Ärsyttää kun nuo lipaskeräykset ovat aika lailla kadonneet. Niin usein laitoin niihin ohimennen edes jotain pikkuhiluja. Oli monella tapaa hyvä juttu.