Minkä ikäinen teini yksin kotona?
Minkäikäisenä teininne on saanut ensimmäistä kertaa olla yksin yön kotona?
Meillä 14-vuotias, kovasti haluaisi, mutta taitaa olla vielä liian nuori...
Kommentit (11)
mutta monille se tuossa iässä on vain mahdollisuus pitää BILEET.
-nimim. kesken teinien tyttöjen leffaillan kotiin tullut. Ja paikalla olikin aikamoinen kööri nuorisoa, eikä todellakaan selvinpäin. Eikä leppoisasta leffankatselusta tietoakaan (mitä vakuutettiin puhelimessa vähän ennen kuin yllättäen kotiin mentiin).
oli silloin tällöin ( kerran kuussa ) 14-vuotiaana ensi kerran, joskus arkena, joskus viikonloppuna ja kaikki sujui hyvin.
Jos itse haluaa ja on luotettava niin asia on ok. Mikään lakihan ei sitä Suomessa estä. 40 vuotta sitten oppikoululaiset asuivat jo 11-vuotiaana viikot yksin.
vielä ollut mutta saisi jo olla. Keskimmäinen on 14 v ja nuorin 10 v ja heistä ei saisi olla kumpikaan, ei edes tuon vanhimman kanssa.
mutta ihme paapojia täällä.
Meillä n. 1-2 yötä kuukaudessa ovat 16v, 13v ja 7v keskenään kotona yötä kun minulla ja miehellä yö-vuorot sattuu yhtä aikaa. Hyvin on mennyt.
välinpitämätön ja turvaton mamma. 7-vuotiaallasi on tukenaan jo 16-vuotias, mutta tuskin jättäisit lastasi yksin nukkumaan yövuoron takia. Ethän?
vielä ollut mutta saisi jo olla. Keskimmäinen on 14 v ja nuorin 10 v ja heistä ei saisi olla kumpikaan, ei edes tuon vanhimman kanssa.
lapset on kotona varmaan kolmekymppisiks.
Tuli mieleen serkkuni jonka läheisriipuvainen äiti ei koskaan päästänyt sitä yökylään tai antanut olla yksikseen. Kärsii vieläkin siitä.
kaksi yötä. Siskonsa oli 18-vuotiaana yksin yötä kotona, emme luottaneet aiemmin.
välinpitämätön ja turvaton mamma. 7-vuotiaallasi on tukenaan jo 16-vuotias, mutta tuskin jättäisit lastasi yksin nukkumaan yövuoron takia. Ethän?
Tämä paapomisjuttu tuli lähinnä tuosta jonka 14v ja 10v ei saisi jäädä kotiin edes 17v:n kanssa.
Tietenkään en jättäisi 7-vuotiasta yksin kotiin ilman isompia sisaruksia.
yhdeksi yöksi yksin ja on satavarma, ettei järjestäisi bileitä...
täti asuu samassa talossa ja olisi turvana
Meillä 14-vuotias, kovasti haluaisi, mutta taitaa olla vielä liian nuori...
Herranjumala. Huolestuttavan uusavuttomalta nuorelta kuulostaa, jos ei 14 vuoden iässä pärjää yksin kotona.
Kaverin 9-vuotias poika herää itsenäisesti kouluun ja tekee itselleen aamupalan. Koulun jälkeen poika huolehtii itse syömisestään. Jos puhtaita astioita ei ole, poika tiskaa itselleen puhtaan lasin juomaa varten.
kun olen itse ollut nuorimpien kanssa sairaalassa.