Miksi ihmiset haluaa lapsia?
Mä en oo oikeen koskaan ymmärtäny.
Mulla ei oo ollu koskaan vauvakuumetta, oma lapsi tuli, kun sattu vahinko. Sitä ennen olin päättänyt miehen kanssa, että tulee jos on tullakseen. Oli siis ihan positiivinen vahinko.
En ymmärrä mikä hinku ihmisillä on kokee rankka vauva-aika, rankka kasvatusvastuu, ylipäätänsä vastuu ihmisestä. Omaa aikaa on paljon vähemmän kuin ennen.
En ymmärrä sitäkään, kun ihmiset alkaa tekemä'llä tekee niitä lapsia. Sitten seksi menettää hodon ja pian ollaan jossian lapsettomuushoidoissa ja valmitia tekemään melkeen mitä tahansa, et tulee se jälkeläinen.
Pelkäättekö te ihmiset yksinjäämistä vai mistä tässä on kysymys? En ymmärrä!
Ja anteeks. Tarkotus ei oo loukata ketään. Ois kiva, jos joku osais antaa hyvän ja perustellun vastauksen
Kommentit (27)
mutta halusin kokea äitiyden, halusin hoivata omaa lasta ja seurata lapsen kasvua läheltä.
Minulle äitiydessä on kyllä hohtoa. Joka päivä saan ihan tavallisista toimista lapsen kanssa voimakkaita merkityksen kokemuksia, jotka antavat valtavan hyvänolon tunteen. (joo on myös välillä raskasta jne.jne.)
jos kysyt tätä ja sinulla on itselläsi lapsi. Eli et ole hoksannut sitä hohtoa vaikka se on kokoajan vieressäsi.
Meille lapset ovat arjen ilo. Tottakai on välillä rankkaa mutta ei sitä voi edes rinnastaa siihen iloon ja ylpeyteen mitä se mukanaan tuo. Meillä parisuhde saa aikaa ihan hyvin päivällä kun ollaan perheen kesken, siinä samalla ruokitaan myös parisuhdetta. Lapset menee nukkumaan jo 20-21 aikaan joten kaikelle intiimillekin on kyllä aikaa.
T. 1v. ja 2v. äiti ja onnellinen vaimo
Hohtoa? No en sanois, et lapsi tuo elämään hohtoa. Heh :D
-ap
äh. miten sä voit ottaa ton vittuiluna? Kunhan phdin näitä asioita. Te ootte liian herkkiä.
Se on vittuilua, että laitat sanoja/ajatuksia toisten suuhun/päähän, kuten:
ahaa...nyt tajuan...ihminen haluaa lapsen oman itsetunnon pönkittämiseen... Ihminen tarvitsee jonkun, joka kehuu häntä? Ihminen haluaa olla hyödyksi ja tarpeellinen ja vanhempi jos kuka on tarpeellinen omale lpaselleen. Osuiko oikeaan? Itse olen kokenut olevani tarpeellinen jo ennen äidiksi tuloa, joten ehkä alan nyt ymmärtää... hmm...mielenkiintoista
1. "ihminen haluaa lapsen oman itsetunnon pönkittämiseen" Keksit tuon itsetunnon pönkittämisen ihan itse: vittuilua
2. "Ihminen tarvitsee jonkun, joka kehuu häntä?" Ei tarvitse, väärä päätelmä sinulta: silti vittuilua.
3. "Itse olen kokenut olevani tarpeellinen jo ennen äidiksi tuloa", kehut itseäsi, alennat muita: vittuilua.
4. "hmm... mielenkiintoista" Ikäänkuin tekisit tutkimusta alempien olioiden kummallisesta käyttäytymisestä: vittuilua.
Ihmiset hankkivat lapsia näennäisesti eri syistä, eli perustelevat lasten hankintaa eri tavoin. Onhan nykyihminen kykenevä rationaaliseen ajatteluun ja lapsen hankintaa ei pysty kovin helposti rationaalisesti järkeilemään. Silti sitä pitää selittää itselleen.
Oikea syy on kuitenkin biologinen tarve saada jälkeläisiä. Tätä tarvetta ei pysty järjellä perustelemaan, koska tarve kumpuaa ihmisen primitiivisesta puolesta niin voimakkaana, että myöhemmin kehittynyt "järki" ei pysty sitä voittamaan.
Muita primitiivisia haluja ovat esimerkiksi himo rasvaiseen, makeaan tai suolaiseen ruokaa ja ehkä suurimpana haluna halu seksiin.
ettei viitsisi vastata, ja ehkä jätänkin omat motiivini mainitsematta.
Mutta ap:n lausunto ei ole uskottava, koska hänelle on syntynyt jo lapsi. Jos ap olisi 39-vuotias lapseton ja sanoisi edelleen niin, että ei mitenkään päin halua lasta, niin sitten lausunnolla voisi olla jotain virkaa. Eli hän ei ehkä täysin pysty eläytymään siihen tilanteeseen, mitä on olla ilman kaivattua lasta.
Eikä se ilmeisesti ihan vahinko ollut ap:n lapsikaan, koska mainitsi myös, että saa tulla jos on tullakseen. Tuskin sellaisen lausunnon jälkeen on mikään tuplaehkäisy enää käytössä.
Raskaana olen voinut hyvin ja synnytykset ovat olleet helppoja. Lapsemme ovat terveitä. Heitä on neljä. Voisin vaikka viidennenkin ottaa. Biologisia lasten ei tarvitsisi olla, mutta aina olen halunnut lapsia. Siis jo lapsena. Mutta missään nimessä en toivo kenenkään tekevän lapsia, jos ei niitä todella halua. Elämä voi olla monella tapaa hyvää.
minäkin hoidin aikanani paljon sukulaisten lapsia. Olin heille ihan varaäiti, kuten he sanoivat. Mutta ei se kuule ole likikään samaa kuin sen oman ihanan lapsen hoitaminen! Äidinrakkaus on jotain niin uskomatonta, ettei sitä käsitä ennen kuin sen itse kokee!
Ethän voinut tietää, mitä se äidinrakkaus on ennen kuin hommasit omia. Mikä oli syysi ENNENKUIN teit lapsia, että lapsia pitää tehdä?
T: Ei ap
minäkin hoidin aikanani paljon sukulaisten lapsia. Olin heille ihan varaäiti, kuten he sanoivat. Mutta ei se kuule ole likikään samaa kuin sen oman ihanan lapsen hoitaminen! Äidinrakkaus on jotain niin uskomatonta, ettei sitä käsitä ennen kuin sen itse kokee!
Ethän voinut tietää, mitä se äidinrakkaus on ennen kuin hommasit omia. Mikä oli syysi ENNENKUIN teit lapsia, että lapsia pitää tehdä?
T: Ei ap
Ja se on todettu muissakin vastauksissa. Se on biologiaa. Ja jos kerran muiden lapset ovat ihania, miksi EN olisi halunnut omia?
äh. miten sä voit ottaa ton vittuiluna? Kunhan phdin näitä asioita. Te ootte liian herkkiä.
ap