Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänkö teillä ruuaksi hernekeittoa ja kaalilaatikkoa?

Vierailija
29.08.2011 |

Siis teetkö ja maistuuko perheessä kaikille?

Mä olen nyt saanut meidän poppoon syömään ja jopa tykkäämään hernekeitosta ja seuraavaksi alkaa kaalilaatikon siedätys =)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat ruokia, jotka jakavat perheen tykkääjiin ja inhoajiin.

Hernekeitto purkista on hyvää pikaruokaa, jonka osaa lapsikin itse tehdä, jos muutakaan ei ole tarjolla.

Kaalilaatikkoa tehdään useammin syksyisin, kun kaali on niin halpaa. Toisille se on suurta herkkua ja toisille ei, mutta keittäköön ne silloin itselleen vaikka sitä hernekeittoa.

Vierailija
22/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernekeittoa lämmitetään purkista :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hernekeittoa tietysti tehdään ja syödään.

Vierailija
24/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ole koskaan voinut sietää kumpaakaan, ja kyllä, olen maistanut myös sellaisia kotona tehtyjä joita kaikki muut ovat kehuneet. Mies ja lapsi syövät kaalilaatikot ja hernekeitot silloin kun minä en ole paikalla (esim. käydessään anopin luona).

Niin ja jottei tulisi epäilyksiä despoottisuudesta, niin ei meillä myöskään valmisteta muiden inhokkiruokia.

Vierailija
25/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on aina ollut yksi niistä ruoista jota kaikki lapset syövät mutinoitta, ja suurin osa jopa tykkää siitä (5 lasta). Kaalilaatikkoa ei sen sijaan kannata edes yrittää tarjota. Tehdään sitä joskus aikuisille koska toinen aikuisista tykkää siitä kovasti.

Molemmat ovat meillä kasvisversiona.

Vierailija
26/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pyytävät, söisivät sitä vaikka joka päivä. Lapset meillä 4v ja 1v. Myös aikuiset tykkää. :)

Kaalilaatikkoa mä söisin mielelläni mutta siitä ei kukaan muu tykkää. Esikoinen söi pienenä kaalikeittoa mutta enää ei uppoa mikään kaalista tehty. Harmi.

Vierailija
27/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin maistuvat ja ovat maistuneet taaperoiästä asti.

Vierailija
28/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perheelle. Kaalilaatikkoon laitan hirvenjauhelihaa ja hernekeittoon itse palvattua possun kinkkua. Njam.

Miten palvaat possunkinkun itse ja missä?

Vierailija
29/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetehtyä hernekeittoa aika usein. Kaalilaatikkoa en oikein osaa tehdä, mutta tykkään tosi kovasti. Meillä ei tosin vielä ole lapsia,mutta mies kyllä syö :)

Vierailija
30/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin on monen muunkin ruuan suhteen, etenkin suurperheessä :D

Vierailija
31/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta enemmänkin siitä syystä että se on hieman työläs tehdä (pitäisikin kyllä ostaa kaali ja tehdä, on se niin hyvää). Tyttö ei pidä kaalista mutta pitäisi hieman siedättää.

Hernekeitosta tykkää meillä kaikki.

Vierailija
32/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tehdään kumpaakin laatua. Eivät ole lasten suursuosikkeja, mutta meillä on aina kulloinenkin kokki despootti, joka ei välitä muiden nirsoiluista.

Kummatkin hyvää ja halpaa ruokaa. Pussi herneitä ei paljoa maksa.

Vierailija
33/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka ei pidä jostain ruoasta, sitä ei kutsuta "paskaksi"!

Vierailija
34/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa sellaista tehdä, vaikka pyysin reseptinkin:(

Itsetehdystä hernekeitosta en ole koskaan tykännyt. Sen sijaan purkkikeitosta jauhelihalla, sipulilla ja lihafondilla tuunattu keitto on tosi tosi hyvää!

Vierailija
35/35 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin laitetaan siankylkeä itse keitettyyn hernekeittoon ja kaalipata tehdään jauhelihan kanssa. Purkkiruokaa syödään vain hätätapauksessa.