Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia kuparikierukasta?

Vierailija
24.08.2011 |

Hormonaalinen ehkäisy ei kerta kaikkiaan sovi ja en enää tällä ikää jaksaisi sählätä kumien kanssa aviovuoteessa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut nyt puoltoista vuotta. Laittaminen nipisti vähän, vähemmän kuin papan ottaminen.

Vähän runsaanpi vuoto kuin ennen, mut ei mitenkään kauhee. Joskus tuntuu ne langanpäät kuulemma, ei pahasti.

Huoleton ja varma. En vaihtais.

Vierailija
2/8 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto runsastui jonkin verran, mutta jo valmiiksi runsaassa vuodossa ei juuri haitannut. Laittaminen sattui aika paljon. Kuukautiskivut saattoivat vähän lisääntyä, mutta mulla muutenkin vahvat särkylääkkeet tarpeen.

Mulla laitettiin ensin pienempi malli (olin silloin synnyttämätön) ja se lähti tulemaan ulos itsekseen. Kivuista huomasi. Sitten laitettiin suurempi (normaalikoko), joka kestikin siihen asti, kunnes kävin poistattamassa, kun halusimme perheenlisäystä.

Helppo ja huoleton ehkäisy, mulla ei myöskään sovi hormonaaliset ollenkaan. Kun taas ehkäisy ajankohtaista, hankin varmasti uudelleen kuparikierukan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muijani otti sen vuosi sitten ja sitä ennen oli tosi tympeää sählätä kortsujen kanssa ja ruiskia aina mahalle, perseelle, tisseille etc. nyt on tosi kivaa kun voi oikein kunnolla tempasta pohjaan asti ja pyöritellä oikein jälkiliukkailla patukkaa siellä kolossa, suosittelen.

Vierailija
4/8 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin Tampax-koko meni läpi tunnissa ja alla piti olla vielä side. Anemia.

Lopulta kierukka valui vuodon mukana kohdunkaulaan ja poistettiin aluesairaalassa. Epäiltiin jopa vatsa- aortan aneurysmaa.

Ekalla kerralla katselin tulvivia vuotoja kipuja 5kk ja poistatin sen jälkeen.

Hormonikierukka siis mulla, ollut jo 14 vuotta.

Vierailija
5/8 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotta riitti ja sitten poistatin sen. Se oli elämäni parhaita päätöksiä!

Mulle tuli ihan kamalan runsaat vuodot, tiputteluvuotoja sekä pahenevat kk-kivut, joita en aikaisemmin tiennyt edes olevan olemassa. Jouduin syömään särkylääkkeitä monta päivää, ja tamponeja sekä siteitä meni sairaat määrät. Ei koskaan enää!

Vierailija
6/8 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudes vuosi ja toinen kuparikierukka menossa. Alussa oli runsaampaan vuotoa, sitten sekin tasoittui.

Vierailija
7/8 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kierukka ollut vasta 4kk ja imetän edelleen (laitettiin siis synnytyksen jälkitarkastuksen jälkeen). Vuotoa on tullut muutamaan otteeseen tiputellen, eli ei todennäköisesti vielä kuukautiset alkaneet kunnolla (ekan lapsen kanssa alkoi vasta kun lopetin imetyksen kokonaan).

Laittamista kuvaisin epämiellyttäväksi, mutta en kivuliaaksi. Jonkin verran oli alkuun pientä alavatsajomottelua, särkylääkkeillä helposti hoidettavissa, nyt ei enää ole ollut. Kierukan olemassaoloa en huomaa, eikä mieskään.

Itse arvoin hormoni- ja kuparikierukan välillä, hormoniton vaihtoehto houkutteli, mutta runsaat ja kivuliaat vuodot pelottivat hieman. Lopullinen ratkaisu tuli, kun kuulin, että kunta kustantaa täällä ensimmäisen kuparikierukan. Jos siis totean huonoksi, niin voin tämän poistattaa ja vaihtaa hormonikierukkaan, enkä ole hävinnyt euroakaan.

Vierailija
8/8 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huonoja kokemuksia. Vuoden verran jatkuvaa vuotoa (vain muutamia välipäiviä) kunnes vaihdoin hormonikierukkaan, johon olen erittäin tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi