Menkat ja papa
Pitäisi käydä papassa, huomiselle olisi lapsenvahti. Mutta menkat alkoi. On sellaista pientä tiputtelua. Haittaako? Siis perunko mä sen ajan? Mulla erittäin epäsäännölliset menkat. Syön cerazettee.
Kommentit (7)
siirrä aikasi parempaan ajankohtaan.
Mulla vaan tosiaan on nää menkat jo kolmatta viikkoa. Ja tosiaan tulee miten sattuu. Kiitos vastauksista. Ap
jos menkat kestää noin kauan. Tai tiputtelu. Mulla oli sama ongelma, kun söin noita pillereitä (ja myös kierukan kanssa). Vaihdoin merkkiä ja avot, alkoi lyyti kirjoittamaan.
Välissä on aina useampi kuukausi. Mukavaa kun menkat kerran puolessa vuodessa :D apVälissä on aina useampi kuukausi. Mukavaa kun menkat kerran puolessa vuodessa :D ap
Ja ylimääräiset vuodot muutenkin voi olla (tosin harvoin, mutta kuitenkin) kohdunkaulansyövän oire. Papakoe seuloo juuri tätä tautia ja sen esiasteita.ei siis kannata liian kauan lykätä papaan menoa ylimääräisen vuodon vuoksi. Näyte voidaan ottaa vuodon aikana jja tulkita myös, veri saattaa vain häiritä tulkintaa joskus.
Ja ylimääräiset vuodot muutenkin voi olla (tosin harvoin, mutta kuitenkin) kohdunkaulansyövän oire. Papakoe seuloo juuri tätä tautia ja sen esiasteita.ei siis kannata liian kauan lykätä papaan menoa ylimääräisen vuodon vuoksi. Näyte voidaan ottaa vuodon aikana jja tulkita myös, veri saattaa vain häiritä tulkintaa joskus.
Mulla esim. johtuu endosta. Saattaa olla myös jo heikentyneestä keltarauhashormoonin määrästä tai muustakin ihan harmittomasta.
Mutta papaan kannattaa ehdottomasti mennä, koska varhaisemmissa solumuutoksissa ei useinkaan ilmene mitään oireita. Sitä varten niitä näytteitä otetaan.
Papaa ei saada otettua menkkojen aikana. Voithan tietty soittaa sinne ja kertoa tilanteen, mutta tod.näk. antavat uuden ajan.