Mieheni palkkakuitissa lukee "Maksetaan 12 433 €"
Kommentit (49)
en esim. ota nyt syksyllä palkatonta vapaata ja lähde miehen ja lasten mukana lomareissulle, kun "teillä on rahaa kuin roskaa." Ihmettelen suuresti miten joku kehtaa noin edes sanoa ja toiseksi ihmettelen miksi mun pitäisi tunkea sitä rahaa joka tuutista menemään? Keväällä on normaali talviloma, reissaan sitten.
tais miehellä olla samanlainen summa kun siinä oli normipalkka ja bonukset.
Ei siitä kauheesti jää tuhlaukseen, kun itse olen äitiysvapaalla ja on iso asuntolaina ja autokin osaksi maksamatta.
Eli kun minulla on pienet tulot, niin ei miehen suuret tulotkaan tee meistä kovin hyvätuloisia. Ei nyt joka senttiä tarvitse laskea, mutta ei nyt hirveesti tuhlaillakaan voi.
niin ja jos joku kadehtii parempituloista, niin voin sanoa, että miehelläni se ainakin tarkoittaa pidempiä työpäiviä eli tuntipalkka ei välttämättä ole sen parempi kuin hänen alaisillakaan.
Kukaan ei voi hoitaa täysin hänen tehtäviään, joten hän ei voinut edes isyysvapaata pitää kuin pari viikkoa....lomia ei myöskään voi olla täysin tekemättä töitä.
Loinen reteesti myöntää lypsämisensä ja on ylpee siitä:DDD
Meitä on moneen junaa ja osa jää asemalle..
Jos elää perheenä ja on yhteiset rahat, niin eihän tuo mitään loisimista ole. Toiset nyt vain haluavat puhaltaa yhteen hiileen ja jakaa mm. rahansa perheensä kanssa.
meilläkin yhteiset rahat. mies töissä, mä kahden pienen lapsen kanssa kotona. yhdessä yritetään ja jaetaan vastuu. en tunne loisivani, eikä näin onneksi ajattele miehenikään.. samaa perhettähän tässä ollaan
Voin kokemuksesta kertoa, että vielä hienommalta tuntuu, kun se lukee OMASSA palkkakuitissa.
kun sait jokusen lukijan pahalle mielelle?
Multa ei hiru tippaakaan ymmärrystä ihmiselle, joka kerskailee rahoillaan tai tavaroillaan, kun tietää, että kuulijoina on ihmisiä, joilla on rahatilanne tosi tiukilla, nähdään jopa nälkää suorastaan. Ei kertakaikkiaan. Itse olen ollut molemmissa tilanteissa ja kyllä ällöttää tuollainen.
joka saa laskea jokaikisne pennin ja kituuttaa. eipä tuntunu ap:n alotus missään- en vaan osaa olla kateellinen kenenkään rahoista tai materiasta. ehkä pitäs olla. meillä on kaikki hyvin. olaan terveitä, meillä ihana perhe. käytettynä saa lapsille kivoja vaatteita ja ruokaan riittää rahat kun järkevästi ostaa. nelihenkinen perhe ja saadaan yhteensä kuussa käteen n.1900€ eli köyhiä ollaan. ehkä mä sit oon tyhmä, ku en tajua edes valittaa tilanteesta
Minun mieheni saa joka kuukausi hieman päälle 10.000 ja se verottomana, setelit kirjekuoressa.
Eli repikää siitä, kateelliset :)
ja veronkierrollakin vielä kehuu.
No, kymppitonni plus nolla on kuitenkin vain kymppitonni.
tais miehellä olla samanlainen summa kun siinä oli normipalkka ja bonukset.
Ei siitä kauheesti jää tuhlaukseen, kun itse olen äitiysvapaalla ja on iso asuntolaina ja autokin osaksi maksamatta.
Eli kun minulla on pienet tulot, niin ei miehen suuret tulotkaan tee meistä kovin hyvätuloisia. Ei nyt joka senttiä tarvitse laskea, mutta ei nyt hirveesti tuhlaillakaan voi.
Eikö tuolla tulotasolla osteta ne autot käteisellä. Meillä yhteenlaskettu netto noin 6000€/kk, eikä todellakaan olla tarvittu lainaa autoon. Tyydytäänkin kyllä noin 30000€ maksaviin...
Kellä rahaa on, sitä häpeämättä käyttäköön ja menemään pistäköön. Se tulee verovaroina ja työpaikkoina meidän kaikkien hyödyksi.
Ja minä olen rakennusmestarin ja tehtaan työläisen tytär. Isä perusti remppafirman ja ahkerana ja luotettavana pärjäsi hyvin. Isä olisi tosiaan voinut jäädä aikoinaan parkumaan, että olin jo 12-veenä puoliorpo ja elin kunnanjauhoilla, näin nälkää. Koulussa sai kuulla olevansa köyhän kakara ilmaisella paikalla. Isä oli sitä mieltä, että nyt pitää olla oman onnensa seppä, tästä ei mennä kuin eteenpäin. 15-veenä lähti kotoa. Kun rahaa alkoi olla, isä ei piilotellut sitä, että menee hyvin. Omalla tavallaan myös säästi yhteiskunnan rahoja, kun osti äidilleen asunnon ja maksoi vastikkeen, lääkäri- ja lääkelaskut. Muuten olisi mummu asunut asumistuella vuokralla ja saanut toimeentulotukea. Isä ei naapurin Jormien kateudesta piitannut.
Kateushan se on se, joka vie kalatkin vedestä, sanotaan...