Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko mun ostaa häälahja ystäväpariskunnalle tässä tapauksessa?

Vierailija
26.08.2011 |

Kyseessä hyvä ystäväni jo kymmenkunta vuotta. Menivät naimisiin "salaa" esikoisvauvan ristiäisissä viime sunnuntaina, ilmoittivat tästä tekstiviestillä samalla kun laittoivat viestiä mikä vauvalle tuli nimeksi. En siis ollut ristiäisissä paikalla.

Kuuluuko ostaa lahja? Vai riittääkö kortti?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaaksi katsoo. Voit ostaa lahjan tai olla ostamatta.

Itse olen ollut häissä, johon olen vienyt pelkän kortin. On myös ollut tilanne, että minua ei ole kutsuttu häihin (kun on pienet häät ja vain lähisuku paikalla) ja olen ostanut silti lahjan.

Minusta se on ihan siitä kiinni kuinka hyvä ystävä ja haluatko muistaa häntä lahjalla vai et.

Vierailija
2/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eivät voi olettaa että häälahjoja saavat :)

Itse muistaisin kortilla ja vaikkapa skumppa pullolla tai jollain pienellä lahjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mikään pakko se ei todellakaan ole. Ystäväsi meni naimisiin hiljaisuudessa koska hän ei halunut hössötystä.

Vierailija
4/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos tahdot oikeasti olla kaveri ja haluat muistaa, niin lähetä sekä lahja vauvalle että itse pariskunnalle.

Saattaisin ostaa vauvalle ranneketjun ja viedä vanhemmille "romanttisen" herkkukorin. Tykkäisivät varmaan viettäää iltaa kahdestaan kynttilänvalossa ja juoda pari lasia kuohuviiniä (pakkaa koriin sellaisetkin).

Vierailija
5/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menivät naimisiin tolleen, koska eivät halunneet sitä lahjavuorta.

Vierailija
6/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin "salaa" naimisiin j amusta ois ollut erittäin outoa jos kaverit ois sen jälkeen lahjoneet.

Vierailija
7/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan kyse hyvästä ystävästä.

Mutta jos se ei sinulta spontaanisti luonnistu, niin lähetä kaunis kortti, se riittää. Pääasia että muistat.

Vierailija
8/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos ei osallistunut häihin tai ristiäisiin.

Vierailija
9/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittivat tekstarilla niin tekstari riittää onnitteluksikin. Jos pitää häät saa häälahjoja, jos ei pidä niin ei tule lahjojakaan. Vauvalle on yleensä tapana viedä joku esim. vaate kun mennään ekaa kertaa tapaamaan, mutta ei mitään kastelahjojakaan jaella jos ei ole osallistunut kastetilaisuuteen.

Vierailija
10/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä ei edes korttia tarvitse lähettää, soita vaikka heille.

Vierailija
11/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä tässä mitään ainoaa oikeaa tapaa ole. Paras ystäväni meni pienimuotoisesti naimisiin, emmekä olleet juhlissa. Ostin silti pienen häälahjan, parhaasta ystävästäni kun oli kyse.

Vierailija
12/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos on läheinen ystävä, niin veisin jotain pientä silti, siis sen kortin lisäksi.

Mekin mentiin naimisiin salaa, emmekä odottaneet lahjoja, mutta molempien vanhemmat ostivat silti jotain. Muut laittoivat vain kortin ja jotkut myös kukkia, jos tulivat käymään.

Vierailija
13/13 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toisarvoinen asia on se että kuuluuko ostaa? Jos tuntuu siltä että haluat muistaa heitä lahjalla niin ostat sen lahjan? ja jos katsot että et halua ostaa sitä kun oli tollainen ylläri, niin et sitten osta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän