Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko espoolaiset oikeasti moukkamaisia?

Vierailija
27.08.2011 |

Asutaan tällä hetkellä Helsingissä ja suunnitelmissa on ollut muutto Espooseen. Tarkoituksena on siis alkaa rakentamaan ja täältä Helsingistä järkeviä tontteja ei vaan löydy. Olen aina pitänyt Espoota yliarvostettuna ja täällä av:llä pyörittyäni tunne on vaan vahvistunut. Espoolaiset vaikuttavat olevan itseään täynnä olevia mahtailevia juntteja, jotka kuvittelevat olevansa muita parempia vain, koska olevat espoolaisia. Onko tämä todella espoolaisten identiteetti? Suvaitsevaisuus kuuluu sivistykseen ja tämä tuntuu espoolaisilta täysin puuttuvan.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaamaan joukkoon kuuluvat vain ne, jotka ovat muuttaneet Espooseen Helsingin keskustan seutuvilta, niillä on hirveä identiteettikriisi sen kanssa, etteivät ole enää helsinkiläisiä ja siksi pitää pönkittää omaa egoa.

Tervetuloa vaan joukkoon!

(itsekin siis Helsingistä tänne muuttanut, mutta kylläkin Lauttasaaren kautta alunperin Itä-Helsingistä -vai Lounais-Helsingiksikö pitää nykyään hienommin sanoa)

Vierailija
62/74 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan tuskin keskenämme identtisiä?

Tämä on juuri tätä, mitä kehä kolmosen toisella puolella asuvat eivät voi ikinä ymmärtää: vastaan tulee suorastaan aivan toinen ihmislaji, kun matkustetaan Helsingin keskustasta 10 km mihin tahansa suuntaan... :-D

Suorastaan hulvatonta, ap!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kyllä etuoikeutettuna kun asun Espoossa, yhdestä Suomen varakkaimmista kunnista. Väestö on keskimääräistä varakkaampaa ja kolutetumpaa. Kieltämättä osa väestä on vähän moukkamaista ja kehuskelee maallisella omaisuudellaan, mutta kukapa ei haluaisi näyttää että on varaa ostaa uusia autoja ja sisutuksia.

Tervetuloa kuitenkin tänne meidän joukkoon, etköhän pian sopeudu.

Vierailija
64/74 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muualla en ole törmännyt samanlaiseen pintaliitomeininkiin (näytetään hyvältä, vaikka oikeasti ollaan todella onnettomia ja velkaisia) kuin Espoossa. Älkää muuttako tänne! t. pois Espoosta haluava

Vierailija
65/74 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mun kaverista tuli järkyttävä snobi sen jälkeen kun espooseen muutti. Realiteetit ihan kadoksissa ja tosiaan vain merkkituotteet enää kelpaavat. Ennen semmoinen maanläheinen jalat maassa tyyppi muuttui kuin toiseksi ihmiseksi. Kai se ympäristön paine sen sitten tekee :(.

Jos muuttaa eliittialueelle, totta kai ympäristö vaikuttaa, oli kaupunki mikä vain.

Kerron nyt omista kokemuksistani.

Minulla ei muutto Espoossa keskitulosten alueelta hiukan tulotasooni verrattuna turhan kalliille asuinalueelle (edellisessä taloyhtiössä Toyota oli yleisin automerkki, täällä Volvo...) vaikuttanut muuta kuin että pyrin vain olemaan aiempaa vähän siistimmissä vaatteissa pihalla ja taloyhtiön alueella ollessani.

Toki tilanteen mukaan eli auton renkaita vaihtaessani on edelleenkin vanhat ja kuluneet farkut yllä. Tiedän, että aika monet täällä vaihdattavat renkaat jossain muualla, mutta silti en itse aio maksaa siitä, eihän siinä mene itse vaihtaessa kuin puolisen tuntia ja muualla teettäessä menee jo ajamiseen ja odotteluun enemmän aikaa.

