GoFatGo ei SELVÄSTIKÄÄN sovi minulle - mitä nyt, miten jatkaisin??
Puoli päivää yritin, ja ei onnistu - ihan kauhea olo heti. Joskus olen jotain VHH-dieettejä kokeillut, missä kuitenkin vähän syödään myös hiilihydraatteja, ja paremmin ne on toimineet.
Esim. tartten näköjään ehdottoamsti jonkin verran ruisleipää, miel. heti aamusta, että jaksan. Nyt alkoi lounaan jälkeen tulla vaan huono olo.
Ei siis ollut kyse varsinaisesta nälästä vaan vain ihan kauhea heikko ja huono olo ja voimaton olo.
Ja nyt se huono olo ei lähde millään ohi, vaikka söin jo leipääkin, otin nokoset... päänsärky meinaa iskeä.
Mulle ei kyllä sovi näin yhtäkkiä muutaa ruokavaliota ja aloittaa joku hullu dieetti. Muutenkin epäilen vähän, miten jaksaisin tällaista vetää kolme viikkoa, kun suuri osa ruoka-aineista todella tökkii mulle. (Esim. puuroa en voi syödä, raejuustoa vain leivän päällä... ja liian veden juominen heikottaa myös vaikka olen lisännyt reilusti suolaa ruokiin.)
Mutta kun nyt meinasin dieettiä aloittaa (haluaisin pudottaa 2-5 kg, ja miel. mahd nopeasti vielä pari kiloa, koska se motivoisi paremmin), niin miten jatkaisin??
Ostin jo niitä tosi kalliita ProFx Lo Carb -patukoitakin jonkin verran (joissa muuten tosi paljon kaloreita!), eli joku vähän armeliaampi dieetti voisi tästä jatkua, mutta ei kiitos tuolla GFG -tavalla.
Ja en kyllä pysty ajattelemaan että treenaisin ja dieettaisiin yhtä aikaa, kyllä mun on pakko tehdä niin että tiukempi dieetti on ilman raskasta liikuntaa, ja sitten kun liikun, syön myös monipuolisesti.
En mitenkään voisi tänään vetää jotain lihaskuntotreeniä, hyvä kun jaksan kättä nostaa. Vaikka olen siis syönyt Jutan ohjeiden mukaan 3 ateriaa, vain raejuustoa vähemmän kuin piti.
(Mutta koska tuli niin huono olo, sorruin jo ja otin n. 6 palaa suklaata ensihätään + palan juustoa + yhden siivun REal-ruisleipää ilman päällysteitä, että sain järkyn huonon olon vähän talttumaan. Eli tämän verran enemmän olen syönyt kuin ohjeissa, silti hirveä olo.)
Mä en siis selvästi saisi edes päästää oloani niin huonoksi - varmaan tää ois ihan ok jos oisin lounaalla syönyt edes puolikkaan palan ruisleipää tai jotain.
Enkä olisi kitannut vettä ihan liikaa.
Mutta joo - ideoita miten jatkan ja hyödynnän nuo patukatkin...? Kaapissa paljon rahkaa, purkki raejuustoa, kanafileitä, jauhelihapihvejä tehty kasa pakkaseen, salaatti jo kohta loppuu... pakkasessa maissia ja herneitä (kuulemma ne ei olis kai käynytkään gfg:hen?), mustikoita ja viinimarjoja.
Puuroa en saa alas (tänäänkin söin kaurahiutaleet sellaisenaan marjojen kanssa).
Kommentit (35)
täytyy kokeilla sitä. Kuulostaa hyvältä.
Eli pelkkää hiutaletta, suolaa ja vettä uunissa vai?
Ja EN ole ylipainoinen, BMI n. 23.
Mutta haluaisin kyllä muutaman kilon pois kun maha on niin pömppö, peilihän kertoo "paremmin" kuin BMI.
ap
että aloitin liian "rajusti", ilman pehmeää laskua.
Eli tuossa kesällä söinkin paremmin ja en syönyt karkkeja ja herkkuja.
Jostain syystä viime viikkoina sitten alkanut olla niitä taas meillä enemmän, ja on tullut syötyä just jopa suklaata, josta ennen en edes juuri välittänyt.
Eli kai tuo oli liian raju muutos että kun on ensin pari viikkoa syönyt melko hiilaripitoista / herkkuja jne. ja jättää äkisti ne pois niin kroppa reagoi voimakkaammin.
Eli jos olisin normaalilinjalta ruokavaliossani ruisleipä + normaali kotiruoka + salaatti + hedelmäsose/marjat/välillä murot välipaloina lähtenyt tähän, niin se ois ollut ehkä parempi lähtöasetelma.
ap
valmis luopumaan mässyttämisestä. Itse olen aikanaan laihduttanut 15kg vastaavalla dieetillä ja alkuun se vaatii itsekuria, myöhemmin on jo elämäntapa, ettei vedä napaansa täyteen leipää aina kun siltä tuntuu.
Googlaa kaurarieska niin saat lämpötilat jne.
Pari kiloa tippui ja sen jälkeen jumitti samassa 3 viikkoa vaikka noudatin ohjeita tarkasti. Eipä ollut vaivan arvoinen.
Pari kiloa tippui ja sen jälkeen jumitti samassa 3 viikkoa vaikka noudatin ohjeita tarkasti. Eipä ollut vaivan arvoinen.
mietin kanssa, että miten se voi toimia kaikilla. Ne ruokamäärät on niin suuria tavallaan, että venytetään mahalaukkua "turhaan", mutta sitten kuitenkin hiilarit niin minimissä että huono olo koko ajan.
Esim. tää marjarahkamäärä mikä iltapalaksi.
Tällainen määrä ois normaalisti 4 hengen jälkiruoka! Ja se nyt pitäisi yksin vetäistä. Jotenkin tää ei tunnu terveelliseltä tämäkään dieetti, tuntuu luonnonvastaiselta.
ap
mietin kanssa, että miten se voi toimia kaikilla. Ne ruokamäärät on niin suuria tavallaan, että venytetään mahalaukkua "turhaan", mutta sitten kuitenkin hiilarit niin minimissä että huono olo koko ajan.
Tällainen määrä ois normaalisti 4 hengen jälkiruoka! Ja se nyt pitäisi yksin vetäistä. Jotenkin tää ei tunnu terveelliseltä tämäkään dieetti, tuntuu luonnonvastaiselta.ap
Tällainen määrä ois normaalisti 4 hengen jälkiruoka! Ja se nyt pitäisi yksin vetäistä. Jotenkin tää ei tunnu terveelliseltä tämäkään dieetti, tuntuu luonnonvastaiselta.ap
niin että paino nousee
Yleensä jos teen jonkun jälkkärin, niin laitan 250 g rahkaa siihen koko annokseen (4-6 hengelle), tietty sitten vähän enemmän marjoja + pikkaisen maitoa tai kermaviilin tms. mukaan.
Mutta annoskooksi tällaiselle kevyelle jälkiruoalle/välipalalle tulee normaalisti ehkä n. 150 g / henk.
Ja nyt tulee siis annoskooksi 350 g - kerralla syötäväksi.
ap
Yleensä jos teen jonkun jälkkärin, niin laitan 250 g rahkaa siihen koko annokseen (4-6 hengelle), tietty sitten vähän enemmän marjoja + pikkaisen maitoa tai kermaviilin tms. mukaan.
Mutta annoskooksi tällaiselle kevyelle jälkiruoalle/välipalalle tulee normaalisti ehkä n. 150 g / henk.
Ja nyt tulee siis annoskooksi 350 g - kerralla syötäväksi.
ap
Meillä neljälle hengelle hedelmärahkaa piti tehdä vähintään kahdesta purkista + ne hedelmät tai marjat! =DD
Joo mutta ne on vieroitusoireita. Sanoisinko että sokerihumalasta seurannut krapula.
meillä jälkiruoat. Monesti tulee vain yksi purkki rahkaa 4 h annokseen.
