Mihin sormeen normi sormukset, ei kihla
Ihmettelin tuossa noin että mihinkähän sormeen laitetaan. Ajattelin miehelle ostaa erään sormuksen lahjaksi ja miettisin mihinkähän sormene se sitten laitetaan`???
Kommentit (7)
Luuletko että tuosta on joku laki olemassa vai? Eikö miehesi voi pitää sitä missä haluaa, vai pitääkö ensin tehdä tilasto että missä miehet yleensä pitää sormuksia? Ettei vaan poikkea joukosta mitenkään?
En ole ap, mutta minustakin tuo voisi olla hieman ongelmallista.
Naisethan usein pitävät oikeassa nimettömässä "ylimääräisiä" sormuksia. Jos sormuksia on muissa sormissa, se on mielestäni usein hieman tyylitöntä (eivät istu, tai liika on liikaa). Paitsi peukkusormukset sopivat tietynlaiseen tyyliin.
Miehen oikeassa nimettömässä olevan sormuksen tulkitsisin helposti rekisteröidyn parisuhteen sormukseksi tai johonkin muuhun uskontokuntaan kuin ev.lut. kuuluvaksi vihkisormukseksi.
Eli vastaus on siis, en yhtään tiedä.
Miehen oikeassa nimettömässä olevan sormuksen tulkitsisin helposti rekisteröidyn parisuhteen sormukseksi tai johonkin muuhun uskontokuntaan kuin ev.lut. kuuluvaksi vihkisormukseksi. Eli vastaus on siis, en yhtään tiedä.
Onko sillä mitään väliä miten ventovieraat ihmiset sun sormukset tulkitsee? Ei ainakaan mulle eikä mun miehelle, se on ihan yhdentekevää.
Kyllä sitä paljon pukeudutaan muiden takia. Vaatetuksella annetaan jotain vihjeitä itsestään, harrastuksista, arvomaailmasta (esim. itsenäinen, en välitä normeista yms.), varallisuudesta, uskosta tms. Ei ole kiva jos rikkookin jotakin kirjoittamatonta sääntöä ja saa kummia katseita. No ehkei sormus nyt ole mikään tabu, mutta kuitenkin olisi mielenkiintoista saada näkökulmia tähän. Tosiaan olisi sitten ainoa miehen sormus kun ei olla kihloissa vielä.
Niin ja haluan kyllä olla normaali, ei minulla tai miehellä ole mitään hinkua erottautua jollain tirehtöörihatuilla tai kukkarokettingeillä.
Hmm, mun mielestä miehelle vois ehkä olla paras paikka keskisormessa, koska se nimetön tosiaan on vähän sellainen parisuhteeseen viittaava. Joku sellainen isohko maskuliininen sormus voisi olla ihan jees keskisormessa, mutta en tiedä onko tuohon olemassa jotain kirjoittamattomia sääntöjä.
vaikea kysymys. Harvemmin tulee ajateltua kun ei miehillä sormuksia