Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että ärsyttää nämä "Mies ei halunnut lasta. Sattui vahinko. Mies ei halua lasta."

Vierailija
26.08.2011 |

Mikä siinä nyt sitten niin yllättää? Teille on rehellisesti kerrottu, että lapsi ei ole tervetullut. Teidän tehtävänne on sitten huolehtia ehkäisystä niin, ettei vahinkoja synny. Siis jos ehkäisynä on pillerit, niin kuin yllättäen yleensä näiden "vahinkojen" kohdalla on. OIKEIN KÄYTETTYNÄ ehkäteho on lähes täydellinen.

Jos nainen itse tietoisesti haluten tai huolimattomuuttaan hankkiutuu raskaaksi, vaikka mies ei halua, turha MIESTÄ on syyttää ilkeäksi ja tunteettomaksi!!! Nainenhan se silloin on vastuuton kieroilija!

Ja jos jollekin olisi sitten sattunut se ihan puhdas vahinko (Ei voi olla joka päivä jollekin av-palstalaiselle...), niin mikä oikeus naisella yksin on päättää lapsen syntymästä? Eikös etukäteen ole tavallaan sovittu, että siihen suhteeseen lasta ei tule?! Kyllä täällä on kummallinen ajatusmaailma monella....

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehtii ehkäisystä, eikä jätä sitä naisen vastuulle. Ehkäistään sitten vaikka tuplana.

huolehtii ehkäisystä, eikä jätä sitä naisen vastuulle. Ehkäistään sitten vaikka tuplana.

Jos jaat tavaraasi, niin ota siitä myös vastuu.

Onks tää jotain nykyteinien meininkiä, tuleehan sieltä ne lapsisät...

Vierailija
22/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin nyt niistä naisista, jotka eivät kunnioita miehen mielipidettä. Ei silti tarkoita, että hyväksyisin alistamista/loukkaamista toisinkaan päin. Sinähän et tässä tapauksessa ollut hankkiutunut salaa raskaaksi.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pettäny hormonikierukka ja minipillerit. Sen jälkeen ruvettiinki käyttämään sitten tuplaehkäisyä, eli mieskin kantaa kortensa kekoon.

klipseillä tehty sterilisaatio.

Vierailija
24/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja vaan sillekin!

Vierailija
25/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunkiessaan sen kikkelinsä jonkun naisen sisuksiin huolehtii siitä ettei tee sitä naista raskaaksi.

Ei se ole jonkun muun homma hoitaa ehkäisyä.

Joka ei halua lapsia, ehkäisee.

Joka haluaa lapsia, ei ehkäise.

Vierailija
26/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös lähtökohtaisesti pariskunta sovi nämä yhdessä ja sekä pätös että vastuu on yhteinen?

Yhdessä sovitaan että ei tehdä lapsia ja yhdessä mietitään sopiva ehkäisy ja yhdessä kannetaan vastuu JOS ehkäisy pettää.

Jos lisääntymisestä on eriäviä mielipiteitä, niin sitten sen ei-haluavan on kyllä syytä pitää visusti ehkäisystä huoli tavalla tai toisella, mutta eiköhän silloinkin ole tärkeintä keskustella, sillä tuo on niin perustavaa laatua oleva asia monelle, että vankka erimielisyys voi johtaa eroonkin.

Vierailija
27/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitsee menetelmän joka sopii heille ja heidän tilanteeseensa parhaiten. Esim pillerit ja hormonikierukka ei vaan käy kaikille, kaikille naisille ei vaan löydy sopivaa menetelmää.

Jos ei pysty asiasta keskutelemaan ja kunnioittamaan sen tahtoa joka ei halua lapsia, ei myöskään ole riittävän kypsä seksisuhteeseen.

Vierailija
28/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siksi, että ne oikein käytettynä olisivat epävarmat, vaan koska niissä on niin suuri väärinkäytöksen riski. Olen itse ainakin niin höhlä, että helposti unohtaisin pillerini syödä. En tarkoituksella, mutta vahingossa niin kävisi minulle helposti.

Mielestäni jos ei halua vauvaa, ehkäisee. Miehelle on siihen keinonsa, samoin naisella. Jos olisin itse mies, miettisin asian niin että hoitaisin itse. Juuri tuon mahdollisen unoduksen takia. Tai että hyväksyisin vahinkoraskauden jos semmoinen kohdalle osuisi.

