Mitkä olivat perheenne bruttotulot viime vuonna?
Kommentit (27)
Vierailija:
jos on vaikka 10 ihmistä, josta 9 tienaa 1000 e ja yksi 15 000 e kuussa, niin heidän keskitulonsa on 2400 e kuussa.
Sitäpaitsi ko. tutkimuksessa oli kyse mediaanista.
Alla vielä muistin virkistykseksi mikä se olikaan:
Luokittelemattoman aineiston mediaani on suuruusjärjestykseen asetettujen havaintoarvojen keskimmäinen arvo (tai kahden keskimmäisen keskiarvo tai jompikumpi keskimmäisistä arvoista, jos havaintoja on parillinen määrä).
Esimerkiksi lukujen 2, 2, 3, 4, 5, 9, 10 mediaani on 4.
Joten esimerkissäsi mediaani olisi 1000e.
taitaa olla jotain 1200-1400 siis esim. jossain ruokakaupassa
kodinhoidon tuella olen. Kaksi autoa ja iso talo meilläkin ja lapsia lauma, muttei niin varsin uutta mikään. Ja piti oikein ottaa liput esille ja räknätä, kun täällä tämmöistä kysytään. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.
Tarttis laittaa vähän elinkustannuksia rinnalle, niin näkis mitä jää käteen.
Ja meillä on uusi talo, kaksi lasta, hyvä auto, eikä puutetta mistään.
Joo, ja kaupassa osa-aikaisena tienasin vajaa 700¿ kuussa. Ne 1700 euron nettotulot on hyvät minun silmissä. Aatella jos minäkin tienaisin saman kuin mieheni nii me kylvettäis rahassa.=) Jäis koko mun tili ylimääräiseen hussuttamiseen.=) Ulkomaanmatkoja, uusia kenkiä ja takkeja sillon ku huvittaa, luksusruokaa, salaattia joka päivä, eikä laskujen maksu venyis koskaan.
Mutta puutetta ei oo mistään, kun emme polta emmekä juo.
että käytännössä ne rikkaimmat saavat yleensä suuria määriä pääomatuloja, jotka eivät ole mukana noissa tilastoissa, joiden mukaan jo 4000 euron palkalla kuuluu " rikkaisiin" . Eli jos pääomatulotkin laskettaisiin mukaan, kuva kyllä hieman muuttuisi. (Ainakin itse olen nähnyt taulukkoja, jossa kyseessä nimenomaan ANSIOTULOT).
Meillä bruttotulot noin 80000, mielestäni ok ja hyvin pärjätään.
Vierailija:
Keskimääräiset tulot suomalaisilla ovat noin 2300e/kk. Eli per nuppi 27600e/v/nuppi -----> x 2 = 55200e/v/2hlöä.
jos on vaikka 10 ihmistä, josta 9 tienaa 1000 e ja yksi 15 000 e kuussa, niin heidän keskitulonsa on 2400 e kuussa. siksi keskimääräiset tulot ylittäviä perheitä on kumminkin vähemmän kuin luulisi.