Olisin kiinnostunut ostamaan vihannekset, viljat ja lihat suoraan tiloilta
mutta mistäpä tällainen autoton kaupunkilainen lähtisi niitä hakemaan..?
Meilläpäin ei ole edes ruokapiiriä.
Kauppahalli nyt tulee ainoana mieleen mutta sinnekin pitäisi matkata bussilla että se siitä ekologisuudesta :(
Kommentit (7)
Lähiruokaa ja luomua kaupan tiskiltä? Tiloilla ei kuitenkaan itse noita myyntilihoja teurasteta vaan suoramyynnitkin ovat rahtiteurastettuja.
Kyllä ne tuodaan kotiin asti, kuljetus tosin maksaa ainakin 50 snt/km.
Olen ymmärtänyt että pitää olla ruokapiiri että lähtevät sieltä kiikuttamaan.
Lisäksi meidän perheessä on vain 2 ihmistä (aik+lapsi) eli määrät olisivat todella pieniä.
ap
Lähiruokaa ja luomua kaupan tiskiltä? Tiloilla ei kuitenkaan itse noita myyntilihoja teurasteta vaan suoramyynnitkin ovat rahtiteurastettuja.
mutta ideanahan noissa ruokapiireissä jne olisi myös se kaupan välikäden jättäminen välistä... ap
kilohintaa voi tulla yli 20 e, mutta kyllä ne perunat, porkkanat ja salaatit tuodaan ihan kotiovelle, kun annat tarpeeksi rahaa.
No ei niitä kotiin tuoda kovin halvalla mistään tilalta, kyllä ne itse pitäisi sieltä hakea ja pyytää itse tarjous mihin hintaan saa ostaa jos alkavat suoraan myymään mitään.
kilohintaa voi tulla yli 20 e, mutta kyllä ne perunat, porkkanat ja salaatit tuodaan ihan kotiovelle, kun annat tarpeeksi rahaa.
Täällä maalla päin kävi ennen ihan itse viljelijät myymässä ovelta ovelle perunoita ja muita vihanneksia mitä viljelivätkään, pari vuotta sitten maksoi perunaa 10kg säkki 2€, ihan tuoretta perunaa.
50 snt/km.