Tehdäänkö teillä ruuaksi hernekeittoa ja kaalilaatikkoa?
Siis teetkö ja maistuuko perheessä kaikille?
Mä olen nyt saanut meidän poppoon syömään ja jopa tykkäämään hernekeitosta ja seuraavaksi alkaa kaalilaatikon siedätys =)
Kommentit (35)
mä en ole koskaan voinut sietää kumpaakaan, ja kyllä, olen maistanut myös sellaisia kotona tehtyjä joita kaikki muut ovat kehuneet. Mies ja lapsi syövät kaalilaatikot ja hernekeitot silloin kun minä en ole paikalla (esim. käydessään anopin luona).
Niin ja jottei tulisi epäilyksiä despoottisuudesta, niin ei meillä myöskään valmisteta muiden inhokkiruokia.
...on aina ollut yksi niistä ruoista jota kaikki lapset syövät mutinoitta, ja suurin osa jopa tykkää siitä (5 lasta). Kaalilaatikkoa ei sen sijaan kannata edes yrittää tarjota. Tehdään sitä joskus aikuisille koska toinen aikuisista tykkää siitä kovasti.
Molemmat ovat meillä kasvisversiona.
lapset pyytävät, söisivät sitä vaikka joka päivä. Lapset meillä 4v ja 1v. Myös aikuiset tykkää. :)
Kaalilaatikkoa mä söisin mielelläni mutta siitä ei kukaan muu tykkää. Esikoinen söi pienenä kaalikeittoa mutta enää ei uppoa mikään kaalista tehty. Harmi.
koko perheelle. Kaalilaatikkoon laitan hirvenjauhelihaa ja hernekeittoon itse palvattua possun kinkkua. Njam.
Miten palvaat possunkinkun itse ja missä?
itsetehtyä hernekeittoa aika usein. Kaalilaatikkoa en oikein osaa tehdä, mutta tykkään tosi kovasti. Meillä ei tosin vielä ole lapsia,mutta mies kyllä syö :)
mutta enemmänkin siitä syystä että se on hieman työläs tehdä (pitäisikin kyllä ostaa kaali ja tehdä, on se niin hyvää). Tyttö ei pidä kaalista mutta pitäisi hieman siedättää.
Hernekeitosta tykkää meillä kaikki.
Kyllä tehdään kumpaakin laatua. Eivät ole lasten suursuosikkeja, mutta meillä on aina kulloinenkin kokki despootti, joka ei välitä muiden nirsoiluista.
Kummatkin hyvää ja halpaa ruokaa. Pussi herneitä ei paljoa maksa.
Itse en osaa sellaista tehdä, vaikka pyysin reseptinkin:(
Itsetehdystä hernekeitosta en ole koskaan tykännyt. Sen sijaan purkkikeitosta jauhelihalla, sipulilla ja lihafondilla tuunattu keitto on tosi tosi hyvää!
Meilläkin laitetaan siankylkeä itse keitettyyn hernekeittoon ja kaalipata tehdään jauhelihan kanssa. Purkkiruokaa syödään vain hätätapauksessa.
Molemmat ovat ruokia, jotka jakavat perheen tykkääjiin ja inhoajiin.
Hernekeitto purkista on hyvää pikaruokaa, jonka osaa lapsikin itse tehdä, jos muutakaan ei ole tarjolla.
Kaalilaatikkoa tehdään useammin syksyisin, kun kaali on niin halpaa. Toisille se on suurta herkkua ja toisille ei, mutta keittäköön ne silloin itselleen vaikka sitä hernekeittoa.