En ole missään muussa dieettiohjelmassa tai ruokavaliossa kuuullut että 350 g olisi iltapalan annoskoko.
ap
meillä jälkiruoat. Monesti tulee vain yksi purkki rahkaa 4 h annokseen.
En ole missään muussa dieettiohjelmassa tai ruokavaliossa kuuullut että 350 g olisi iltapalan annoskoko.
ap
Mitä järkeä on kituutta paskalla ruokavaliolla ja sitten se ei edes otimi ja nälkä on hillitön ja seurauksena ennemmin tai myöhemmin repsahdus?
Ja sä olet näemmä jo päättänyt, että tää ei ole sun juttu, joten miksi purnata enempää?
Minusta tuo dieetti on kerrankin toimivan kuuloinen, vaikka ruokaa onkin aika reilusti aina lautasella. Suosittelisin ehkä kokeilemaan vielä muutaman päivän, koska tässä saa syödä todella monipuolisesti. Niitä kaipaamiasi hiilareitakin tässä on, joten niiden puutteesta et ole voinut tulla huono vointiseksi.
Kokeile syödä aamupalaksi sitä kaurahiutaleista tehtyä leipää tai tuorepuuroa, joka on tehty tuohon mehukeittoon. Raejuuston voit maustaa mustapippurilla ja lisätä kaveriksi vaikka hieman tuoretta basilikaa. Tietysti voit etsiä korvaavan tuotteet jossa on mahdollisimman vähän rasvaa mutta proteiinia 18g/100g. Maitorahkassa on reilu 9g/100g, joten voit varmasti vetää sitä rasvattomana 200g mehukeiton ja kaurahiutaleiden kanssa.
Lounas on helppo, valitsee vain haluamansa proteiinin lähteen ja lisukkeeksi voi tehdä salaatin, uunivihanneksia tai tehdä vaikkapa wokin.
Välipalaksi vetäisisin itse tuon patukan, koska olen niin pieni ruokainen, ettei vatsassani yksinkertaisesti olisi tilaa.
Päivällinen on taas helppo. Tee vaikka jauhelihakeitto.
Iltapalakin kuulostaa hyvälle ja makua saa vaihdeltua mehukeitolla. Itseni kyllä tekisi mieli siirtää ne välipalan marjat tuon mehukeiton tilalle, koska marjat ovat suurta herkkuani.
Noilla ruuilla kyllä jaksaisi treenata vaikka kuinka paljon. Suosittelen kyllä kokeilemaan ainakin viikon ajan ja jos edelleen tuntuu pahalle niin jättäisin leikin kesken. Ruokavalion muutos ei aina onnistu sormia napsauttamalla ja voi olla, että sinulla oli tänään vain huono päivä. Minusta tämä on sinällään hassu dieetti, että ravinto-oppien mukaan ihmisten pitäisi syödä aikalailla näin. Jos minun pitäisi lähteä kiinteytymään niin uskoisin tarttuvani tähän dieettiin juuri siksi. Voisi olla kyllä aika totutteleminen, kun normaalisti syön kerran päivässä lämpimän ruuan.
Täällä kans jolla aamusta asti heikottanu, harmittaa! Heikottaa niin er ei pysty kun makoilla. Oisin niin halunnut olla tällä dieetillä . Ei voi kuvitellakkaan et pystyis treenaan lähtä. Outoa.
ruokaa ja sen mukana hirveästi kaloreita, kuin syödä hyvälaatyista ruokaa ja sitä saakin syödä enemmän, jotta kalorit täyttyy. Ei se määrä vaan se laatu. Vai mitä luulet, kummasta tulee enemmän täyteen ja silti vähemmän kaloreita: suklaalevy vai pussillinen porkkanoita?