Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin se menee (koulutustasot)

Vierailija
29.08.2011 |

Ylimmästä alimpaan työpaikoilla:

- toimari (KTM tai tohtori, tiedekorkeakoulusta siis valmistunut eli yliopistosta)

- asiantuntijatehtävät, talous- ja hallintovastuuta tai keskitason johtajat (maisterit, mahdollisesti amk-tutkinto)

- asiantuntijatehtävät (kts. edellinen)

- työnjohtoporras (amk)

- pussihousutyöläiset ja liukuhihnaduunarit (amis)

Karkea jako mut jotenkin noin se menee. Ja palkka tietysti suurenee aina kun mennään tasa ylöspäin.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan tohtoriksi heille kun ei ole töitä...t. tradenomi

Vierailija
2/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan tohtoriksi heille kun ei ole töitä...t. tradenomi

Mulla on työpaikalla kolmekin tohtoria ja kaikki asiantuntijahommissa. Tosin ei ne tohtoreina ole sitä työtään saaneet vaan ovat opiskelleet ja väitelleet työn ohella. Kyllä koulutus vaan aina kannattaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ja palkka tietysti suurenee aina kun mennään tasa ylöspäin."

Tuo ei muuten pidä paikkaansa. Meillä kaveripiirissä kolme ihmistä, joilla pelkkä ammattikoulutus, mutta jotka edenneet it-alalla pitkälle, ja palkka on sen mukainen. Saavat enemmän liksaa kuin pari yliopistosta valmistunutta (ei it-alalla olevaa).

Vierailija
4/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten hankalaa on saada työtä kun ovat omastakin mielestään ylikouluttautuneet...minkäs teet jos näin kerran myöntävät asian olevan.

Vierailija
5/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk-tulot yli 7 t...eikä ole ees yo, ukkoni mun =9

Vierailija
6/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suren, mistä oikein revin töitä sitten, kun valmistun. En ole pystynyt tekemään töitä opiskelujen ohella, koska mulla on kolme lasta.

Vierailija
7/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tuttavapiirissä vaikkapa putkimiehet tienaavat paljon paremmin kuin monet "tiedekorkeakoulusta" valmistuneet.

Vierailija
8/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kk-tulot yli 7 t...eikä ole ees yo, ukkoni mun =9

Oli ukko yo tahi ei.

Vierailija
9/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä tuttavapiirissä vaikkapa putkimiehet tienaavat paljon paremmin kuin monet "tiedekorkeakoulusta" valmistuneet.

tienaavat enemmän kuin putkimiehet. Ja molempia on työttöminäkin.

Vierailija
10/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimmästä alimpaan työpaikoilla:

- toimari (KTM tai tohtori, tiedekorkeakoulusta siis valmistunut eli yliopistosta)

- asiantuntijatehtävät, talous- ja hallintovastuuta tai keskitason johtajat (maisterit, mahdollisesti amk-tutkinto)

- asiantuntijatehtävät (kts. edellinen)

- työnjohtoporras (amk)

- pussihousutyöläiset ja liukuhihnaduunarit (amis)

Karkea jako mut jotenkin noin se menee. Ja palkka tietysti suurenee aina kun mennään tasa ylöspäin.

Mulle on ihan sama mitä sä luulet mun palkan olevan.

Terv. Amiksen käynyt

Vierailija
11/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni sähkäri esim tienaa enemmän kuin akateemiset ja moni akateeminen vietää aikaansa työttömänä kun taas sähkärillä riittää töitä...ei mene ihan yksi yhteen nämä asiat :)

Vierailija
12/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkien johtajat tienaavat vähemmän, kuin hyvät myymämiehet:)

Vierailija
13/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin akateeminen kaverini.

Vierailija
14/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkäri, millä ilmeisesti tarkoitat sähköasentajaa tai jotain vastaavaa. IS:n julkaiseman tilaston mukaan sähkärin keskipalkkakin on vain 2500 euroa, joten eipä kovin kummoinen tarvitse olla kun siitä pistää paremmaksi.

Vierailija
15/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

faktaa tuo että mitä korkeampi koulutus sitä enemmän aina palkkaa :D ja joo mun sähkärimies ansaitsee aika paljon enemmän kuin tuon 2500e /kk :D

Vierailija
16/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans jäi Ph.D kummaltakin väliin vaikka paikan olisi saanut. Ei kannata tuhlata kys. koulutukseen vuosia, koska työllistyminen on hyvin kyseenalaista ja tutkinjanpalkalla on aika vaikea elää. Mahdollisesti elinikäisen kituutus edessä. Se on sitten toinen juttu jos muuttaa rapakon taakse ja hankkii ensin koulutuksensa jostain tunnetusta ulkomaalaisesta tutkimusyliopistosta (Suomessa ei ole kovin kummoisia)... mutta sanoisin, että Suomessa ei yleensä kannata.

Vierailija
17/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sairaanhoitajat, kätilöt, poliisit jne ovat työnjohtajia?

Mun työpaikalla on pääosin merkonomeja. Myös toimitusjohtaja on merkonomi. Seassa on yksi insinööri ja yksi KED.

Vierailija
18/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän tais nyt olla kyse siitä että voiko duunari tienata enemmän kuin akateeminen ja voihan se! Useinkin tilanne se...

Vierailija
19/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähkäri, millä ilmeisesti tarkoitat sähköasentajaa tai jotain vastaavaa. IS:n julkaiseman tilaston mukaan sähkärin keskipalkkakin on vain 2500 euroa, joten eipä kovin kummoinen tarvitse olla kun siitä pistää paremmaksi.

..moni on tosi pettynyt ,lukenu monta vuotta ja palkkakuopassa...ja hei-mitä te jauhatte paskaa!!??

Vierailija
20/54 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin akateeminen naapurinsa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän