Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä menee raja vai onko sitä? Halussa olla ystävällinen ja näyttää

Vierailija
25.08.2011 |

rakastamistaan ja hellyyttä? Mikä menee paapomisen puolelle?

Tuli mieleen tuosta ketjusta jossa ihmetellään että miksi äiti tekee 9 vuotiaalle lapselleen aamupalaa kun osaa itsekkin. En usko että se monestikaan on siitä kiinni osaako vai ei vaan vain äidin halusta näyttää välittämistään lapselle.

Mielestäni on kohteliaisuutta myös miehelleni tehdä leipiä tai ruokaa, kyllä minä sitä ihan koko perheelle laitan vaikka mies osaisi tehdä sen itsekkin.

Ruokailutapahtumat ovat yleensä niitä tilanteita jolloin perhe on ainakin jollain kokoonpanolla yhdessä. Siinä on samassa mukavaa jutustella yhdessä ja käydä läpi mieltä askarruttavia asioita.

Miksi lapsen pitää pärjätä yksin niin monissa tilanteissa? Miksi katsotaan että se on paapomista jos haluaa tehdä lapsen eteen jotakin minkä lapsi itsekkin osaisi mutta vain siitä syystä että sillä voi näyttää välittävänsä?

Hirveä tämä pärjäämisen kulttuuri!!

ja minkälaisia lapsia tällä kasvatetaan? On siis häpeä jollei tee kaikkea itse koska osaa, ei saa antaa kenenkään auttaa ja apua ei saa pyytää. EIpä ihme että ollaan teini-itsemurhien tilastojen kärjessä!!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pelkästään lasten.

Myös sairaiden ja vanhusten on pärjättävä yksin. Kaikkiin mahdollisiin yllätyksiinkin on pystyttävä varautumaan etukäteen.

Tämmöistähän tämän maan henkinen ilmapiiri on. Ei ole mikään ihme, että suomalaiset syövät enemmän masennuslääkkeitä kuin särkylääkkeitä.

Taidetaan olla ihan kaikkien itsemurhatilastojen kärkimaita.

Vierailija
2/2 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapureista, ei sukulaisista eikä edes enää omista lapsista. Kohdusta kun ne ulos ponnistaa, alkaa armoton kilpailu muiden vanhempien kanssa siitä kenen lapsi kehittyy nopeiten ja osaa asioita itsekseen parhaiten.

Vuoden ikäisinä ihmetellään miten ne ei leiki yksin omassa huoneessaan, miten niistä onkin noin paljon vaivaa...

Opetetaan kauheella vimmalla lapsi pärjäämään yksin, olemaan yksin kotona, pihalla, laittamaan itselleen välipalaa ja muitakin ruokia. Tekemään itsenäisesti läksyt, huolehtimaan itse harrastuksistaan.

Kehutaan sitten miten meidän Maija ei kymmenvuotiaana edes oikein tarvitse vanhempiaan kun on niin itsenäinen. Olen vähemmistöä kun ajattelen että voi teidän Maija parkaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän