Jos lapsenne huomaa nukkumaanmenoaikaan, että läksy on tekemättä,
laitatteko tekemään vielä, vai saako mennä kouluun tekemättä? Jos siis on ihan kunnon läksystä kyse, esim. aineen kirjoitus?
Kommentit (17)
Tosin ei ole aivan tuollaista tilannetta ollut, hyvin ovat muistaneet tehdä läksynsä. Johonkin kokeisiin luku on joskus unohtunut, ja sitä on aivan turha tehdä aivan väsyneenä.
vanhempien tehtävä on tarkastaa läksyt säädylliseen aikaan.... eli jos mokaan tarkastuksen niin itseäni syytän.
laittaisin aamulla tekemään
Tosin ei ole ikinä vielä 12 "koulu"äitivuoden aikana noin käynyt
herää aamulla aikaisemmin tekemään. Illalla väsyneenä siitä ei tule kuitenkaan mitään.
..ja surkea lopputulos, kuitenkin tehtynä.
Noin ei ole käynyt mutta jos kävisi niin tekisi aamulla kys läksyn.
Tai aloittaisi ennen nukkumaanmenoa mutta vain aloittaisi, että ei jäisi yöuni liian lyhyeksi.
mutta lapsi pillastui ja halusi ehdottomasti tehdä läksyt eli nukkumaan mentiin myöhässä.
Jättää osan läksyistä joskus sanomatta ja sitten "muistaa" ne vasta nukkumaanmenoaikaan. Käsken tehdä saman tien. Aamulla se on aina niin väsynyt, ettei tulisi mitään kunnollista ja myöhästyisi vielä koulusta.
vanhempien tehtävä on tarkastaa läksyt säädylliseen aikaan.... eli jos mokaan tarkastuksen niin itseäni syytän.
laittaisin aamulla tekemään
ja läksyt oli tehty. Tai niin luulimme, minä ja poika. Illalla sit muisti, että yksi läksy olikin vielä. Mistä mä sen olisin voinut tietää?
yleensä heti silloin illalla tai sitten herätään aamulla varhain tekemään.
- jos mitenkään mahdollista, tekee aineen illalla, ainakin aloittaa. sitten vaan jättää loput aamuun.
- Jos illalla kertakaikkiaan liian väsy, herää aamulla tekemään.
- vikana vaihtoehtona joskus harvoin ne läksyt vaan unohtuu, ei ole maailman vakavin juttu (siis jos lapsi on tunnollinen muuten, useimmille tällainen on kuitenkin kauhistus ja tarvitsevat vanhemman tukea tilanteen hoiteluun)
pari kertaa on käynyt niin että lapsi sängystä tulee minulle kertomaan jostain unohtamastaan läksystä. Annan toki tulla läksyn vielä tekemään, ettei jää tekemättä, lapsikin niin haluaa. Muistan omilta kouluvuosiltani sen ahdistuksen yöllä ja aamulla jos läksy oli unohtunut tehdä.
Omat lapseni ovat hyvin ahkeria läksyjensä kanssa, ja kaikki mikä on tekemättä on varmasti rehellistä unohdusta, joten lapsi tekee läksynsä ja nukkuu sen jälkeen hyvin aamuun..=))
lapsi askartelee juuri kasvioo, koska se on huijannut, kusettanut ja viilannut linssiin välttääkseen sen tekemisen. Palautus huomenna, ja siinä on jo lisäaikaa mukana.
Oli varmaan mukavaa keräillä kasveja pimeessä metsässä.
Ja koska tosta väkerrelmästä tulee aivan paska, saa lapsi tehdä lähiaikoina toisen kasvion, kunnollisen, jonka pitää olla puolet isompi.
lapsi askartelee juuri kasvioo, koska se on huijannut, kusettanut ja viilannut linssiin välttääkseen sen tekemisen. Palautus huomenna, ja siinä on jo lisäaikaa mukana. Oli varmaan mukavaa keräillä kasveja pimeessä metsässä. Ja koska tosta väkerrelmästä tulee aivan paska, saa lapsi tehdä lähiaikoina toisen kasvion, kunnollisen, jonka pitää olla puolet isompi.
Näen teidät sieluni silmin: Lapsesi tekee sitä kasvioo ja sinä kyllästyneenä käsi poskella odotat milloin on valmis..Olet todennäköisesti jo muutaman kerran maininnut siitä miten läksyt pitää tehä ajallaan eikä keskellä yötä..
=)))))))
mutta ei meillä vielä ajankohtaista kun vanhin lapsi on vasta tokalla.
lapsi askartelee juuri kasvioo, koska se on huijannut, kusettanut ja viilannut linssiin välttääkseen sen tekemisen. Palautus huomenna, ja siinä on jo lisäaikaa mukana. Oli varmaan mukavaa keräillä kasveja pimeessä metsässä. Ja koska tosta väkerrelmästä tulee aivan paska, saa lapsi tehdä lähiaikoina toisen kasvion, kunnollisen, jonka pitää olla puolet isompi.
Näen teidät sieluni silmin: Lapsesi tekee sitä kasvioo ja sinä kyllästyneenä käsi poskella odotat milloin on valmis..Olet todennäköisesti jo muutaman kerran maininnut siitä miten läksyt pitää tehä ajallaan eikä keskellä yötä.. =)))))))
Sun visio on oikea. Mua vaan vituttaa sisäisesti niin paljon, että oksennan kohta, ei oo meinaan eka eikä vika kerta, kun tuo kakara valehtelee jotta vois jättää hommansa hoitamatta. Ja sekin vituttaa, että tiedän ettei se viikon päästä muista tästä tuskasta enää mitään, mutta enhän mä voi antaa asian ollakaan, pakkohan se on pakottaa tekemään tekemättömät hommansa.
eli ei mitään hirveän pitkiä läksyjä vielä, mutta tähän asti olen herättänyt aamulla aikaisemmin tekemään. Läksystä riippuen herätän n. 15 minuuttia aiemmin ja patistelen tekemään aamutoimet supernopeasti. Näin hommat ovat toistaiseksi hoituneet ok - ja unohduksia on valitettavasti kyllä ollut...