Voi kun tein väärin... Mokasin..
Kerron tausta-tarinan.
Miehelläni on kaksi lasta edellisestä liitosta, tyttö 15v. ja poika 9v. Hän maksaa kuukausittain 650€ elatustukea. Poika oli nyt kuukauden meillä kesällä, ja tyttö ei haluannut vaan jäi omaan kaupunkiin missä oli omia kavereita, ihan ymmärrettävä (teini + kesä). Mies maksoi siitä kuukaudesta vain 450€ (ex:lle oli sopinut se).
Nyt tarinan ensimmäinen osa: Tänään mies lähti tapamaan lapsiaan, 2h ajomatkaa ja kun tuli paikan päälle, tyttö ei edes moikannut häntä, käveli ohitse oman huoneeseen. Kun isi tuli juttelee että mikä on, niin tyttö kertoi että isi jätti äitiään ilman rahaa ja he eivät päässeet Latviaan. Tyttö kertoi ettei haluaa enää puhua isälleen kun teki näin rumasti äidilleen. Mieheni lähti ajelee takaspäin tunnin kuluttua, ja soitti kerkoakseen minulle tilanteesta. Mua otti päähään!!!
Viime vuonna hän vei tytön Egyptiin, tänä vuonna lapset oli meidän kanssa Thaimaassa. Isä rahoitti Valko-Venäjälle luokkaretken. Aina kun tarvitaan rahaa, soitetaan isille.
Nyt tarinan toinen osa jossa minä mokasin! : Eli mua otti päähään! Tyttö on minulla naamakirjassa kaverina ja päätin että nyt kirjoitan hänelle kirjeen kun hän kuitenkin siellä pyörii jatkuvasti. Mutta kun etsin hänet listalta, hän olikin poistanut minua kaverilistalta! Se on ihan ok, hän on teini. No mä kirjoitin hänelle kuitenkin kirjeen, missä kerroin miten rumasti hän teki isälleen, kuinka hän pahoitti hänen mielen ja hän olisi voinut olla sen muutaman tunnin hänen kanssa.
Nyt minua harmittaa että menin sinne väliin ilman miestäni lupaa... En keskustellut hänen kanssa tästä asiasta vaan menin kirjoittaa tytölle kuinka kaltoin hän kohtelee isäänsä. Olin vaan niin vihainen.. Pitäisi kertoa miehelleni mitä tein ennen kun ex:ä soittaa.. Harmittaa oma tyhmyys.. VOI OLEN IDIOOTTI :(
Join melkein pullon valkkaria kun v***ttaa koko tilanne :(
Kommentit (8)
Mutta valitettavasti sinä tulet saamaan vihat päällesi tuosta tempauksesta moneltakin suunnalta :( Tsemppiä vaan.
Mitä varten se äiti on tyttärelleen puhunu tollasta sontaa ettei päästä latviaan kun isi jätti rahaa maksamatta??? Ja vielä sovitusti! On kyllä siinäki akka...
Ja väärässähän tyttö oli, vaikka tietysti sitä ei tiedä, tiesikö hän koko totuutta rahaliikenteestä.
koko tilannetta ja puhua lapselle miten asiat on, no mä menin väliin ja heitin vähän öljyä tuleen. Olen aika kärsimätön ja tahdon aina oikeudenmukaisuutta mutta usein toimin väärällä tavalla.
Harmittaa vaan kun isän arvo lasketaan rahallisesti..
Hän on hyvä mies. Ex:ä en tunne, hän ei haluannut tutustua minuun
AP
mutta et kyllä kovin pahasti. Oikeastaan tuo on minusta hyvä merkki, että olet kirjoittanut tytölle. Toki se olisi pitänyt jättää tekemättä, mutta mielestäni se vain osoittaa, että koet tytön niin läheiseksi, että uskallat ja haluat ilmaista oman mielipiteesi hänelle. Ainakin hän tietää, että välität hänen isästään.
Jos oisit jutellut hänen kanssaan, et olisi siis mokannut mitenkään, päinvastoin. Mutta kun kirjoitettu teksti on luettavissa vielä huomennakin, ja väärinkäsitysten (ja ylilyöntien) määrä suurenee, koska toisen osapuolen välikommentit puuttuvat.
Joo, kerro miehellesi ennen kuin hän puhuu exänsä kanssa. Mutta älä tee kärpäsestä härkästä, ja muista painottaa, että sua surustuttaa nimen omaan isän ja tytön välit - niin kuin ylläkin kirjoitat - eikä se raha liity tohon mitenkään.
nuo uusioperheihmissuhteet on hankalia! Eiköhän tuo ihan puhumalla selviä, siis miehesi kanssa.
Lapset on taitavia manipuloimaan ja pyörittämään vanhempiaan.
Nyt vain aikalisä ja huomenna rauhoituttuasi sovitte sitten jatkossa toimintasysteemit ja miten tästä eteenpäin.
Älä juo enää, se ei auta, pahentaa vain ja helpommin tulee lisää riitaa.