Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Facebook oli lisännyt minulle tuntemattoman ihmisen ystäväksi!

Vierailija
27.08.2011 |

Huomasin tänään että FB-listaani oli ilmestynyt yksi ystävä lisää. Kun selasin listaa, totesin, että mukaan on liittynyt yksi uusi ystävä, jota en todellakaan tunne, enkä ole ystäväksi pyytänyt. Lisäämispäivä oli tänään ja tämä oli ensimmäinen kerta kun tänään kävin FB:ssä. Minun olisi siis itse pitänyt pyytää kyseistä ihmistä ystäväksi aiemmin ja hänen hyväksyä pyyntö tänään, jotta se näkyisi listalla tänään tulleena ystävänä.

Lisäksi kyseiselle henkilölle oli laitettu näkyviin KAIKKI sivuillani oleva, vaikka tapanani on rajoittaa lähes kaikkien muiden näkyvyyttä paitsi ihan lähimpien ihmisten.

Meillä näytti olevan ko. ihmisen kanssa kyllä 9 yhteistä ystävää, joista päättelin, että kyseessä ehkä on joku entisen työpaikkani nykyinen työntekijä, koska kaikki yhteiset ystävämme olivat tuosta useamman vuoden takaisesta työpaikasta.

Onko muille tapahtunut? Säikähdin kyllä pahan kerran.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä olen nukkunut omassa sängyssä. Kännissä olen viimeksi ollut vuosia sitten, edellisestä viinilasillisestakin on useampi kuukausi :-)

ap

Vierailija
2/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kysy varmistusta jos laitat vahingossa itse kaveripyynnon jollekin... Eli voi olla etta olet tietamattasi lisannyt hanet itse kaveriksesi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei se ole joku entisistä kavereistasi, mutta nimi vain vaihtunut? Mennyt siis naimisiin? Mulla on muutaman kerran käynyt niin, että kavereissani on joku ihan tuntemattoman niminen ja sit tajuan, että se onkin vaan joku joka vaihtanut nimeä.

Vierailija
4/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä minulla ei ole edes mitään puolituttuja kavereina, paitsi muutama sellainen jotka ovat itse minua pyytäneet. Itse olen laittanut kaveripyyntöjä vain todella hyville ystäville ja viimeisestä laittamastani kaveripyynnöstä on aikaa kuukausia.

Kyseessä ei myöskään ole mikään nimenvaihtaja, koska katsoin kyseisen henkilön valokuvat ennen kuin poistin hänet. Kasvokuvia oli paljon, eikä henkilö näyttänyt edes etäisesti tutulta, ei minkäänlaista mielikuvaa että olisin tyypin joskus nähnyt.

Vierailija
5/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ole FB:ssa ollenkaan, koska en kertakaikkiaan luota kyseiseen palveluun. Siinä on paljon tietosuojaongelmia.

Vierailija
6/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä minulla ei ole edes mitään puolituttuja kavereina, paitsi muutama sellainen jotka ovat itse minua pyytäneet. Itse olen laittanut kaveripyyntöjä vain todella hyville ystäville ja viimeisestä laittamastani kaveripyynnöstä on aikaa kuukausia. Kyseessä ei myöskään ole mikään nimenvaihtaja, koska katsoin kyseisen henkilön valokuvat ennen kuin poistin hänet. Kasvokuvia oli paljon, eikä henkilö näyttänyt edes etäisesti tutulta, ei minkäänlaista mielikuvaa että olisin tyypin joskus nähnyt.

jos teilla on yhteisia kavereita, ja olet vaikkapa liikuttanut hiirta tuon ihmisen laittaman kommentin paalla, saattaa olla etta vahingossa olet lisannyt hanet huomaamattasi (silloinhan aukeaa sellainen pieni ikkuna, jossa ykis vaihtoehto on lisata kaveriksi). Olen kuullut viime aikoina parin ihmisen kertoneen tehneensa juuri noin vahingossa, kun FB ei kysy enaa varmistusta.

Vierailija
7/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun keski-ikäisen naisihmisen entisestä työpaikastani?

ap

Vierailija
8/8 |
27.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä katso kavereideni kavereita tai kommenttien kirjoittajia. Kokeilin nyt ja tosiaankin sellainen näkymä näyttää tulevan, kun laittaa hiiren nimen päälle, mutta en muista koskaan aikaisemmin kyseisenlaista näkymää edes nähneeni. Kuulostaa aika kaukaa haetulta teorialta. Sitäpaitsi vaikka niin olisi käynytkin, niin miksi täysin vieras ihminen olisi hyväksynyt minut ystäväksi?

ap