Varakkaat on ylimielisiä!
Näin väitä minä. Meidänkin asuinalueella on perhe joka ei edes tervehdi vaikka ollana ihan lähinaapureita. Mä vähän ihmettelen että kun ovat ollakseen niin hienoja muuten niin miten niiltä voi puuttua niinkin alkeellinen käytöstapa kuin tervehtiminen. Mä en keksi mitään muuta syytä kuin sen että ne on olevinaan parempia ihmisiä kun heillä on seuduin isoin talo ja vimpan päälle laitettu piha.
Kommentit (13)
Ja miksi se sinua haittaa? Ovatko vaikeuttaneet elämääsi? Juo Martta aamukahvit rauhassa ja anna asian olla. Tulee sullekin parempi mieli:)
Ihanaa päivää!
Eikä kukaan muukaan meidän perheestä. Olemma varakkaasta kodista, mutta emme todellakaan ylimielisiä.On niitä ylimielisiä köyhemmissäkin porukoissa. Yleensä se vaan huomataan kun joku rikkaampi käyttäytyy töykeästi. Silloin on helppo osoittaa syy käytökseen.
se on niiiin helppoa saada ylemmyydentuntoa elämään. Mutta poikkeuksiakin löytyy, tunnen yhden perheen,ovat ihania ihmisiä. Hitto kun ois niin kiva inhota heitä, heillä kun tuntuu olevan "kaikkea": upea talo, ranta, uima-allas, kaksi kalliimman puoleista autoa....Ja sitten he ovat niin vilpittömän tuntuisia ja mukavia.Ole ap avoin, kuitenkin.
Taustalla voi olla, ettei käytöstapoja ole opetettu kotona, ujoutta, alemmuuden tunnetta ja mielisairautta.
Nimim. Eräs vierestä seurannut
säästävät joka päivä ja palauttavat pulloja? Mutta sinua eivät moikkaa kun tuijotat heitä tai jotain vastaava.
Itse en ole varakas, eikä minusta koskaan tule, mutta lähipiirissäni on varakkaita ja kyllä he osaavat käytäytyä!!!
Mutta on sitten näitä köyhiä, jotka näyttää päältäpäin rikkailta (autot ja talot hirveillä lainoilla hankittuja), niin nehän vasta sikoja on.
Yhden tutun kanssa oikein otin yhteen kun hän sanoi kun sillä on niin hieno bemari, hänellä on etuoikeus tiellä!!! SIIIS HÄÄÄ???
Ja sitten kaksi työtöntä luokkakaveria, joilla on varastettuja vaatteita, ja ne haukkuu niitä ihmisiä jotka käyvät lindexilla ostoksilla, ja näillähän "rikkailla työttömillä" ei oo ees varaa ostaa kahvia kahvilassa!!!
oletko ap nähnyt heidän tiliotteensa vai mistä tiedät että ovat varakkaita?
Mun kokemuksen mukaan huonoiten käyttäytyvät löytyy köyhistä. Enemmänkin se on sitä yleistä syrjäytyneisyyttä ja käytöstapojen puutetta. Näkyy sitten elämänhallinnassa joka suhteessa.
Olen myös tehnyt mielenkiintoisen havainnon omien lasten kautta vieraanvaraisuudesta. Vähävaraisimmissa perheissä ei lasten kaveruussuhteita kunnolla tueta edes. Ollaan just tällä av-mammojen asenteella: "mitäs pyytävät? Ei se ole aitoa vieraanvaraisuutta odottaa samaa takaisin..." Eli ovat täysin loisijoita ja mielummin lapset on ilman kaveria kuin tarvis kestää vieraita lapsia kylässä. Mitään vastavuoroisuusperiaatetta ei tunneta vaan lapset tungetaan aina toiseen paikkaan kylään ja kaikki otetaan vastaan antamatta koskaan mitään takaisin. Sen sijaan näiden tavallisten insinööri-hoitaja-opettaja -perheiden kanssa kaikki sujuu hienosti: seuraavat lastensa menemisiä ja tulemisia, lapset ei saa kukkua vierailla lauantaina yhdeksään, pitävät kiinni vastavuoroisuudesta jne. Tukevat lastensa kaveruuksia ja näkevät sen eteen vaivaakin. Sen sijaan nämä siivooja-työtön -perheet eivät koe mitään moraalisia velvoitteita vaan dumppaavat lapset aina toisille.
Mä tervehdin vain tuttujani, en ikinä koskaan ketään muita . Ihan periaatteesta. Minusta vieraiden tervehtiminen on ylipäätään hyvin typerä tapa.
Mä tervehdin vain tuttujani, en ikinä koskaan ketään muita . Ihan periaatteesta. Minusta vieraiden tervehtiminen on ylipäätään hyvin typerä tapa.
voitko mitenkään hieman avata taustojasi? Olisi mielenkiintoista kuulla missä päin asut, missä kasvoit, mitä teet työksesi, oletko perhellinen, missä ammateissa vanhempasi olivat? Ihan vilpittömästä uteliaisuudesta näitä kyselen. En ole ennen kuullut tällaista esittämääsi ajatusta.
ihmisiä, vaikkei tuntisi heitä sen kummemmin. Ei paljoa rasita sanoa hei kun ohi kävelee. Omituista kävellä tuppisuuna ohi vuosikausia, minä pitäisi sinua hiukan yksinkertaisena ihmisenä.
että nyt asuu jossain okt-lähiössä.
On ihan mukava tapa tervehtiä samalla kadulla asuvia
ihmisiä, vaikkei tuntisi heitä sen kummemmin. Ei paljoa rasita sanoa hei kun ohi kävelee. Omituista kävellä tuppisuuna ohi vuosikausia, minä pitäisi sinua hiukan yksinkertaisena ihmisenä.
Minä en ainakaan tunne. Lähinaapurit kyllä, mutta vain osan muista.
Kun väkeä liikkuu paljon, ei ole järkevää morjestaa ihan kaikkia vastaantulijoitakaan. Ei me sentään missään Ylläksen laduilla asuta.
Olemme asuneet USAssa ja kun muutimme asumaan kotitaloomme, naapurit tulivat esittäytymään ja tuttuja tervehdittiin aina kun tavattiin, mutta ei siinäkään umpiperäkadulla ollut kuin 10 taloa.
Ollaan suvun ensimmäiset akateemisen loppututkinnon suorittaneita ja kuvitellaan olevansa jotain ihmeellistä. Ei näitä voi kuin nauraa, eivät tiedä mitä sivistys on.