En alkanut ostaa mitään merkkivaatteita vaan edelleenkin sopivia ja edullisia, mm. oli viimeksi kevättalkoissa Lidlistä ostamani noin kolmasosan tavallisista maksaneet maastolenkkarit jalassa. Puhun edelleenkin kotipaikkani murretta jne.

Vaimoon sen sijaan muutto vaikutti selvästi enemmän ja hän otti turhaan paineita asiasta. Meillä on kivat naapurit, joista kyllä näkee että ovat rikkaampia, mutta minua se ei haittaa eikä ole mitään tarkoitusta kilpailla tms. Ja jos vaikka rikastuisin yhtäkkiä, en alkaisi snobiksi... toki raha näkyisi lähes 10 vuotta vanhan auton vaihdossa vähän uudempaan ja menevämpään yms.

Vierailija
66/74 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten leimojen takia en yleensä kerro olevani espoolainen, ellei sitä erikseen kysytä. Ja kun kerron, johan moni innostuu 'hauskaan' espoolaishuumoriin. Muutimme tänne alun perin työmatkateknisistä syistä, ja olemme viihtyneet. Espoossa on suuret sosiaaliset erot, alueiden välillä on kyllä usein ammottava kuilu. Täällä on todella ankeita lähiöitä, jos se sinua lohduttaa. Toisaalta on mukavaa, vehreää ympäristöä, ja myös niitä kuuluisia ökyrikkaiden ghettoja. Espoolaisilla ei oikeasti ole kovin paljon yhteishenkeä, koska erot ovat niin suuria. Espoolaisuudesta ei minusta kovin paljon voi puhua, on vain erilaisia kaupunginosia, ja keskusta on meille Helsinki.

Jos keskusta on Helsinki. Minä olen asunut 20 vuotta Lepuskin seuduilla ja tunnen olevani luita ja ytimiä myöten Espoolainen, tunnen alueen historian ja moikkailen raitilla tosi monille, palveluntuottajat ovat tuttuja ja yhteishenki on luja.

Vierailija
67/74 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka täällä on mistäkin ja tekemisissä ei paljon tuntemattomien kanssa tule oltua.Mulla on täällä omat kaverit keiden kanssa vietän aikaa,jotka tietysti ovat makuuni.Ei mua kukaan kaupoissa töni tai kadulla irvistele ihan rauhassa on saanut elellä.Mä rakennan oman elämäni mukavaksi oli paikka mikä tahansa,ei siihen paljon muut moukat vaikuta:) t.Espoossa 30.v asunut.

Vierailija
68/74 |
26.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö joo! Hyi espoolaiset, tunnistan ne jo kaukaa.

Vierailija
69/74 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolaisilla on espoolaisten mentaliteetti. Kuvasin sitä stubbimaiseksi. Myös sarasvuomainen käy.

Vierailija
70/74 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on pikkujenkkilä, se voitaisiin irrottaa Suomesta ja siirtää maahan jota ne kokoomuslaiset niin rakastavat.

Vierailija
71/74 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäespoolaiset ovat sivistyneitä, kulturelleja, hyvin käyttäytyviä, ahkeria, hyvin toimeen tulevia, ystävällisiä, huumorintajuisia, avarakatseisia ja vieraanvaraisia. 

Vierailija
72/74 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo kun ei ole kaupunki vaan juuri sellainen amerikkalainen suburbia, jossa kahden auton + mopoauto perheet elävät mauttomissa taloissaan.

Vierailija
73/74 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muualla ei ole yhtä paljon näitä puolikaljuja patu-ukkoja, jotka suhaavat pyörällä kokovartalokondomi päällä mistään piittaamatta.

Vierailija
74/74 |
10.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat moukat löytyy mielestäni Helsingistä. Haukutaan jokaista kehä kolmosen ulkopuolella asuvaa maalaisjunteiksi ja ollaan yleisestikin täysin luonnosta vieraantuneita. Ihmiset kaupungeissa ovatkin yleensä keskimääräistä empatiakyvyttömämpiä kun ollaan kokoajan niin muka kiireisiä ettei ole aikaa ajatella muita.

t. Helsingissä asuva

Ketju on lukittu.