Uskallatko tunnustaa mikä on ammattisi koulukiusaamiseen syyllistyneen lapsen äiti?
Kommentit (10)
lapsena minua kiusattiin ja kiusaajista tuli sosiaalialan ammattilaisia.
sairaanhoitaja ja myyjä. Tosin kiusaaminen on nyt loppunut.
Lapseni eivät tietääkseni ole kiusanneet. Olen opettaja, mieheni on huoltopäällikkö.
Eivät nämä asiat ole aivan noin yksinkertaisia. Kiusaaminen on ryhmäilmiö. Lievät "tapaukset" ovat usein tulkintakysymyksiä ja kiusaajakin on paljon muutakin kuin kiusaaja.
edes purkamaan jos ei tunnusta asiaa itselleen! Eikä koulukiusaaminen enää voi olla niin tabu, ettei siitä voi puhua. Meillä pistettiin kiusaajalapsi asiallisesti ja tiukasti kuriin yhdessä koulun kanssa ja tietää itsekin nyt, ettei voi toimia niin. En hyväksy kiusaamista lapsilta enkä aikuisilta. Olen tuo sh ylempää.
edes purkamaan jos ei tunnusta asiaa itselleen! Eikä koulukiusaaminen enää voi olla niin tabu, ettei siitä voi puhua. Meillä pistettiin kiusaajalapsi asiallisesti ja tiukasti kuriin yhdessä koulun kanssa ja tietää itsekin nyt, ettei voi toimia niin. En hyväksy kiusaamista lapsilta enkä aikuisilta. Olen tuo sh ylempää.
yhteys. Siihen vastasin, että tuskin. Pitää vain myöntää ääneen vaikka olen se ja se, on lapseni koulukiusaaja.
mutta meidän luokalla oli kaksi selkeää kiusaajaa.
Toisen äiti oli yrittäjä ja toisen kotiäiti.