Onko väärin?
Mun on pakko antaa lapsen huutaa, että saan kotitöitä tehtyä. Ei suostu päivisin nukkumaan, ja lopputulos on se, että huutaa sängyssään että saan tosiaan välillä edes imuroitua ja pyykkejä pestyä. Ihan oman mielenterveyden kannalta on pakko siivota. Mutta kun lapsi vaan huutaa! Mitä ihmettä mä teen? Lapsi 3kk.
Kommentit (17)
oletko kokeillut kantaa lasta vaikka rintarepussa tai kantoliinassa silloin, kun siivoat? Jos siihen rauhoittuisi..
Lapsen hoito on tärkeämpää kun päivittäinen imurointi.
Oletko koittanut laittaa lasta vaunuissa ulos nukkumaan?
ei tykkää kummastakaan. Kokeiltu on. JA vielä moneen kertaan!
Ap
Laita vauva kantoliinaan kotitöiden ajaksi. Ja muutenkin. Saattaisi jopa nukkua äidin läheisyydessä.
Miksi et ota vauvaa liinaan/kantoreppuun?
Eikö vauvalla ole isää/ jotain muuta henkilöä, joka voisi olla vauvan kanssa sen aikaa, kun hoidat mielenterveyttäsi eli siivoat?
Miksi et ota vauvaa mukaan kotitöihin?
päivittäisestä imuroinnista. Ihan esimerkkinä puhuin tuosta imuroinnista. Meillä ei pysty tekemään siis mitään! Tiskit kasaantuu, pyykkivuori kasvaa, ja pölykerros lisääntyy lattialla. Eli meillä on totaalinen kaaos. En ole mikään siivousintoilija, mutta ei lapsen voi antaa elää missää paskakasassakaan.
Meillä oli tosi huonosti nukkuva ja jatkuvaa sylissäpitoa vaativa refluksivauva ja kantoliina oli suorastaan jumalallinen keksintö! Vauva rauhoittui ja nukahti siihen, saattoi nukkua jopa 3h (normaalisti siis ei yhtään), ja mä pystyin samalla tekemään kotitöitä, käymään kävelyllä jne.
käytössä sitteri, johon lapsen voisi pistää kotitöiden ajaksi? Laitat sitten lapsen sinne missä sinäkin olet, ja hän saa katsella puuhastelujasi eikä tarvitse yksin huutaa sängyssä.
kasvaa. relaa nyt ja oota kun lapsi kasvaa kerkeät sillon siivoilla.
Minusta ei... Vie vauva lääkäriin, jos sillä on jokin kipu tms.
mutta ei rauhoitu mihinkään kantoliinaan eikä reppuun. en sitten tiedä olenko tehnyt noiden suhteen jotain väärin. ei nuku vaunuissa, muuta kuin sen ajan, kun vaunut liikkuvat. eli on vaikea siivota ja hyssytellä vaunuja yhtäaikaa. Lapsen isä käy töissä, ja töiden jälkeen on niin väsynyt ettei tee mitään. Tukiverkkoja ei ole. En tiennyt että mieheni on sellainen laiskakasa, kuin mitä hänestä on lapsen myötä tullut. Kun mullahan olis kaiket päivät aikaa siivota lapsen kanssa. Enhän minä mitään tee. JA hän tarvitsee vapaa-aikaa kun töissä on niin rankkaa.Että se siitä miehestä sitten. Kaaos on aivan valtava, koska kirjaimellisesti kaikki paska kasaantuu! Nyt ei ole siis kyse mistää siivousintoilijan painajaisesta, että yhtenä päivänä ei ole ehtinyt imuroimaan, vaan en ihan oikeasti muista koska olisin viimeksi imuroinut!
Kolme vauvaa olen hoitanut ja jokainen on nukkunut 2-4h syönnin jälkeen. Yksi huusi mahavaivoja iltaisin pari tuntia, mutta ei päivällä.
Nuorimmainen istui turvakaukalossa ja katseli kotihommieni tekoa. Kantoliinaa tai sitteriä en ole koskaan hankkinut.
Mies töissä ma-su klo 7-20, joten olihan siinä joskus sinnittelyä, kun ei ketään saanut avuksi koskaan.
1-2 tunnin välein. Siis päivällä. Yöllä pärjää sitten jo 3-4 tuntia. Rintamaidolla mennään. yhtään korviketta ei ole koskaan annettu. Neuvolasta on vain todettu mahasta johtuvaksi, kun olen tuosta puhunut.
Ap
oletko kokeillut sellaista vauvanjumppamattoa mistä siis roikkuu eri leluja? Meillä 3kk ikäinen jo viihtyi kummasti siinä.
piereskeleekö paljon? Oletko antanut maitohappobakteeria tai cuplatonta tms.? Meillä vatsavaivat helpotti, kun lapsi alkoi syömään vähän harvemmin maitoa ja näin jäi pidempi aika suolistolle käsitellä maito. Sen ei tarvinnut koko ajan olla täysillä töissä..
hän kykenee imuroimaan ja laittamaan astiat koneeseen (puolet niistä lienee miehen?) eikä se pyykkikoneen täyttäminen niin pitkään vie, etteikö lapsi voisi sitä aikaa olla sitterissä sinua katsomassa.
Jos lapsi ei nuku päivällä lainkaan, on sillä jotain pahasti vialla. Lääkäriin!
kantoliina tai kantoreppu.