Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukutuksesta johtuva kuolleisuus esim.kaavinnassa

Vierailija
25.08.2011 |

Tietääkö kukaan ketään joka olisi esim.kaavinnan/imun yhteydessä tehtävän humautus-nukutukseen kuollut? Siis jos on muuten suht.perusterve?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on humautettu kaavinnassa ja elän edelleen. En ole kuullut, että kukaan olisi siihen kuollut.

Vierailija
2/9 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukutukseen on tuhatkertainen verrattuna kohtutulehdukseen kuolleiden määrään.

Ap, painatko 200kg tai enemmän? Silloin on todellinen riski kuolla nukutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan leikkauksen aikainen kuolleisuus johtuu jostain muusta tekijästä: alkuperäisestä sairaudesta, allergiasta, verenvuodosta jne.

Vierailija
4/9 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 60kiloa ja kyse on pienestä hyytyneestä verimäärästä kohdussa.. siellä ei ole istukankapppaleita tms ja siksi nyt odotellaan vielä pari viikkoa, jos tulisi itsestään ulos, lääkäri sanoi ettei mielellään tekisi kaavintaa, koska kohtuni etuseinämä on niin ohut. Nyt on jo sektiosta yli 2viikkoa ja mitään tulehdusta ei ole, haluaisin välttää sen kaavinnan.

Vierailija
5/9 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 60kiloa ja kyse on pienestä hyytyneestä verimäärästä kohdussa.. siellä ei ole istukankapppaleita tms ja siksi nyt odotellaan vielä pari viikkoa, jos tulisi itsestään ulos, lääkäri sanoi ettei mielellään tekisi kaavintaa, koska kohtuni etuseinämä on niin ohut. Nyt on jo sektiosta yli 2viikkoa ja mitään tulehdusta ei ole, haluaisin välttää sen kaavinnan.

kuolla joko kohtutulehdukseen tai kohdun repeämään kaavinnan yhteydessä kuin humaukseen. Lääkärihän on sulle selkeä syyn sanonut miksi ei kaavintaa haluaisi tehdä. Nukutuksen takia sitä on turha pelätä. Miksi siis mietit moista?

Vierailija
6/9 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään koska olen allerginen muutamalle lääkeaineille ja ruoka-aineelle.

Minulle yritettiin tehdä imussa kohdun tyhjennystä (olin siis hereillä ja ilman puudutusta), mutta se oli ikävän tuntuista ja kuuloista, silti hyytynyttä verta saatiin yli puolet pois.

Puudutuksen spinaali ja epiduraali eivät pelota, mutta nukutus kylläkin.

Vierailija
7/9 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään koska olen allerginen muutamalle lääkeaineille ja ruoka-aineelle.

Minulle yritettiin tehdä imussa kohdun tyhjennystä (olin siis hereillä ja ilman puudutusta), mutta se oli ikävän tuntuista ja kuuloista, silti hyytynyttä verta saatiin yli puolet pois.

Puudutuksen spinaali ja epiduraali eivät pelota, mutta nukutus kylläkin.

Kun ilmoitat tarkasti kaikki aineet mille olet allerginen, nukutus voidaan suunnitella niin että käytettävät aineet ovat turvallisia. Ruoka-aineallergia ei juurikaan vaikuta nukutukseen mutta sekin on viisainta ilmoittaa.

Periaatteessa kaavinnan voi tehdä puudutuksessakin rauhoittavan lääkkeen kanssa. Jos sulla kuitenkin on muita leikkausriskejä (ohut kohdunseinämä), on turvallisinta tehdä kaavinta täysnukutuksessa intuboituna. Jos sitten jotain ongelmaa tulee, päästään suoraan jatkamaan leikkauksella.

Samoin vakavasti allergiselle tuo nukutus+intubaatio on melko turvallinen vaihtoehto- siinä potilas on jo valmiiksi hengitystiet turvattuna suoniyhteyden kera (allergian yleisimmät oireet ovat verenpaineen romahtaminen joka yleensä saadaan lääkkeillä hoidettua ja hengitysteiden turpoaminen, joka ei haittaa jos ilmatiet ovat jo valmiiksi auki)

Jos kaavinta joudutaan tekemään, pyydä saada jutella nukutuslääkärin kanssa ennen toimenpidettä ja puhu näistä peloistasi.

T: sh, joka on superallerginen monelle eri lääkeaineelle ja luonnonkumille. Ja joka on leikattu monta kertaa nukutuksessa/humauksessa/puudutuksessa. Ja joka on aina selvinnyt ilman allergisia reaktioita ja elää edelleen.

Vierailija
8/9 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiito 8 vastauksesta, tulipa paljon rauhallisempi olo ja parempi mieli.

Minulla on myös tuo luonnonkumi-allergia.

Kummassakin sektiossa minulla on romahtanut verenpaineet useaan otteeseen, mitään muita ongelmia ei ole ollut.

Vierailija
9/9 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmenojen vuoksi. Olen erittäin allerginen monille lääkkeille, antibiooteille ja kipulääkkeillä jota nukutuksen aikanakin annetaan. Ruoka-aine allergioita löytyy myös paljon. Itselläni nukutukset ja lääkitykset on sujunut hyvin ei mitään ongelmia vaikka varmaa ei ole ollut olenko allerginen kokeillu lääkkeellä. Anestesia lääkäri on seurannut minua tiiviimmin kuin normaalisti ja vielä herättyänikin seurannut tilannetta. Että vähän pidempään olen joutun olemaan sairaalassa kuin ilman allergioita olisi tarvinnut. Mutta hyvin siis mennyt molemmat kerrat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän