Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko painosi laski synnytyksessä?

Vierailija
25.08.2011 |

Mä punnitsin kotiin tullessa, ja 4 kg jäi sairaalaan. Onko tavallinen määrä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jäi vielä 2 "ylimäääräistä", joita ei ollut ennen raskautta. Sairaalassa olin 2 vrk ja paino kotiin tullessa 61 kg.

Vierailija
2/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en omista vaakaa, ja eipä tullut edes mieleenkään alkaa punnita itseään, miksi pitäisi?

Mitä väliä paljonko paino on laskenut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ajattelin että paljonkohan sinne pitäisi jäädä?

Vierailija
4/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en omista vaakaa, ja eipä tullut edes mieleenkään alkaa punnita itseään, miksi pitäisi? Mitä väliä paljonko paino on laskenut?

Uteliaisuus?

Mulla laski 4 kg, lapsi oli 4.2 kg ja siihen vielä istukka ja lapsivesi. Maidonnousu aiheuttaa usein turvotusta, siinä selitys (kätilöltä saatu). Toisilla taas raskaus kerää nestettä ja se poistuu nopeasti ja paino laskee enemmän.

Vierailija
5/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen käynnistyttyä ja synnytyksen jälkeen noin kahdessa viikossa tippunut aina muutaman kilon lisää.

Painoni noussut raskauksissa 12-13 kg ja aika lailla samoihin lukemiin olen aina pian päässyt. Syön kuin hevonen, kun imetän.

Vierailija
6/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino laski synnytyksessä n. 5 kiloa, mutta turposin sen (sektion) jälkeen niin paljon, että en tiedä mitä paino olisi todellisuudessa ollut. 3 viikkoa synnytyksen jälkeen olin laihtunut 20 kg, mutta se johtui taas siitä, että olin erittäin ylipainoinen jo ennen raskautumista ja koko raskausaikana painoni ei noussut vaikka turvotusten määrä vaihteli kokoajan.

Harvapa kai sinne sairaalalle montaakaan kiloa jättää, kun suurin osa turvottelee vielä useita viikkoja, ellei kuukausia ja paino sahaa missä sattuu. Lapsi+lapsivesi+istukka kai on se normaalein "painonpudotus" sairaala-aikana.

Vierailija
7/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arveli minulle, että yleisin painonlasku sairaalassa on melkeinpä vain se vauvan painon verran. Eli niinkuin edellä joku jo sanoikin, turvotus ja maidonnousu monesti aiheuttaa sitä painon pysymistä synnytyslukemissa.

Vierailija
8/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sairaalaan jäi vain vajaa 3kg :D

Vierailija
9/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jäänyt kaksi kertaa 10 kg (raskauden aikainen painonnousu) ja nyt tällä vikalla kerralla vain 5 kg. Tosin painokin nousi vain 5 kg.

Mä menen imettäessä tosi herkästi alikiloille.

Normaalimitat 165/58.

Vierailija
10/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko jäi sairaalaan, mutta viikko synnytyksestä olin -1kg lähtöpainosta

Vierailija
11/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 kg

Vierailija
12/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi painoi syntyessään 4,5 kg... Monelle tulee maidon noustessa turvotusta, joka sitten kotona muutaman viikon sisällä poistuu yöhikoiluna.

Vierailija
13/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsin sairaalassa seuraavana päivänä synnytyksestä, ja kiloja oli lähtenyt 3kg, vaikka vauva yksinään jo painoi 3.6kg. Koko raskaudessa painoa tuli yhteensä 13kg, ja kaikki ne lähti itsestään kolmessa viikossa kotiin päästyä.

Vierailija
14/14 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä oli sikäli vähän yllätys että jo vauvatkin olivat molemmat yli nelikiloisia, ja olin kuvitellut että istukan ja lapsiveden kanssa saldo olisi ollut isompi.

Kun turvotus sitten parin viikon päästä oli vähän laskenut, vaaka näytti -12 kg.