Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita yleinen käsitys

Vierailija
03.11.2005 |

että kaikki asiat mitkä liittyy lapsiin on äidin asioita!? Mua ärsyttää suunnattomasti se että jos mennään kylään miehen sukulaisiin niin joka hiton asia pitää kysyä multa!! Meillä on vähän semmonen sopimus että mies hoitaa pääasiassa lapset kun ollaan hänen suvun luona ja minä taas kun ollaan mun, mutta se ei ikinä toimi. Vaikka mä olisn suurinpiirtein vessassa niin joka asia pitää tulla varmistamaan multa vaikka mies kuinka olis jo sanonu saman minkä mä sitten lopulta sanon!! Raivostuttavaa!!

Anoppi nyt kysyy miehenki kaikki asiat multa ja se vasta päähän ottaakin. Väittää että mies ei hälle kerro jos hän kysyy ja kun mieheltä kysyn niin mies sanoo ettei äitinsä ole hälle yrittänytkään puhua. Mä yleensä sanonki etten tiedä vaikka tietäsin koska miksi mä sitten kertoisin jos mies ei muka kerro!!

Ja yleensäkki mua ärsyttää suunnattomasti se yleinen käsitys että neuvolat, lääkärit, vanhempainillat, hoitopaikan hakemiset ym kuuluu vain ja ainoastaan äidille! Meillä nyt onneksi mies hoitaa joitain asioita esim lääkärit on ihan miehen homma. Mutta jos ollaan molemmat töissä ja lapsella on neuvola niin ilman muutahan sitä äiti lähtee lapsen kanssa neuvolaan kun eihän nyt mies voi kesken työpäivän lähteä!! Ja vaikka kuinka joskus laitan lasten papereihin ensisijaiseksi numeroksi miehen numeron niin edelleen puhelut tulee mulle, miksi!?!?!

Oonko mä ainut nainen joka ei halua alistua noihin yleisiin käytäntöihin? Ei ihme että työpaikkojakin hakiessa naisen kohdalla on enemmän miinus että hällä on pienet lapset ja miehen kohdalla vain ja ainoastaan positiivinen juttu!! Nainenhan niitä lapsia jää hoitamaan jos lapset sairastuu!! Ja yleensä vielä mies sen perheen autonkin ottaa käyttöönsä että nainen sitten bussipelissä hoitaa kaikki asiat!!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vittuunnun sitten ihan yksikseni täälä ja lähen vaikka pitää yhden naisen mielenosotusta :D

ap

Vierailija
2/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni kolmoselta ohi? ;)

Onko oikeesti kaikki muut äipät ihan tyytyväisiä nykyseen? Että vastuu lapsista on pääasiassa naisella? No ei ihme ettei mitään muutosta tule mihinkään huoh!

ap

Vierailija
4/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole omalla kohdallani huomannut, mutta olenkin antanut eri tahojen ymmärtää selkeästi, että lapset ovat meillä yhteiset, samoin lasten asiat.

Voin kyllä uskoa, että tällaistakin käyttäytymistä on olemassa. Riehu vain, kyllä se helpottaa :-)

Vierailija
5/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä en ole huomannut samaa sukulaisten kesken. Ovat kai jo sen verran valveutuneita, että ymmärtävät nykyisien olevan melko perillä lasten asioista.

Vierailija
6/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä eniten mua ärsyttää se että mies ei voi mennä kotiinsa ilman mua lasten kanssa mutta minä voin mennä omien vanhempieni luo ilman miestä. Mua kun ei tippaakaan kiinnostas käydä anoppilassa ja aina sinne on vaan mentävä kun mies ei saa aikaseks yksin mentyy... Mutta minä kyllä menen omien vanhempien luo vaikka sillon jos mulla ei ole mitään tekemistä kun mies ei ole kotona. Ja kun ollaan anoppilassa niin minä siellä joudun anopin kanssa keskustelenmaan vaikka ei se ees ole mun äiti. ottaa päähän siis anoppi... =)

Vierailija
7/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta vaan tuntuu että kaikki virallisetkin tahot ajattelee että oli kyse mistä vaan niin aina soitetaan äidille! Mä tosiaan olen joihinkin papereihin laittanu tahallaan miehen numeron kun mies tietää kyseisestä asiasta ihan saman verran niin miehele ei ole puheluita tullut vaan suoraan mulle!!? Mistä kummasta ne aina kaivaa sen äidin numeron! :D Pitääki kattoo ettei se vaan mun otsassa lue ;)

Mä en oikeestaan ole semmonen nainen että tykkäisin kauheesti häärätä keittiössä soppa patoja hämmennelle naisporukalla vaan mä haluun mennä ja silpasta autosta renkaat vaihtoon miehen kanssa hihi sitä ei anoppi voi ymmärtää....no ei sitä varmaan kovin moni muukaan ymmärrä mutta...:D

No mutta ihana että sain tänne nyt vähä purkaa patoutumia...hih..kiitos ystävät...:D

Vierailija
8/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies hoitaa osan lapsen lääkärikäynneistä yms., mutta esim. päiväkodissa kaikki vähänkään tärkeämmät asiat puhutaan mulle, ei miehelle. Jaksan jotenkin ymmärtää tällaista asennetta vanhemmilta sukupolvilta, mutta kun tähän äitikeskeisyyteen törmää myös nuorempien kanssa:(

Vierailija
9/9 |
03.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankäytön osalta olen mielestäni yksinhuoltajan luokkaa, kun lapsi ei ole vielä tarhassa. Minua ärsyttää erikoisesti se, kun sanotaan ,,," no äitihän se sitä tai tätä (tekee)" ,,, tai sitten ,,," ei se äiti välitä" ,,,koeta siinä sitten olla ihana ja rakastava mykkä NAINEN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä