J.K. Rowlingin uusi romaani brittien myyntitilastojen kärkeen
Robert Galbright = J.K. Rowling. Jos jossain on joku boikotti, niin eipä näytä toimivan. Lukijat eivät hylänneet.
https://www.waterstones.com/books/bestsellers
https://www.thetimes.co.uk/article/the-sunday-times-bestsellers-list-bo…
https://www.lovereading.co.uk/genres/lrt10/uk-top-10-books
https://www.whsmith.co.uk/charts/fiction-book-chart/cha00003/
Kommentit (107)
Valtavasti persuja silläkin saarella. Mihin tämä maailma on matkalla, kun enää harva arvostaa vähemmistöjen ihmisoikeuksia?
Vierailija kirjoitti:
Kirjan teemana on nettiraivo. Osuvaa.
On vai?
No eihän se meuhkaava joukko ole koskaan iso ollut vaikka ääntä lähteekin 😃
Rowling on järjen ääni.
Karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Osoittaa taas kuinka pienestä porukasta on lopulta kyse. Suurimman osan ihmisistä elämää ei hetkauta niin millään tavalla.
Miksi kirjailijat kehittää itselleen näitä pseudonyymejä, jos kuitenkin julkisesti kirjan esittelysivuillakin kerrotaan kirjailijan oikea nimi? Sitten ymmärtäisin, jos kukaan ei tietäisi kuka nimen takana oikeasti on, mutta tätä en ymmärrä? Voisko joku selittää asian mulle?
Vierailija kirjoitti:
No eihän se meuhkaava joukko ole koskaan iso ollut vaikka ääntä lähteekin 😃
Rowling on järjen ääni.
Ei ole iso, mutta jos edustaa oikeaa agendaa kaikki ovat pähkinöinä...
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjailijat kehittää itselleen näitä pseudonyymejä, jos kuitenkin julkisesti kirjan esittelysivuillakin kerrotaan kirjailijan oikea nimi? Sitten ymmärtäisin, jos kukaan ei tietäisi kuka nimen takana oikeasti on, mutta tätä en ymmärrä? Voisko joku selittää asian mulle?
On ihan eri lajityyppiä, kuin Potterit. Ja halusi julkaista ilman ennakkosuosikin stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä kirjasarja.
Joo, tykkään kovasti ja odotan jo sitä uutta suomennoksena.
En ymmärrä miksi ihmiset repii pelipöksynsä taiteilijan mielipiteistä. Ei mulla ainakaan ole mitään ymmärrystä mitä mieltä mun suosikkikirjailijat asioista on. Eikä kiinnosta. Mua kiinnostaa ne heidän tarinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä kirjasarja.
Joo, tykkään kovasti ja odotan jo sitä uutta suomennoksena.
Käännetty suomeksi Sysimusta sydän. Toivottavasti ehtii kirjamessuille.
Vierailija kirjoitti:
Se on niille, jotka eivät katsele kirjojen arvosteluita yms vaan sokkona ostavat tai lainaavat kirjastosta. En minä ainakaan katso minkään kirjan esittelysivuja ennen kuin luen ne.
Ralph Fiennes oli rohkea ja melkeinpä ainoa julkisuuden henkilö joka uskalsi omalla pärställään puolustaa J.K Rowlingia silloin ton skandaalin aikaan. Rowling myöhemmin totesi ettei tule ikinä unohtamaan sitä.
Vuosia sitten luin hänen kirjansa Paikka vapaana ja muistan että tykkäsin siitä. Voisin lukea vaikka uudestaan koska juoni on jo unohtunut täysin. Muistaakseni siitä tehtiin leffakin.
Vierailija kirjoitti:
Ralph Fiennes oli rohkea ja melkeinpä ainoa julkisuuden henkilö joka uskalsi omalla pärställään puolustaa J.K Rowlingia silloin ton skandaalin aikaan. Rowling myöhemmin totesi ettei tule ikinä unohtamaan sitä.
Ralph on varmaan reilu kaveri koska oli ensimmäisenä ja taas luultavasti ainoana pitämässä ystävänsä Liam Neesonin puolia kun tätä väitettiin rasistiksi. Uskaltaa puhua suunsa puhtaaksi niiden puolesta kenestä välittää vaikka nykyään on suuri vaara että siinä voi mennä omakin maine. Helpompi olisi vaan hymistellä ja mukamas kauhistella taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen samaa. Minulle selvisi vasta aikuisena että Carolyn Geeneä ei ollut oikeasti olemassa vaan Neiti Etsivillä oli kymmeniä eri kitjoittajia:D
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset repii pelipöksynsä taiteilijan mielipiteistä. Ei mulla ainakaan ole mitään ymmärrystä mitä mieltä mun suosikkikirjailijat asioista on. Eikä kiinnosta. Mua kiinnostaa ne heidän tarinat.
Samaa mieltä. En edes halua tietää kirjailijasta sen enempää. Mulle kirjailija on vaan joku abstrakti, joka keksinyt hyvän tarinan.
Kirjan teemana on nettiraivo. Osuvaa.