Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko asettaa miehelle vaihtoehdoksi tupakka tai perhe?

Vierailija
30.08.2011 |

Nyt alkaa oikeesti loppua kärsivällisyys ton röökaajan kanssa. Kaikilla lapsilla ollut korvakierre ja putket, ja rahat aina loppu mutta tupakkaan löytyy kyllä vaikka jääkaapissa olis pelkkä valo...

Ja joo tiedän, itse olen valinnut tupakoitsijan lasteni isäksi, mutta vasta vähitellen olen tajunnut miten suurta itsekkyyttä se tupakointi oikeasti on. Kun siitä perhe kärsii.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienestä kiinni teidän suhde

hohhoijaa

sitä saa mitä tilaa että seuraavan kanssa varmaan kinaat sitten kahvinkeittimen väristä

Vierailija
2/35 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tupakoitsijat pysykää kovina. Niin kauan, kunnes te itse haluatte lopettaa tupakoinnin. Se ei kuulu muille se.

Tarkoitan tätä todella. Se tulee jokaiselle polttajalle ajankohtaiseksi aikanaan se lopetus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä mies se tokasin että perkele. Se on ero ny. Ja kävin ärrältä hakemassa keissin sixiä ja kartongin tupakkia, painelin Tanelle viikonlopuksi.

Ni johan oli puhelin täynnä viestejä että enhän minä nyt oikeasti sitä tarkoittanut ja tule kotiin täälä on lämmintä jauhelihakastiketta tarjolla yms paskaa.

On se niin väärin että naiset kuvittelevat puuttuvansa kaikkeen miehesä tekemisiin. ET täs on varotus teilel. Poltan edelleen ja vaimo pysyy hiljaa.

Vierailija
4/35 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se uros vaan kuvitteli, että meikäläisen röökinvetäminen loppuu, kun uhkasi erolla. Minä misukka hain ääs-marketista kopan fostersia ja lähdin Marketalle vetämään uunimakkaraa ja sitä tupakkaa! Kyllä oli puhelin täynnä pikkupipeloisen tossukan viestejä ja soittoja, mutta tää kisu sanoi vaan, että se on soronoo!!

Kahden viikon päästä tulin takaisin, oli lämmintä pastakastiketta ja kaikkea, a vot kuule. Nyt on minimelasetti hiljaa ja meikä vetää röökiä. Äänikin on muuten matalampi kuin monella miehellä, ihanaa!!

Vierailija
5/35 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä mies se tokasin että perkele. Se on ero ny. Ja kävin ärrältä hakemassa keissin sixiä ja kartongin tupakkia, painelin Tanelle viikonlopuksi.

Ni johan oli puhelin täynnä viestejä että enhän minä nyt oikeasti sitä tarkoittanut ja tule kotiin täälä on lämmintä jauhelihakastiketta tarjolla yms paskaa.

On se niin väärin että naiset kuvittelevat puuttuvansa kaikkeen miehesä tekemisiin. ET täs on varotus teilel. Poltan edelleen ja vaimo pysyy hiljaa.

Piipunpolttajan puhelias rouva

Vierailija
6/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaudu vain, että jäät yksin lasten kanssa. Isäni antoi isälleen ja äidilleni vaihtoehdot, hän tai tupakka ja näissä uhkauksissa onnistunut. Se vaan ei valitettavasti ainä näin mene.

Vierailija
7/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten olen eroa muutenkin pyöritellyt mielessä... Jopa puhunut ajoittain.

Vierailija
8/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun homma oli vaikeimmillaan, niin en antanut vauvaa sille syliin kun vasta puoli tuntia tupakoinnin jälkeen. Aika avuton yrityshöän sekin oli, mutta olipa edes jotain.

En vaan antanut sille vauvaa syliin. parissa illassa se alkoi oppia ajoittamaan röökaamisiä niin, että pystyi edes pikkuisen viihdyttämään vauvaa (ja lepäämään samalla vähän itse :D )Sen kun oli sit pakko ripustella pyykkejä, tiskata tai imuroida yms kaikkee muuuta pientä normisäätöä, jota nyt tuppaa kakden alle kolmivuotiaan perheessä olla kun yksi aikuinen ei kaikkialle päiväsaikaankaan repäeä.

Tuosta meni vielä muutama vuosi ja mies sairastui niin pahasti keuhkoputken tulehdukseen, että pelkäsin sen kuolevan yks yö. Samana yönä myös astmalapsi oireili taas niin pahasti että väsysumustani mietin että näkeekö noista kumpikaan aamua... Sanoin mitä olin yöllä mielessäni pyöritellyt; mies alkoikin itkeä ja sanoi itse lapsilleen että tahtoisi kyllä nähdä heidän kasvavan. Se lopetti siihen sen polttamisen! Siis se todellakin lopetti.

No, puolen vuoden päästä se poltteli taas - mut nyt pikkusikareita yhden päivässä ja sitten kaksi. Ja sit se sairastu taas siihen keuhkoputkentulehdukseen - ja lopetti. Ei polta enää.

Voit sanoa miehellesi että joko rööki tai perhe. Mut sun pitää todella tarkoittaa sitä. Sinäkin voit hävitä perheen :/

Vierailija
9/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin voit hävitä perheen :/

Vierailija
10/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos miehesi on niin ääliö että polttaa sisällä tai lasten vieressä tai jos tienaa niin vähän, että tupakointi kaataa talouden, niin kyllä.

Muuten en ymmärrä, miten koko perhe tuosta voisi kärsiä. (Ja juu, meillä ei kumpikaan polta.)

Ja Porvoossahan tota osastoa toki riitänee...

Vierailija
11/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ystäväiseni, ihan tutkimustenkin mukaan vanhemman tupakointi lisää lapsella korva- ja hengitystietulehdusten riskiä, VAIKKA vanhempi tupakoisi vain ulkona eikä koskaan lasten läheisyydessä.

Ja todellakin, rahaa on niin vähän että eletään ihan kädestä suuhun. Väljentäis huomattavasti jos olis se satanen kuussa enemmän rahaa... Ei esim. joutuis lainaamaan heti jos joku saa antibioottikuurin tms...

Vierailija
12/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun linkin, jossa todetaan vanhemman tupakoinnin _kodin ulkopuolella_ lisäävän esim. korvatulehduksia?

Vierailija
13/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näiden korvakierteisten (joista kahdella lisäksi infektioastma) kanssa kun on lääkärillä rampattu, niin hyvin usein lääkärit ovat tutkimustuloksiin vedonneet ja sanoneet että myös silloin, kun lapsi ei suoraan altistu tupakansavulle, on löydetty kohonnut alttius näihin asioihin.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,808,6916,21537

"– Samansuuntaisia tuloksia on aiemmin raportoitu, mutta ei tällaisilla luvuilla. Täsmällistä syytä on vaikea sanoa. Voidaan esittää vain lisäkysymyksiä, esimerkiksi kulkeutuuko äidin mukana savua sisätiloihin." Sari Hammaren-Malmi

Vierailija
14/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun linkin, jossa todetaan vanhemman tupakoinnin _kodin ulkopuolella_ lisäävän esim. korvatulehduksia?

Tätä minäkin olen miettinyt, kauheasti aina vedotaan tutkimuksiin, joista ei ole näyttöä. Että niin, kun meillä ei lapsi tule meidän kanssa pihalle tupakalle, ikkunat ovat pihalle kiinni, varmasti puhalletaan kaikki savu pihalla yms. Eikös se olekaan minä jota myrkytän?

Vierailija
15/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sättimisen ja uhkailun sijaan voisit koittaa KANNUSTAA että luopuu tupakoinnista. Esim. auttaa vähentämään, on helpompi vähentää savuke kerrallaan vert. totaalinen lopettaminen. Ja jos joku valittaa aiheesta niin se saa vaan tupakoimaan entistä enemmän, ja tämä pätee IHAN kaikkeen... Ei vaan tupakointiin.

Koita puhua josko askin sijasta polttaisi vain 15 päivässä, ja sitten parin viikon kuluttua vain 10 päivässä, sitten vain 5 päivässä jne. ja loppujen lopuksi ehkä lopettaa kokonaan tai vain 1 savuke päivässä riittää.

Lääkäriltä saa myös reseptin lääkkeeseen joka auttaa lopettamisessa, sitäkin kannattaa harkita. oleellista on nyt se, että mitä enemmän nalkutat aiheesta sitä enemmän hallaa teet. Koita TUKEA ja AUTTAA nalkutuksen sijasta. Kannusta siihen että luopuu esim. joka 3. tupakasta ja sitten joka 2. jne.

Vierailija
16/35 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin turhaa. Lapset tosin nykyään huolehtivat siitä, huomauttelevat iskälle kun se menee tupakalle että ja TAASKO ja "tupakointi vähentää elinikää"... Etenkin eskarilainen jakelee näitä viisauksia. :-P

En edes usko että mies lopettaisi. Ei siitä ole siihen. Niin ja se lääke on ensinnäkin ihan tolkuttoman kallis, ja toisekseen tiedän siitä hoitohenkilökunnan huomioiman todella vakavan haittavaikutuksen (jota TOISTAISEKSI ei ole tuoteselosteeseen kirjattu) etten suosittele sitä kenellekään.

Vierailija
17/35 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kun olisin itse mennyt töihin ja rahat ei riittäisi sittenkään. Jos talous on niin tiukalla että lasten lääkkeisiin joudutaan lainaamaan rahaa niin tuskin se siihen sataseen kaatuu oli kyse sitten tupakoinnista tai ihan mistä vaan - pahasti ollaan karilla siinä kohtaa kuitenkin.

On toki totta, että sille sataselle kuussa on varmasti parempaakin käyttöä.

Vierailija
18/35 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tolkuttoman kallis, mutta kallista se tupakointikin on. Jos runsas polttaminen jää pois maksaa lääkekuuri itsensä takaisin.

Kiinnostaisi tietää, mitä haittavaikutusta hoitohenkilökunta (?) on huomioinut?

Mieheni pääsi eroon tupakoinnista juuri Champixilla ja lopetti kun tulin raskaaksi, oma terveytensä ei ollut hänelle riittävä motivaation lähde.

Vierailija
19/35 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen miettinyt, kauheasti aina vedotaan tutkimuksiin, joista ei ole näyttöä. Että niin, kun meillä ei lapsi tule meidän kanssa pihalle tupakalle, ikkunat ovat pihalle kiinni, varmasti puhalletaan kaikki savu pihalla yms. Eikös se olekaan minä jota myrkytän?

http://www.scientificamerican.com/article.cfm?id=what-is-third-hand-smo…

http://www.kaleva.fi/uutiset/tutkimus-jopa-ulkona-tupakointi-altistaa-l…

Vierailija
20/35 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tolkuttoman kallis, mutta kallista se tupakointikin on. Jos runsas polttaminen jää pois maksaa lääkekuuri itsensä takaisin.

Kiinnostaisi tietää, mitä haittavaikutusta hoitohenkilökunta (?) on huomioinut?

Mieheni pääsi eroon tupakoinnista juuri Champixilla ja lopetti kun tulin raskaaksi, oma terveytensä ei ollut hänelle riittävä motivaation lähde.

Mutta sama juttu kuin köyhällä aina: ei ole varaa ostaa sellaista, mikä pitkällä tähtäimellä säästäisi. Niin se vain on.

Tuo vakava mahdollinen sivuvaikutus liittyy nuorten ihmisten aivoinfarkteihin. Siis jopa alle kolmikymppisten, joilla ei ole (entistä tupakointia lukuunottamatta) mitään riskitekijöitä, mutta joiden ainut yhdistävä tekijä on tupakoinnin lopettaminen kyseisen lääkkeen avulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän