Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko laitat/tulet laittamaan rahaa yhden lapsesi talvivarusteisiin

Vierailija
31.08.2011 |

eli haalarit, pipot, kengät, hanskat, villapuvut yms.

Mä todellakin järkytyin kun laskin paljonko lapseni talvivarusteisiin on uponnu rahaa. Kaikkia ei ole ostettu kerralla, niin kokonaissumma järkytti.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihme, että menee rahaa jos noin monet eri vermeeti pitää olla. Miksi esimerkiksi haalareita pitää olla useita? Päiväkodissakin onnistuvat kuivattamaan ne lounaan aikana jos kastuvat. Rukkaset just ymmärrän, koska ne kuluvat. Mä ostan tosin niitä lisää tarpeen mukaan enkä varmuuden varoksi kolmia varastoon. Mä en ole ostanut vielä mitään, mutta pitää ostaa talvihaalari, takki, rukkaset, kuomat ja nahkaiset talvikengät. Vauvalle kaikki onkin valmiina esikoisen jäljiltä. Kenkiä varsinkaan ei mielestäni kannata ostaa etukäteen, jalan kasvu on sykäyksittäistä. Joten nyt sopivat voi olla marraskuussa pienet. Tai hyvällä kasvuvaralla olevat onkin sopivat vasta maaliskuussa. Me asutaan Helsingissä, niin täältä saa talvivaatteita kyllä talvikauden alussakin. Ei tarvitse rohmuta elokuussa.

pienet muksut, tyttöjä ehkä, ja asutko kerrostalossa? Kurahousut käytössä? Noin minäkin ajattelin vielä, kun lapset oli tarhassa.

Mutta: Tilanne koululaisten kanssa on hiukan eri. Meidän esikoinen, poika siis, onnistui viime talvena saamaan palkeenkielille kolmet toppahousut ja yhden takin, ihan vaan koulun pihaleikeissä. Tyttöjen vaatteet on yleensä ehjiä, mutta kaikista vedenpitävyyslupauksista huolimatta ne toppikset ja kengät on jostain mysteerisestä syystä sisältä märkiä. Eli niitä joutuu kuivattamaan, ja rumpukuivaus on valmistajan ohjeessa useimmiten kielletty. Kauppareissulle ja mökille tarvitaan sitten kuiva vaihtotakki. Mökiltä löytyy sitten vielä ne kirpparilta ostetut, hiukan kulahtaneet haalarit, joissa saa kiipeillä puissa ja rymytä metsässä. Ja ne saa jäädä rauhassa kuivumaan seuraavaan viikonloppuun. Kurahousut on tuon ikäisillä yhtä kuin oksennus. Niitä ne ei pue.

terv. 35

Vierailija
62/64 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kunnon haalari, vedenpitävä, uusi tai uudenveroinen. 100-150e. Toinen kirppishaalari edullisesti vara/pihahaalariksi max.50e. Kauppareissuille toppatakki ja toppahousut. Koska kaupassa ei sada, ei tartte olla tecciä.60e yhteensä. Kuomat pakkasille, oikeasti lämpimimmät kengät, mitä on, vajaa 40e. Talvisaappaat loskakeleille 30e. Lisäksi parit, kolmet kunnon rukkaset ja villahaalari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvoille heitmann lämpöpussit yht. 60,- (päähineet ym. valmiina)

kuopukselle on valmiina veljen edellisvuotiset, eli niihin 0€.

poika 2,5 v ticketin yksivärinen haalari 70,- käytettynä, vikingin kengät vähän käytettynä 20, karvahattu kirppikseltä 5,-,

reiman minitecit alesta 13,-

kypärämyssy+kauluri itse tehdyt

tyttö 3,5v ticketin yksivärinen haalari 60,- käytettynä, kavatin kengät vähän käytettynä 20, karvahattu kirppikseltä 35,-,

reiman minitecit 25,-

kypärämyssy+kauluri itse tehdyt

villasukkia, vaihtokäsineitä ym. on kaikille vanhastaan.

Vierailija
64/64 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset käyttävät samoja villavaatteita, pipoja ja hanskoja jne. useana talvena. Ja lisäksi kierrätän tietysti ehjät ja melko hyväkuntoiset haalarit, housut takit ym. isommalta pienemmälle. Se onnistuu hyvin, kun meillä kaikki kolme lasta on poikia.

Kenkiä joutuu ostamaan joka talvi, mutta se onkin sitten lähes ainoa rahan meno, jonkun yksittäisen toppahousun tai -takin lisäksi. Yleensä ostan kengät ja vaatteet tarjouksesta tai alesta. Esim. vanha toppatakki menee syksyn, ja sitten joulun jälkeen alesta voi ostaa uuden takin puoleen hintaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi