Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako All Inclusivesta maksaa 400 euroa / 4hlöä?

Vierailija
25.08.2011 |

Ollaan menossa lomalle Teneriffalle, ja mietin, otetaanko all inclusive vai ei... Hinta olisi 400 euroa verrattuna self cateringiin - kannattaako? En ole menossa lomalle kokkaamaan, vaikka huoneistossa onkin keittiö... Ja toisaalta juomat yksistään tulee jo kalliksi lomalla, mutta silti mietityttää. Tietysti helppous on myös arvo, josta voi maksaa... Ai niin, lapset 8 ja 10 vuotta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joo olen av-mamma, jota ei kiinnosta sama menu päivästä toiseen. Ja olemme olleet hotellissa, jossa 4 ravintolaa. Ei vaan iske meidän perheelle. Tokihan, jos haluaa allaselämää ja helppoutta, niin aivan paras vaihtoehto! Nim. Paljon maailmaa matkannut. ja Tenereiffan hinnat vaihtelee, aika lailla Suomen tasoa, EU:ssa kun ollaan. Tietty, jos pysyy ranskis- ja pizzalinjalla niin halapoo on. Ps. Joissain maissa AI ainut vaihtoehto esim. turvallisuuden takia, mutta tästä ei liene kyse.

jossa samat ruoat olisivat joka päivä. Viimeksi kun oltiin viikko niin yhtään ruokaa ei ollut kahta kertaa.

Ja vaikka ruoka ei ole sama, niin ravintola on aina sama. Jos tykkää niin mikäs siinä

Vierailija
22/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä muissakaan ruuissa ole suurta vaihtelua.

No jos haluatte syödä päivittäin samaa aamupalaa ja samassa ravintolassa niin sitten joo. Sehän on ihan mitä te haluatte. Meille tuo ei sopisi ollenkaan.

Minä haluan lomalla erilaisia elämyksiä erilaisista ravintoloista, ruuista jne. Niitä en saa jos ottaa all inclusiven. Tuo on juuri teidän paikka sitten, ei kannata kysellä kun itse tietää sen jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ainakin allinclusive on ollut elämys jälkiruokineen ja suklaaputouksineen, herkkuja riittää erilaisia kahvijuomia ym.

Sellaiset jälkiruuat maksaa jossain paikallisessa kulinaristiravintolassa varmaan aika paljon enemmän eikä niitä edes olis ala carte listalla...

Vierailija
24/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja buffet-pöydästä oli helppo napsia ja maistella eri ruokia. Joka päivä tarjolla oli myös paikallisia herkkuja sen teeman lisäksi. Päälle jälkiruokapöydän ihanat hedelmät ja leivokset.

No jos haluatte syödä päivittäin samaa aamupalaa ja samassa ravintolassa niin sitten joo. Sehän on ihan mitä te haluatte. Meille tuo ei sopisi ollenkaan.

Minä haluan lomalla erilaisia elämyksiä erilaisista ravintoloista, ruuista jne. Niitä en saa jos ottaa all inclusiven. Tuo on juuri teidän paikka sitten, ei kannata kysellä kun itse tietää sen jo.

Vierailija
25/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maasta ja matkaseurueesta. Turkissa ja Egyptissä olemme ottaneet all incin, ja kokemukset olleet hyviä (hotellit: Turkissa 5 tähteä, Egyptissä 4). Alle 4 tähden all inc -hotelliin en menisi, koska varmasti se jo sitten näkyisi ruoan tasossa.

Kanarialla en ole ollut all incissä.

Kannattaa tsekta suht tarkkaan ennen all incin varaamista, mitä se kaiken kaikkiaan sisältää. Siis millaisia ravintoloita hotellissa on (on yksi vai useampi buffet-ravintola, saako käydä myös ala cartessa jne.), millaisia aikoina ruokaa tarjoillaan, sisältyykö pakettiin myös välipaloja (esim. pitsaa, kakkuja, jäätelöä, hedelmiä yms.), millaiset juomat pakettiin sisältyvät (paikalliset vai kaikki alkoholijuomat, millaisina kellonaikoina, tavallinen vai tuorepuristettu mehu jne.) Olemme olleet sekä kellonaikarajoitetussa all incissä että 24/7 -palvelussa, ja molemmissa on puolensa. Tosin lasten kanssa harvemmin tulee syötyä tai juotua puolenyön jälkeen. Jäätelön tarjoamisessa voi olla eroja (onko irtojäätelöä vai pakattua, saako pitkin päivää vai esim. tietystä paikasta klo 15-17 jne.). Joissain all inc -paikoissa myös baarikaappi kuuluu pakettiin (esim. Turkissa meillä kuului, siis limua, olutta, vettä ja pillimehua), joissain se on lisämaksullinen. Jos matkatoimiston sivut ovat suppeat tiedoiltaan, niin hotellin omilta sivuilta voi googlaamalla löytyä lisätietoja ja lisää kuvia (niistäkin voi jo jotain päätellä).

All inc on lasten kanssa helppo, ja ruoka on useimmiten ihan ok, ei tosin mitään gourmeeta, mutta jos sellaista ei etsi, ei haittaa.

Vierailija
26/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesälomalla. Ja olin tyytyväinen! Ne elämysmatkat tehdään joskus toiste, eri seurassa tai tässä seurassa monen vuoden päästä...

Nyt oli niin helppoa kun ei tarvinnut huolehtia ruuasta muuta kuin perhe oikeaan aikaan ravintolaan. Joka päivä oli hieman erilainen ruoka.

Seuraavalle reissulle tulee myös sama homma!

Vierailija
27/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja buffet-pöydästä oli helppo napsia ja maistella eri ruokia. Joka päivä tarjolla oli myös paikallisia herkkuja sen teeman lisäksi. Päälle jälkiruokapöydän ihanat hedelmät ja leivokset.

Ja jos tykkää seisovasta pöydästä niin edelleenkin se on teidän juttu. Minä haluan, että minua palvellaan siitä lähtien, että viini kaadetaan laseihin pöydässä. Enkä minä halua juosta hakemassa ruokaa kokoa ajan.

Vierailija
28/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos tykkää seisovasta pöydästä niin edelleenkin se on teidän juttu. Minä haluan, että minua palvellaan siitä lähtien, että viini kaadetaan laseihin pöydässä. Enkä minä halua juosta hakemassa ruokaa kokoa ajan.

ja kyllä viimeksikin saatiin viinit tarjoiltuna pöytään vaikka ihan buffetissa syötiin :)

Vierailija
29/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä viimeksikin saatiin viinit tarjoiltuna pöytään vaikka ihan buffetissa syötiin :)

En minä halua olla hotellin ravintoloissa koko viikkoa ja pahimmassa kahta. Ymmärrätkö nyt mitä itsekään haluat kysyä =) =)

Vierailija
30/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 hengelle, onkohan hääppöinen? Tsekkaa vaikka tripadvisor.com:ista tuo hotelli.

Vierailija
31/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on esim. Riu-ketjun hotelli niin kannattaa ottaa all inclusive, on tosi hyvä! Mutta all inclusiveissa on aika isoja eroja, eli ihan tuosta vaan en ottaisi ennenkuin olen tarkkaan lukenut muiden kokemuksia ko. hotellin tasosta. Myös hotellin sijainnilla on merkitystä; jos on keskellä kaikkea tohinaa niin en ottaisi, mutta jos on syrjäisempi sijainti niin ottaisin. Ja samoin riippuu vähän myös siitäkin millaisia syöjiä/juojia olette. Jos vaan aamulla syötte yhden paahtoleivän ja kahvin, lounaalla pienen salaatin ja illallisellakin varsin kohtuullisesti, ja juomaksi tilaatte enimmäkseen vaan jotain vettä tai limua niin en ottaisi. Jos taas tykkäätte herkutella vähän enemmän, lapset syödä jädeä pitkin päivää ja otatte drinksun siellä, toisen täällä niin usein kyllä on kannattava juttu.

Vierailija
32/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi olla?? Luulin että oli 400e/hlö. Mutta jos siis tuollainen hinta on niin tottakai kannattaa ottaa! Selvitä kuitenkin tarkkaan, että mitä se pitää sisällään. All inclusive ei aina ole oikeasti all inclusive, vaan siinä on tarkkoja rajoituksia!! 32

Vierailija
33/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit mäkin luin koko ajan että 400 eur / hlö :D

Mutta siis neljälle tottakai ottaisin, tuohan on tosi edullinen.

Ja kuvittelen että all incin vastustajat eivät ole sellaista koskaan kokeilleet ja luulevat että se on samaa ruokaa koko ajan.

Vierailija
34/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan menossa Teneriffalle nyt syksyllä ja otettiin all vaikka tarkoituksena on käydä myös paikallisissa ravintoloissa.

Kokemuksesta opin, että se on halvempaa, kun hotellilla kumminkin haluaa allasbaarista virvokkeita, jätskiä yms.

Lapset 2v ja 8v

Vierailija
35/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan menossa Teneriffalle nyt syksyllä ja otettiin all vaikka tarkoituksena on käydä myös paikallisissa ravintoloissa.

Kokemuksesta opin, että se on halvempaa, kun hotellilla kumminkin haluaa allasbaarista virvokkeita, jätskiä yms.

Lapset 2v ja 8v

Ihme touhua.

Vierailija
36/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2v ja 8v

Ihme touhua.

haluaa lomailla mahdollisimman vähällä vaivalla ja olen siitä valmis maksamaankin.

Vierailija
37/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei missään tapauksessa sillä rahalla viikkoa syö ja juo kun sama hintataso kuin Suomessa...

Vierailija
38/41 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 2v ja 8v

Ihme touhua.

Me ollaan menossa teneriffalle, niin eikös se vasta olekin helppoa...? Kun aikuisten kesken matkataan, on kohteena monesti ollut "ei niin helposti valloitettvat" kaupungit Euroopassa. Ei siis Prahat, Budapestit yms turistikohteet. Silloin syödään pitkän kaavan mukaan, kuljetaan paikallisilla busseilla+metroilla, seikkaillaan ympäri kaupunkia yms.

Lasten kanssa toivon todella vain helppoutta.

T: Äiti ja lapset 2v ja 8v

Vierailija
39/41 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata, ruoka on mättöä ja olette pakotettuja syömään sitä koko loman ajan. Noin isojen lasten kanssa voi jo mennä ravintolaankin syömään. Teneriffa on taatusti täynnä ravintoloita. ruokapaikan etsiminen on myös niitä lomaseikkailuja.

Vierailija
40/41 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on neljän tai viiden tähden hotelli, ota all inclusive! Jos kolmen tähden, ota puolihoito.

Kolmessa tähdessä se ruoka voi olla mättöä ja samaa joka päivä, mutta hyvätasoinen lomakeidas kyllä pitää huolen että asiakkaat saa vastinetta rahoillensa. Ruoka on tuoretta ja hygieenistä, ei tarvi vatsapöpöjä pelätä... Edes vaippaikäisten kanssa. Ravintolat on viihtyisiä ja iltaohjelmaa on lapsille ja aikuisille.

Se on ajan säästöä, kun voi kävellä jonottamatta ja odottelematta notkuviin pöytiin, ja pikku snackiä saa uima-altaalla, puhumattakaan limppareista, oluesta, jäätelöistä jne. joita kaipailee siinä polskinnan lomassa.

Lapset takuulla tykkää kun ei tarvi istua odottamassa ravintolan pöydässä, saatikka että tarvisi jäädä laskua odottamaan. Tylsää se ravintoloissa istuminen lapsille. Katsella juhlivia kännisiä ihmisiä pahimmassa tapauksessa. Kyllä lasten kanssa on kiva olla omassa lapsiperheen hotellissa.

Ja halvemmaksi tulee tietenkin, eikä tarvi pennosia laskeskella lomalla ja olla nälissänsä.