En vissiin saanut tätäkään työtä, enkä päässyt edes haastatteluun :(
Voihan v**** sanon minä. Viime maanantaina oli viimeinen hakupäivä eikä mitään olen kuullut tähän mennessä, ei sähköpostia, epuhelua, ei kertakaikkiaan mitään.
Tais tääkin mennä sit ohi. Voi v**** v**** V****
Kommentit (20)
Mutta ehdottomasti vielä enemmän syö naista, kun pääsee haastatteluun, kerrotaan että 5 haastatellaan ja sit saa kotio kirjeen "Kiitos mielenkiinnosta... jaadijaadijaa... " ja kirjeen lopusta saa lukea, että 4 henkilöä on valittu. No sepä mukavaa... (Noh, ainahan JOKU jää rannalle ruikuttamaan, mutta miksi aina minä?)
Olen koko elokuun laittanut joka päivä pari oman alan hakemusta eteenpäin, yhtään haastattelulutsua ei ole tullut :(
mä haen yhteen paikkaan nyt uudelleen..
kesän alussa heillä paikka auki, ei ilmeisesti valittu ketään koska taas on sama paikka auki ??
Vikasta haastattelusta odottelen päätöstä tämän viikon loppuun mennessä. Saa nähdä, että miten käy...
Mille alalle / mihin hommiin haet?
No meillä menee yleensä vähintään kolme kuukautta, ennen kuin ilmoitellaan kellekään yhtään mitään - hyvin voi kulua viisikin kuukautta hakuajan umpeutumisesta, ennenkuin haastatteluja aletaan tehdä. Usein paikkoja ei ole tarve täyttää kiireesti, ja rekryosasto on aivan alimitoitettu firman tarpeisiin nähden. Viivettä siis on.
Pankkiala kyseessä tässä.
Meilläkin sama vaiva eli rekryosasto (lue: pari kälyistä henkilöä) ovat ihan helisemässä satojen hakemusten kanssa. Eli jos firmasta ei kuulu mitään, niin vika ei välttämättä ole hakijassa vaan hakuprosessissa.
Meilläkin sama vaiva eli rekryosasto (lue: pari kälyistä henkilöä) ovat ihan helisemässä satojen hakemusten kanssa. Eli jos firmasta ei kuulu mitään, niin vika ei välttämättä ole hakijassa vaan hakuprosessissa.
Ja joskus on vielä niin, että kun rekrypuolen ihmiset saavat ensimmäisen kierroksen hakijat käytyä läpi ja annettua varteenotettavat hakemukset bisnespuolen ihmisten tutkittaviksi, onkin juuri silloin joku bisneksen ruuhkahuippu eikä kenelläkään ole aikaa katsoa niitä hakemuksia. Ja taas ollaan myöhässä.
t. 9
Minä sain tänään tietää ettei tärpännyt viimeisinkään hakemani paikka, nyt olen ihan ulapalla ja tuuliajolla, mitään tietoa ei ole mistään.
Rupean ilm tekemään Seuren kautta keikkaa ensi ti lähtien..sitähän en tiedä onko siellä töitä monelle pvälle vkossa mutta eipä ole muutakaan tiedossa.
En tod jaksaisi mitään soviteltuja päivärahoja hakea ja sitä paperishowta joten täytyy toivoa että töitä olisi 4-5pvlle vkossa.
ihan tavan toimistotöitä siis.
Millainen koulutus tämmöseen työhön pitäisi olla? jos on työkokemusta toimistohommista mutta ei kaupallista koulutusta, onko mahiksia?
ole suhteita. Joo, joo, palkkoja kiskotaan ylöspäin, koska eihän valtio ole kilpalukykyinen työnantaja ja työpaikkana ihan pepusta. Kumma kyllä kukaan ei sieltä lähde, palkat hakkaa yksitysen mennen tullen ja hyväkään hakija ei pääse edes haastatteluun. Itse olen hakenut valtiolle, kun ajattelin, ettei se ole niin haluttu työnantaja ja leipä olisi kuitenkin pitkä. En ole päässyt edes haastatteluun. Yksityisellä napsuu heti haastattelukutsut. No, nyt olen huomannut, että palkatkin siellä on jo paremmat. Ihmekös tuo, että niistä paikoista on HURJA kilpailu.
toimistotöistä 15 vuoden kokemus. Kaikkia tehtäviä en ole tehnyt, mutta 90% vaatimuksista täytän.
Pitäiskö olla vanhemmat töissä samassa paikassa?
ole suhteita. Joo, joo, palkkoja kiskotaan ylöspäin, koska eihän valtio ole kilpalukykyinen työnantaja ja työpaikkana ihan pepusta. Kumma kyllä kukaan ei sieltä lähde, palkat hakkaa yksitysen mennen tullen ja hyväkään hakija ei pääse edes haastatteluun. Itse olen hakenut valtiolle, kun ajattelin, ettei se ole niin haluttu työnantaja ja leipä olisi kuitenkin pitkä. En ole päässyt edes haastatteluun. Yksityisellä napsuu heti haastattelukutsut. No, nyt olen huomannut, että palkatkin siellä on jo paremmat. Ihmekös tuo, että niistä paikoista on HURJA kilpailu.
Suhteilla ei valtiolla töitä saada, tämä on vanhaa tietoa. Aiemmin onnistui, mutta nykyään rekryprosessit ovat niin läpinäkyviä, ettei ole mitään mahdollisuutta nepotismiin.
Palkkojen suhteen uutinen piti paikkansa. Siirryin itse tovi sitten yksityiseltä valtiolle ja palkka kohosi melkein 500 euroa. Ja hommat ovat mielenkiintoisia ja työyhteisö mukava. Mukavista työpaikoista pidetään kiinni, ei siksi, että "valtion leipä olisi pitkä ja kapea".
Olen vasta kolmatta vuotta nykyisessä työpaikassani, josta tykkään ylikovaa. Säännöllinen työaika, hyvä palkka, haasteellinen työ ja kivat työkaverit niin nyt jo kaks muuta työantajaa vonkaa mua firmaansa ja kolmas kysely tuli headhunterilta. Meinas että vois ettiä mulle paremman paikan. :=)
Millainen koulutus tämmöseen työhön pitäisi olla? jos on työkokemusta toimistohommista mutta ei kaupallista koulutusta, onko mahiksia?
Hakijoita tunkee ainakin pk-seudulla ovista ja ikkunoista. Kaikilla ei varmaan paljon koulutusta/kokemusta, mutta päteviäkin löytyy yli tarpeen.
Ainakin taloushallintoihmisille näkyy olevan paikkoja. Vai tarkoitatko noita?
Hakijoita tunkee ainakin pk-seudulla ovista ja ikkunoista. Kaikilla ei varmaan paljon koulutusta/kokemusta, mutta päteviäkin löytyy yli tarpeen.
Ainakin taloushallintoihmisille näkyy olevan paikkoja. Vai tarkoitatko noita?
Mutta tavallisiin toimistosihteerin paikkoihin on hirveästi hakijoita
mä hain yhteen paikkaan, jossa hakuaika loppui 14.8 ja eilen tuli haastattelukutsu...eikä mitään sitä ennen.