Hoitovapaalta palaaminen ja uusi raskaus - kuinka törkeää palata maha pystyssä???
Tuntuu moraalittomalta, mutta toiveissa on raskaus pikapuoliin. Taloudellisesti hoitovapaa on ollut katastrofi ja tarvitsemme toisen palkan, josta laittaa taas sukanvarteen. Haluaisin olla ihannetapauksessa puolisen vuotta töissä ja sitten jäädä uudelle mammalomalle. Tämähän on toivetta ja asiat voivat mennä niin monella tavalla. MUTTA - kuinka törkeää on palata hetkeksi töihin valmiiksi maha pystyssä tai ainakin tietäen että on raskaana vaikkei se näkyisikään ja sitten paljastaa asia suht pian.. kokemuksia?? Työni on vielä sellainen, että siihen tarvitaan yksi ainoa sijainen, jota sitten rekrytoidaan kovalla vaivalla, perehdytetään jne. Olen todnäk siis täysin hyödytön ja pihalla itse ekat pari kuukautta ja sitten olisikin pian aika alkaa etsiä mulle taas sijaista..
Kommentit (37)
Ei se työnantajakaan lopunviimein sinua ajattele. Kyllä sille on tärkeintä firman tuottavuus. Pitäähän yrittäjänkin tietää, että yrittäjyys on riskialtista, ei siinä tarjottimella rahaa kotiin kanneta.
Työpaikka tällaisille av-perseilijämammoille on vain keino saada rahaa. Kun työpaikkaa ei ole niin onneksi saa Kelasta rahat.
Tuollaista jatkuvasti sikiävää ämmää en ottaisi töihin enkä suosittelisi kenellekään.
tarkoitus sitten on, ellei rahan ansaitseminen?
Pointti olikin se että meillä mammoilla ON työpaikka odottamassa!
Nimi. viidettään odottava
on rahakin tärkeää mutta etenkin se, että koen onnistuvani työssä ja asiakkaani ovat tyytyväisiä. Yllätys yllätys, olenkin yksityisyrittäjä. Palkkatyössä olevat tuntuvat suhtautuvan työhönsä eri tavalla.
ja minulle todettiin vain, että jossain vaiheessahan ne lapset on tehtävä... ei sitä aikaa loputtomiin naisella ole miettiä millon lapset tekee... itse olen tyytyväinen. Ehdin olla 7,5 kk töissä lasten välissä ja sain tällä aikaa yli 20% tulojen parannukset (aikaisempaan ä-loman rahaan verrattuna), joten todellakin taloudellisesti KANNATTI! Minulle laskettiin siis ansiosidonnainen viimeisen 6kk palkan (ja matkarahojen) perusteella ja sain siis tätä parempaa palkkaa myös sen 3kk ajan jonka työnantaja maksaa =)
Jos olet raskaana töihin palatessasi, kannattaa ehkä kertoa esimiehelle heti. Mahdollisesti nykyinen sijaisesi voisi jatkaa työpaikallasi muissa tehtävissä sen puoli vuotta, minkä ehdit olla töissä, ja sinulle olisi taas pätevä sijainen kun jäät pois. Riippuu tietysti tosi paljon työstäsi ja työnantajastasi, onnistuisiko tällainen. Ja tietysti siitä sijaisestasi.
Mutta jos vasta toivot raskautta, niin niistä toiveista ei kannata töissä puhua mitään. Asiat voivat tosiaan mennä monella tapaa, ja saatat keikkua työelämässä pitkäänkin ennenkuin toiveesi toteutuu.
Perhe ja harrastukset.
Ikävää jos sinulta perhe ja läheiset puuttuu :(
on rahakin tärkeää mutta etenkin se, että koen onnistuvani työssä ja asiakkaani ovat tyytyväisiä. Yllätys yllätys, olenkin yksityisyrittäjä. Palkkatyössä olevat tuntuvat suhtautuvan työhönsä eri tavalla.
Tästä ei nyt välttämättä ap:lle ole apua, mutta kerronpa oman tilanteeni.
Itse kerroin pomolleni jo ennen töihin paluuta, että toiveissa on toinen raskaus mahdollisimman pian. Pomoni oli ymmärtäväinen, kun kerroin tilanteen. Sanoin myös, että minulle käy työ kuin työ, eli kävin töissä, mutta en palannut omaan virkaani :) Sijaiseni sai jatkaa työssä, eikä tarvinnut värvätä uutta työntekijää.
Kukaan ei tietenkään voi arvata työnantajasi reaktiota, mutta minä halusin olla rehellinen. Minun tapauksessani se kannatti ja sain olla 6 kuukautta välillä töissä ja on paljon mukavampi palata takaisin.
Työpaikka tällaisille av-perseilijämammoille on vain keino saada rahaa. Kun työpaikkaa ei ole niin onneksi saa Kelasta rahat.
Tuollaista jatkuvasti sikiävää ämmää en ottaisi töihin enkä suosittelisi kenellekään.
Minä voin ihan rehellisesti sanoa, ettei työpaikka ole minulle muuta kuin keino saada rahaa. Teen työni hyvin, mutta minulla ei ole työpaikkaa kohtaan muuta velvollisuutta, eikä työpaikkakaan tunnu muuten välittävän minusta, haluaa vain minusta kaiken mahdollisen hyödyn sinä aikana kun siellä olen, 7,5 h päivässä. Eli kun työpäivän päätteeksi oven perässäni kiinni laitan, niin en jää mietimään työasiaoita, en todellakaan. olen ollut siellä jo 5v. töissä ennen raskauksia, ja nähnyt kuinka työpaikan johtamistyyli ja suhtautuminen työntekijöihin on laskenut kuin lehmänhäntä. Jos minulle annettaisiin vastuuta ja vapautta niinkuin entisen pomon aikaan, niin suhtautuisin työhöni innokkaammin. Nyt teen vain sen mitä vaaditaan, mutten ylimääräistä. Ahkera olen omasta mielstäni, mutten suhtaudu työhön yrittäjämäisesti, kuten ennen.
Eli nykyään perhe ja harrastukset saa minun energiani, työpaikka vain sen mitä on pakko antaa. pitäisi varmasn alkaa katsella uutta työpaikkaa.
Äläkä missään tapauksessa kerro mistään raskautumissuunnitelmistasi. Laki takaa sulle tiettyjä vanhempainvapaa ym. oikeuksia eikä työantajalla ole niihin nokan koputtamista. Hän otti riskin, kun sut palkkasi ja samalla hyväksyi kaiken mitä siihen liittyy. Laki on sun puolella. Ne ongelmat, joita raskaudestasi mahdollisesti työnantajalle koituu, EIVÄT OLE SUN MURHEITA!
Muista että jos työantaja alkaa vähentää sun työtä tai syrjiä sua, se katsotaan automaattisesti raskaudesta johtuvaksi ja voit vetää työnantajan oikeuteen, jossa voitat 100-prosenttisen varmasti.
milloin saa lapsia yrittää? Ja paskanmarjat.
"No, miksi työntekijä ajattelisi sinua kun sinäkään et ajattele heitä?"
Hieman väärin aseteltu kysymys. Kas kun asia on niin, että työntekijöitä ei todellakaan kiinnosta pomon jaksaminen pätkääkään. Ja tästä on kokemuksia kokemuksien perään. Siihen ei lainkaan vaikuta se, miten työntekijöitä kohtelee. Ja tästäkin on kokemuksia niin että kirjan voisi kirjoittaa.
Olen tehnyt useamman työt mammailun takia. Ei naurata. Puhumattakaan taloudellisista tappioista, jotka ovat vähintään viisinumeroisia. Ei naurata sekään.
Toivoisin, että hoidatte lisääntymisenne julkisella sektorilla, siellä on meidän kaikkien rahaa joka sopii hyvin tähän tarkoitukseen.
Äläkä missään tapauksessa kerro mistään raskautumissuunnitelmistasi. Laki takaa sulle tiettyjä vanhempainvapaa ym. oikeuksia eikä työantajalla ole niihin nokan koputtamista. Hän otti riskin, kun sut palkkasi ja samalla hyväksyi kaiken mitä siihen liittyy. Laki on sun puolella. Ne ongelmat, joita raskaudestasi mahdollisesti työnantajalle koituu, EIVÄT OLE SUN MURHEITA!
Muista että jos työantaja alkaa vähentää sun työtä tai syrjiä sua, se katsotaan automaattisesti raskaudesta johtuvaksi ja voit vetää työnantajan oikeuteen, jossa voitat 100-prosenttisen varmasti.
naisia. Jokaiseen avoimeen paikkaan on onneksi niin paljon hakijoita, että sopiva löytyy ilman syrjimissyytöksiäkin.
sopii vaan pitää suunnitella ne firman viisivuotissuunnitelman mukaan? Älkää nyt viitsikö!! Ja minusta on aika karseaa, että tätä mieltä ovat toiset naiset, joilla itselläänkin taitaa olla mukuloita!!
Perhe ja harrastukset. Ikävää jos sinulta perhe ja läheiset puuttuu :(
sinulle vissiin on käsittämätön yhtälö se, että saa myös työstään sisältöä, vaikka on perhe. Ikävä sinulle.
Palkkaamalla vain miehiä ja toteamalla, että sinun selkänahasta on revitty. No, miksi työntekijä ajattelisi sinua kun sinäkään et ajattele heitä?