Lapsella kuumetta 38 astetta. Kouluun menossa
särkylääkkeiden voimin. Aivan käsittämätöntä, toimiiko vanhemmat näin useinkin? Tämän lapsen äidin mielestä on ihan ok, kun ottaa särkylääkkeet aamulla että jaksaa lyhyen koulupäivän ja sitten kotiin lepäämään. Kuinka yleistä tämä on?
Kommentit (24)
se syksyn ensimmäisen flunssaepidemian alku
Pidän vanhempaa kahjona en voi muuta sanoa.
Toivotaan että opettaja lähettää lapsen kotiin sairastamaan.
Molemmat vanhemmat kovassa uraputkessa ja "ei voi sairastaa". Lapsi usein ihan puolikuntoisena päiväkodissa.
Lasteni päiväkodista tuli juuri kotiin lappu, jossa aika tiukkaan sävyyn todettiin että sairaan lapsen paikka EI ole päiväkodissa vaan kotihoidossa. Onhan siellä kesän ajan näkynyt lapsia jotka räkii ja rykii ja on tosi flunssaisen kuuloisia.
Eikä ole ainoa tapaus. Ystävä oli kerran joutunut soittamaan päiväkodin johtajalle. Miehensä oli vienyt lasta aamulla hoitoon kun toisen lapsen vanhempi oli siinä eteisessä kertonut hoitajalle että lapsella on kainalosta mitattuna lämpöä 38 astetta mutta ei ole kipeä ja voi tulla hoitoon. Oli ollut päällekin päin kuumeisen näköinen. Hoitaja ollut vain ok. Mies oli soittanut ystävälleni ja tämä puolestaan johtajalle. Oli johtaja sanonut että hänpä käy sanomassa hoitajille että soittavat vanhemmat heti hakemaan.
Itsellä ei tulisi mieleenkään viedä lapsia kipeänä hoitoon tai kouluun. Ja meillä pidetään aina yksi täysi kuumeeton päivä. Jos lapsella olisi vielä tiistaiaamuna lämpöä, ei mene hoitoon kuin vasta torstaina.
Ja nyt sitten odotellaan niitten mammojen vikinöitä jotka alkaa itkemään mutta kaikilla ei ole varaa jäädä kotiin sairaan lapsen kanssa ja menettää palkkaa...
särkylääkkeiden voimin. Aivan käsittämätöntä, toimiiko vanhemmat näin useinkin? Tämän lapsen äidin mielestä on ihan ok, kun ottaa särkylääkkeet aamulla että jaksaa lyhyen koulupäivän ja sitten kotiin lepäämään. Kuinka yleistä tämä on?
Mulle on aivan sama, miten joku toimii omassa perheessä, mutta jumankauta, sairasta kakaraa ei päästetä kouluun eikä päiväkotiin muita tartuttamaan! Todella raivostuttavaa!
sairaan lapsen kanssa kotiin. Mun työpaikassa ainakin saa olla kolme päivää pois lapsen sairauden takia. Kyllä usein se aika jo auttaa ja jos tauti ei mene ohi niin sitten toinen vanhempi voi olla myös pois kolme päivää.
Koululainen voi jo jäädä yksin kotiin potemaan, toisin kuin pieni päiväkotilapsi. Ikäviä ihmisiä nämä jotka laittava oman työnsä lapsen terveyden edelle.
Kaikilla ei ole kuten sulla. Et ole maailmannapa.
ei kyllä missään saa MOLEMMAT VANHEMMAT olla pois. Vaan se on kolme päivää/sairaus/perhe.
kaikilla ole niin kuin mulla, mutta ei se silti oikeuta viemään sairasta lasta hoitoon tai laittamaan sairasta lasta kouluun sen takia, että itse menettää palkkaa. Jos se palkan menetys puristaa niin paljon niin on syytä vaihtaa alalle missä saa olla sairaan lapsen kanssa kotona.
sinun lapsesi pitäisi olla sinulle maailmannapa.
Meillä ainakin on niin, että jos lapsi sairastaisi vaikkapa viikon niin toinen vanhempi voi käyttää sen kolme päivää ja toinen kolme. Molemmat työskentelemme eri työnantajilla. Työnantaja on sitoutunut siihen, että lapsen sairauden takia saa olla palkallisella sairauslomalla kolme päivää ja meillä molemmilla vanhemmilla näin.
Yritä kirjoittaa mitä tarkoitat etkä mitä sylki suuhun tuo.
5 päivää saan olla pois, silloin lääkäärintorkka, 3 päivästä ei tarvi mitään.
Ei tulis mieleenkään viedä sairasta lasta hoitoon. Ei sitä konkurssia tee jos on päivän tai pari kotona lapsen kanssa.
Minä olen yrittäjä ja teen töitä kotona. Tässä on paraikaakin apurina flunssasta toipuva eskarilainen työhuoneeni sohvalla.
11
Lapsi voi saada vaikka keuhkokuumeen jälkitautina,kun ei saa rauhassa levätä!
Ja flunssat taas kiertoon. Kukaan ei välitä kun oma lapsi tartuttaa vaikka koko luokallisen.
molemmat vanhemmat olla töistä poissa lapsen sairauden takia myös meillä kunnes lapsi täyttää 10v. YHTÄAIKAA ei saa olla pois, mutta juurikin niin, että ensin toinen 3pv ja sitten toinen perään 3pv. Sen jälkeen, jos SAMA sairaus jatkuu SAMALLA lapsella niin menee palkattomaksi.
Oma tytär on sellainen että lähtis vaikka pää kainalossa kouluun, pitää olla tosi kipeä ihan sänkypotilas jos ei sinne hingu.
En oo päästänyt. Syy siihen ei oo se etteikö lapsi jaksaisi sitä päivää särkylääkkeen voimin vaan se että mun mielestä on väärin mennä sinne muita tartuttamaan.
Mä olen kerran lähettänyt yhden työkaverin kotiin kun oli niin kovassa flunssassa. Pieni toimisto ja yks pärskiin siinä vieressä, käyttää koneita mitä muutkin jne. Mun mielestä ihan älytöntä, vois vähän miettiä muitakin kuin vaan itseänsä ja kipeenä pysyä kotona.