Olinko minä vai farmaseutti outo?
Menin kysymään kipulääkettä, joka soveltuu raskaana olevalle. Sanoin, että voin olla raskaana, muttta en ole vielä testannut enkä halua turhia riskejä. Farmaseutti sanoi, että elämässähän voi sattua mitä vaan, voi jäädä vaikka auton alle ennen kuin tietää olevansa raskaana. Minusta outoa, miten teistä?
Panadolit hain sitten muualta.
Kommentit (9)
Mä olisin lyhyesti pyytänyt särkylääkettä joka sopii myös raskaanaolevalle. Ei selityksiä siitä kuka on tai mahdollisesti saattaa olla raskaana...
Kyllä ihminen nyt tietää onko raskaana vai ei tai sitten tosiaan ostaa sen testin.
vähän ontuvaa small talkia. Jos asiakas ei tiedä onko raskaana, kai ostaa sitten testin, jotta tietää onko vai ei. Tai sitten ostaa suoraan raskaana olevalle sopivaa lääkettä (=käsikauppalääkkeet, parhaiten Panadol mutta myös esim. ibuprofeeni raskauden kahden ensimmäisen kolmanneksen aikana).
eli esim. samana päivänä hedelmöittymisen jälkeen ON raskaana, mutta ei voi sitä tietää!
kaupasta saa samalla hintaa kaksi tai kolme? Mulla on ainaki kaupan testejä melkein aina kaapissa, en tod. käyttäis senttejäni ostamalla apteekin ylihinnoiteltuja!
kaupasta saa samalla hintaa kaksi tai kolme? Mulla on ainaki kaupan testejä melkein aina kaapissa, en tod. käyttäis senttejäni ostamalla apteekin ylihinnoiteltuja!
ainakin lähimmässä kaupassa (keskikokoinen S-market) on myynnissä vain niitä Clearbluen ja jonku muun valmistajan kalliita testejä. Itse ostan aina (no hei kahdesti jo) testit apteekista, kun sieltä saa niitä erikoisherkkiä testejäkin alta 5 euron.
Ja itse aiheeseen: Hieman outo vastaus farmaseutilta, mutta enpä nyt olisi jaksanut tuosta mieltäni pahoittaa ja olisin ostanut ne panadolit siitä, kun kuitenkin jo paikanpäälle olin vaivautunut. Ehkä olit jo päivän kymmenes yliherkkä mama (koska perinteiset buranat ja panadolit on käypiä alkuraskaudesta) ja farmaseutilta paloi käämi. Onko se nyt sitten hyvää asiakaspalvelua, onkin jo eri asia...
tuo kovin asialliselta kuulosta. Sitä paitsi tulehduskipulääkkeet saattavat vaikeuttaa alkion kiinnittymistä, joten raskautta yrittävä syököön ihan vapaasti parasetamolia ovulaatiosta kierron loppuun oli tai ei ole onnistunut raskaus. Mitäpä sitä toisen huolta vähättelemään. Tuossa asiakas tuli nolatuksi.
Tosi törkeästi sanottu! Ei kuulu ammattietiikkaan ollenkaan. Saa varmasti ainakin huomautuksen kommentistaan.
mielenkiintoinen asiakastilanne. Kyllä minusta pääsi vähän farmaseutilta sammakko suusta, mutta siis eikö se sulle suostunut niitä oikeita särkylääkkeitä ollenkaan myymään? Vai lähditkö vaan itse siitä tilanteesta pois? Palvelematta jättäminen minusta olisi tuossa se vakavampi "rike".
Tuollaisiin fatalistiselta kuulostaviin letkauksiin vastaan itse että ei silti useinkaan kannata ehdoin tahdoin riskejä ottaa, jos riski on huomattavan vähällä vaivalla vältettävissä. Lähipiirissä on muutama tällainen hälläväliä-negatiivispainotteinen tyyppi, joten harjoitusta on tullut. Tietty liika on liikaa. Yleensähän kuitenkin sanotaan, että jos et tiedä olevasi raskaana, etvoi sikiötä vahingoittaa.