Nainen saa päättää raskauden jatkumisesta, mies siitä millä osuudella vauvan elämään osallistuu.

Vierailija
29/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siksi, että ne oikein käytettynä olisivat epävarmat, vaan koska niissä on niin suuri väärinkäytöksen riski. Olen itse ainakin niin höhlä, että helposti unohtaisin pillerini syödä. En tarkoituksella, mutta vahingossa niin kävisi minulle helposti.

itse en ole unohtanut kertaakaan

Vierailija
30/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muistakaa ottaa kondomi mukaanne tai peskää se!!!

Vierailija
32/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen jälkeen käytettiin kuparikierukkaa. Toimi hyvin. Olisin halunnut toisen lapsen, mutta mies ei. Suostuin ja elimme onnellisena. Sitten mies hausikin toisen ja kolmen keskenmenon jälkeen meille syntyi poika.

Tämän jälkeen en enää halunnut kolmatta lasta, ja hankin uudestaan kuparikierukan. Olihan se toiminnut ennen 8 vuotta... Mites ollakaan tulin raskaaksi ja mies veti hirveät pultit. Tee abortti oli ainut jota hän sanoi. En minäkään halunnut sitä vauvaa, ja olin menossa keskeytykseen. En vaan pystynyt...

Mies ilmoitti minulle että jos synnytät niin hän lähtee...

Tyttö syntyi ja samana päivänä kun pääsin laitokselta mies pakkasi kimpsut ja lähti. Vielä tämän jotenkin ymmärrän. Mutta en todellakaan ymmärrä miksi hän vieläkään 7 vuoden jälkeen ei muista tyttöä millään tavalla. Tämä tyttö ei saa mennä' isä luokse vaikka pojat sinne menee....

Eli olisikohan minun pitännyt tehdä keskeytys ap:n mielestä? Eikä me molemmat oltu vastuussa, koska olin hoitanut oman osuuden ehkäisystä? Eikö tässä ollut miehen vastuuta ollenkaan ??

Rakastan tuota tyttöä, mutta ei se ollut toivottu lapsi. Tänään ei osaa ajatella elämää ilman näitä kolmea lasta !

AP: Eikö mies päässyt aika helpolla ? Oliko miehellä mitään vastuuta ?

Vierailija
33/40 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sitä mieltä että se joka ei halua lapsia, pitää tosi hyvän huolen ehkäisystä ihan itse. Jos ukko paljaalla lähtee vetelemään, on raskauden vaara aina olemassa, sen kai tietää tyhmempikin.

Siksipä meillä mies käyttää kortsua, kun minä haluaisin toisen lapsen, mutta mies ei vielä, joten hän ehkäisee. Yksinkertaista. Kun on valmis toiseen lapseen jättäköön kumin pois. Sen jälkeen onkin sitten pysyvämpi ehkäisy, piuhat poikki.

Vierailija
34/40 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pelkästään naisen tehtävät huolehtia ehkäisystä.

Itse en voi edes käyttää mitään pillereitä, kierukoita, laastareita, kapseleita, renkaita tms.

Joten meillä ei ole muita ehkäisyvaihtoehtoja kuin kondomi.

Jos mies on sitä mieltä ettei lapsia enää halua, niin ottakoot yhteyden lääkäriin!

Juu ei käynyt mun miehelle mennä operoitavaksi... Minä sen sijaan saisin miehen puolesta mennä sterilisaatioon tai pahimmassa tapauksessa tehdä abortin jos vahinko sattuu...

EI EIHÄN SE IKINÄ OLE MIEHEN TEHTÄVÄ TEHDÄ MITÄÄN SEN ETEEN ETTEI NAINEN PAMAHDA PAKSUKSI!!!

Kyllä se nimittäin pisti vituttamaan että tulin raskaaksi ehkäisystä huolimatta ja mieheni suuttui siitä sitten kovasti, ikään kuin raskautuminen olisi ollut minun syytäni.

Niin no minä olen sitten vastuuton kieroilija koska kykenen lisääntymään ja mitä noihin pillereihin tulee, niin ei se kovinkaan tavatonta ole raskautua niiden käytöstä huolimatta....

Vierailija
35/40 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja valitsee menetelmän joka sopii heille ja heidän tilanteeseensa parhaiten. Esim pillerit ja hormonikierukka ei vaan käy kaikille, kaikille naisille ei vaan löydy sopivaa menetelmää.

Jos ei pysty asiasta keskutelemaan ja kunnioittamaan sen tahtoa joka ei halua lapsia, ei myöskään ole riittävän kypsä seksisuhteeseen.

Jos vahinko sattuu (ja niitä voi sattua vaikka on ehkäisy), niin vaihtoehtona on abortti tai synnytys. Naisen kropasta on kummassakin kyse, siispä lopullinen päätäntävalta on naisella. Paitsi ehkä jossain talebankulttuurissa.

Vierailija
36/40 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä oikeus naisella yksin on päättää lapsen syntymästä? Eikös etukäteen ole tavallaan sovittu, että siihen suhteeseen lasta ei tule?! Kyllä täällä on kummallinen ajatusmaailma monella....

Ei miehellä, ei naisella, ei kenelläkään ihmisellä ole oikeutta päättää toisen ihmisen elämästä. Seksi on alunperin tarkoitettu lisääntymistä varten, ja jos nainen ja mies harrastaa seksiä, ja siitä alkaa raskaus, niin kyllä sillä lapsella on oikeus syntyä ja elää, olipa se nainen tai mies siitä ihan mitä mieltä hyvänsä!!!

Tosiaankin, kummallinen ajatusmaailma monella täällä...

Vierailija
37/40 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ehkäisymenetelmään luottamisesta.

"Lähes täydellinen" ehkäisyteho, esimerkiksi 99,5 % tarkoittaa sitä että tuhannesta sitä käyttävästä pariskunnasta viisi tulee vuoden aikana raskaaksi. Ihan hyvin yksi niistä voi olla juuri tämä pariskunta vaikka kukaan ei jättäisi pillereitä syömättä. Jos vahinkoraskaus on katastrofi niin pitää olla joko tuplaehkäisy tai valmius aborttiin.

Siis jos on puhuttu, että lasta ei ole tarkoitus hankkia ja pillerit on valittu ehkäisykeinoksi (ja tav. yhdistelmäpillereiden tehohan on lähes 100%). Jos joku nyt haluaa tuplana tai triplana ehkäistä, niin siitä vaan, mutta minä lähdin liikkeelle siitä, että ehkäisykeino on valittu yhdessä harkiten. Asia ei siis ole yksin miehen tai naisen vastuulla, mutta jos pillerit on valittu, niin silloin niiden syöminen on yksin naisen vastuulla! On se aika omituista, jos ei kumppaniinsa voi sen vertaa luottaa, että pitäisi kumia käyttää siltä varalta, että toinen jättää pillerit syömättä!! ap

Vierailija
38/40 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli selvää, että kun minulla ei ole ehkäisyä. On miehen homma silloin huolehtia, no "vahinko" tuli. Mies on nyt selvästi onnellisempi ja iloisempi tästä tapahtumasta :)

Vierailija
39/40 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos parisuhteessa toinen haluaa lapsen ja toinen ei niin se joka ei halua ehkäisee. ei sellaisessa tilanteessa keskustelu mitään auta.

Vierailija
40/40 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

trust me, jos riittävästi haluat ehkäistä niin ei ne unohdu ;)

itse en ole unohtanut kertaakaan

Minä en sitten vissiin halua ehkäistä riittävästi, kun unohdan helpostikin ottaa pillerin. Sama oli jo aiemmin ennen esikoista eikä se ole muuttunut nytkään, vaikka kakkonen näin heti perään ei innosta.

En kuitenkaan huijaa miestä vaan kerron jos unohdan ottaa pillerin. Sitten yhdessä pohditaan tarvitaanko lisäehkäisyä vai otetaanko riski. Yleensä ollaan otettu riski.

Sopivasti unohdettuna tämäkään ei tietysti riitä ja siinä vaiheessa, siis raskauden alkamisen jälkeen, päätös lapsen pitämisestä on loppujen lopuksi vain minun.

Täysin tasa-arvoista tästä ei saa millään. Biologia sanelee rajat. Nainen se on raskaana ja synnyttää, joten siitä seuraa myös tiettyjä oikeuksia. Miehellä on oikeus kieltäytyä seksistä jos ei missään nimessä halua isäksi eli jos haluaa riittävästi ehkäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän