Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkeekö psykologi, jos potilas on sekaisin?

Vierailija
31.08.2011 |

Läheiseni käy psykologilla ja kertoo siellä oman näkemyksensä asioista, joka ei ole totuudenmukainen, pystyykö hän huijaamaan ammattilaista?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei psykologin tehtävä ole selvittää, mikä on "totta", vaan auttaa ihmistä selviämään siitä, miten hän asiat kokee. Sillä "totuudella" ei ole väliä.

Vierailija
2/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se valheena loukkaa ja pahasti. Esim. joku väittää, että hän pelkää sinua niin, että lukitsee itsensä ovien taakse, vaikket koskaan ole ollut väkivaltainen.

Vierailija
4/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei psykologikaan ole mikään selvännäkijä.

Vierailija
5/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uhrina.ap

Vierailija
6/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrilla (=lääkäri) on potilaita.

Vierailija
7/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

homma menee niin, että jos tämä sinun tuttavasi menee psykologille, niin psykologi auttaa HÄNTÄ.

Jos SINÄ kaipaat apua, vaikka sitten siinä että miten selviät siitä että joku pelkää sua, niin sun pitää mennä itse psykologille.

Vierailija
8/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"absoluuttinen totuus taas vauhdissa"???

Vierailija
9/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kyseessä vainoharhoja mm. siitä että joku seuraa, joku käy kotona, salakuuntelee jne. ap

Vierailija
10/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuuden ystävällä oli samanlaisia pelkoja ja hänelle todettiin skisofrenia. On parempia jaksoja, mutta pari -kolme kertaa vuodessa on sairaalassa...

Vierailija
11/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä läheisesi kuulostaa jo psykoottiselta (vaino- ja aistiharhoja), joten psykologi varmasti näkee hänen harhojensa taakse. Toki ammattitaitoinen psykologi pitää aina senkin vaihtoehdon avoimena, että pelkojen taustalla onkin jotain todellista eikä suoraan mitätöi asiakkaansa kokemuksia. Tarkoitus on kuitenkin saada asiakas itse näkemään harhojensa taakse niin, että hänen kokemusmaailmansa pikkuhiljaa (kuukausien / vuosien saatossa) muuttuisi. Mielenterveyden häiriöistä kärsivälle ei auta sanoa, että "höpöhöpö, älä valehtele" (tai esim. masennuksesta kärsivälle, että "ryhdistäydy ja nouse sängystä"...), joten loppuviimein sillä, mitä psykologi uskoo tai ei usko, ei ole niinkään väliä.

Usein näissä vakavammissa eli psykoottisissa häiriöissä terapiassa käy myös asiakkaan läheiset, jolloin myös heillä on mahdollisuus kertoa hoitavalle terapeutille oma näkemyksensä asioista.

Vierailija
12/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli psyk. sairaanhoitaja, psykiatri, psykologi, mielenterveyshoitaja tunnistaa avoimen psykoottisuuden tai esim. maanisen käytöksen. Eli jos todellisuudentaju pettää tai sitten potilas on vauhdikas.

Jos asiakas/potilas kertoo psykologille esim. siitä, kun lapsuus ollut vaikea, ei psykologi voi mistään tietää ovatko asiat totta.

t. psyk.sh

Vierailija
13/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen tunnistaa ihan maallikkokin. Mutta jos läheisesi on narsisti tms se onkin vaikeampaa. Kyllä sun ap varmaan uhrina kannattaisi myös hakea vähän tukea... jos ei ole tosi hyvää ystävää tms jonka kanssa saa asiat puhuttua

Vierailija
14/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tämä läheinen on kertonut, miten ko.tilaisuudessa kertoo miten minä olen hirviö. Ei pidä omia harhojaan mitenkään omituisena. Ei edes sitä, että kysyy aamulla jotain asiaa txtviestillä, tivaa samaa asiaa illalla, eikä muista(!) että on saman asian tiedustellut ja saanut vastauksen. Joo, tiedän että suhtaudun asiaan tyyliin, älä valehtele-ei se noin mennyt, koska en vain kertakaikkiaan pysty uskomaan, miten joku vääristelee jutut.

Ihan ok, ettei hänen tuntemuksiaan vähätellä, mutta joku raja menee mustamaalauksessakin:( ap

Vierailija
15/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä saa helposti tilattua mikrofoneja, joilla kuunnella tai kameroita, joilla voi seurata mitä esim. kotona tapahtuu. Ei pitäisi aina todeta, että kyseessä on skitsofrenia. Toki ap tiedät ystäväsi tilanteesta tarkemmin, mutta skitsoksi leimaaminen heti jos toteaa kohdalleen sattuneesta seurailusta ei helpota ollenkaan "uhrin" oloa.

Vierailija
16/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä saa helposti tilattua mikrofoneja, joilla kuunnella tai kameroita, joilla voi seurata mitä esim. kotona tapahtuu. Ei pitäisi aina todeta, että kyseessä on skitsofrenia. Toki ap tiedät ystäväsi tilanteesta tarkemmin, mutta skitsoksi leimaaminen heti jos toteaa kohdalleen sattuneesta seurailusta ei helpota ollenkaan "uhrin" oloa.

Eikös sitten pitäisi olla jotain näyttöä?

Vierailija
17/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias ihminen tekee mitä vain, mustasukkainen puoliso ym. Tietokoneelle voi asentaa ohjelman, joka tallentaa jokaisen näppäilyn. Ei tämän tarvitse liittyä rikokseen tai poliisiin mitenkään.

Esim. nettikamera on viisas peittää jotenkin. Näin sanoi it-turvallisuusasiantuntija uutisissa. Siis ihminen jos kuka on perillä palomuureista ja virustorjunnasta käyttää itse Post it-lappua läppärin nettikameran edessä. Kännykkään voi asentaa ohjelman, joka tallentaa äänet kännykän ympärillä. Ynnä muuta hauskaa. Mirofoneja löytyy todella pieniä, vaikkapa kynän muodossa. Sen voi "unohtaa" minne vain.

Tervetuloa 2000-luvulle.

Vierailija
18/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mielisairaalassa tutkintajaksolla johon saatiin hänet pakotettua.

Totesivat masentuneeksi: takana oli mm. kuvitelmaa että naapurit myrkyttää kasvimaata ja joku kyylä hiippaillut kotona kun eteisen matolle oli ilmestyyt 3 pientä kiveä (ja ihmisellä pieniä lapsia jotka voinut vaikka vaatteista tiputtaa tai aarteistaan).

Ap.lle ihan semmonen lohdutus että vaikka mitä kakkaa joku sinusta puhuu, niin ei se tee asiasta totta jos se ei sitä ole.

Toki jokasella on oma kokemus ja siinä voi tulla erimielisyyksiä ja väärinkäsityksiä mutta ota ihan rauhassa syytösten kanssa.

Vierailija
19/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ja ihmisiä ei tässä maassa saa ilman lupaa kytätä, ei poliiseillakaan ole rajattomia lupia kytätä yksityisiä ihmisiä!

Että haloo!!

Vierailija
20/30 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja filmannut minun toimiani, joten tiedän mitä tämä 2000-luku tarjoaa, ja kyllä olen tuon nauhoittavan mikrofonin ja kameran löytänyt. Se, ei tarkoita sitä, että joku muu tekisi samaa.Minusta on huolestuttavaa, jos joku kuvittelee, että häntä seurataan ja samalla itse nauhoittelee muiden toimia. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi