Ei kai bi-seksuaalit miehet saa Suomessa luovuttaa verta?
exäni Pete on bi ja käy aktiivisesti homobaareissa Helsingissä jne.Äitinsä oli kva luovuttamaan verta mutta oli hetero.
Kommentit (6)
mikä sen veressä nyt sit ois enemmän vikana? mitä mä en tajuu?
Sen sijaan heteroihminen, jolla on ollut vaikkapa kolmekymmentä suojaamatonta seksikontaktia eri ihmisten kanssa, saa luovuttaa verta, eikä sitä kukaan edes kyseenalaista.
Tästä käytännöstä johtuen en enää luovuta verta, vaikka olen erittäin tarvitun 0-veriryhmän edustaja, seksisuhteita harrastamaton ikisinkku.
Uuden seksikumppanin jälkeen täytyy pitää neljän kuukauden tauko luovuttamisessa, eli ei se nyt mene ihan niin kuin annat ymmärtää.
Toivottavasti et loukkaannu, mutta verenluovutuksen boikotoiminen on ehkä hölmöin boikotti, josta olen kuullut. Luuletko, että niillä verta tarvitsevilla ihmisillä on jotain tekemistä typerien ja vanhanaikaisten sääntöjen kanssa?
Ennen uskottiin, että HIV tarttuu nimenomaan miesten välisessä yhdynnässä. AIDS miellettiin homojen sairaudeksi.
Onko verenluovutuksen kelpoisuussäännöissä vieläkin se kohta, että homoseksuaalisessa suhteessa oleva/ollut ei saa luovuttaa verta? Outoa.
Ennen uskottiin, että HIV tarttuu nimenomaan miesten välisessä yhdynnässä. AIDS miellettiin homojen sairaudeksi.
Onko verenluovutuksen kelpoisuussäännöissä vieläkin se kohta, että homoseksuaalisessa suhteessa oleva/ollut ei saa luovuttaa verta? Outoa.
Ja mistäköhän ne sen tietävät, että on ollut homosuhteessa?
Muutos tule Suomessa voimaan sitten kun muuallakin Euroopassa. Mut tällä vauhdilla siihen menee vielä vuosia.
Sen sijaan heteroihminen, jolla on ollut vaikkapa kolmekymmentä suojaamatonta seksikontaktia eri ihmisten kanssa, saa luovuttaa verta, eikä sitä kukaan edes kyseenalaista.
Tästä käytännöstä johtuen en enää luovuta verta, vaikka olen erittäin tarvitun 0-veriryhmän edustaja, seksisuhteita harrastamaton ikisinkku.