GoFatGo ei SELVÄSTIKÄÄN sovi minulle - mitä nyt, miten jatkaisin??
Puoli päivää yritin, ja ei onnistu - ihan kauhea olo heti. Joskus olen jotain VHH-dieettejä kokeillut, missä kuitenkin vähän syödään myös hiilihydraatteja, ja paremmin ne on toimineet.
Esim. tartten näköjään ehdottoamsti jonkin verran ruisleipää, miel. heti aamusta, että jaksan. Nyt alkoi lounaan jälkeen tulla vaan huono olo.
Ei siis ollut kyse varsinaisesta nälästä vaan vain ihan kauhea heikko ja huono olo ja voimaton olo.
Ja nyt se huono olo ei lähde millään ohi, vaikka söin jo leipääkin, otin nokoset... päänsärky meinaa iskeä.
Mulle ei kyllä sovi näin yhtäkkiä muutaa ruokavaliota ja aloittaa joku hullu dieetti. Muutenkin epäilen vähän, miten jaksaisin tällaista vetää kolme viikkoa, kun suuri osa ruoka-aineista todella tökkii mulle. (Esim. puuroa en voi syödä, raejuustoa vain leivän päällä... ja liian veden juominen heikottaa myös vaikka olen lisännyt reilusti suolaa ruokiin.)
Mutta kun nyt meinasin dieettiä aloittaa (haluaisin pudottaa 2-5 kg, ja miel. mahd nopeasti vielä pari kiloa, koska se motivoisi paremmin), niin miten jatkaisin??
Ostin jo niitä tosi kalliita ProFx Lo Carb -patukoitakin jonkin verran (joissa muuten tosi paljon kaloreita!), eli joku vähän armeliaampi dieetti voisi tästä jatkua, mutta ei kiitos tuolla GFG -tavalla.
Ja en kyllä pysty ajattelemaan että treenaisin ja dieettaisiin yhtä aikaa, kyllä mun on pakko tehdä niin että tiukempi dieetti on ilman raskasta liikuntaa, ja sitten kun liikun, syön myös monipuolisesti.
En mitenkään voisi tänään vetää jotain lihaskuntotreeniä, hyvä kun jaksan kättä nostaa. Vaikka olen siis syönyt Jutan ohjeiden mukaan 3 ateriaa, vain raejuustoa vähemmän kuin piti.
(Mutta koska tuli niin huono olo, sorruin jo ja otin n. 6 palaa suklaata ensihätään + palan juustoa + yhden siivun REal-ruisleipää ilman päällysteitä, että sain järkyn huonon olon vähän talttumaan. Eli tämän verran enemmän olen syönyt kuin ohjeissa, silti hirveä olo.)
Mä en siis selvästi saisi edes päästää oloani niin huonoksi - varmaan tää ois ihan ok jos oisin lounaalla syönyt edes puolikkaan palan ruisleipää tai jotain.
Enkä olisi kitannut vettä ihan liikaa.
Mutta joo - ideoita miten jatkan ja hyödynnän nuo patukatkin...? Kaapissa paljon rahkaa, purkki raejuustoa, kanafileitä, jauhelihapihvejä tehty kasa pakkaseen, salaatti jo kohta loppuu... pakkasessa maissia ja herneitä (kuulemma ne ei olis kai käynytkään gfg:hen?), mustikoita ja viinimarjoja.
Puuroa en saa alas (tänäänkin söin kaurahiutaleet sellaisenaan marjojen kanssa).
Kommentit (35)
Tää on kyllä ihan huippua. ap on täysin läpinäkyvä provo ja silti kaikki ovat vaan auliisti neuvomassa. Hyvää huumoria kesäaamuun!
[quote author="Vierailija" time="16.07.2014 klo 09:29"]Tää on kyllä ihan huippua. ap on täysin läpinäkyvä provo ja silti kaikki ovat vaan auliisti neuvomassa. Hyvää huumoria kesäaamuun!
[/quote]
Puolipäivää oli dieetillä ja äh :D Täö on ihan liian helppo, hereille nyt av:laiset...
mitä jos söisit vaan vähän vähemmän, mutta samoja ruokia kuin ennenkin. Ja jätä herkut pois jos semmosia tuppaat syömään. Unohda ihmedietit.
ja yritän vähentää syömisiäni, niin mun kroppa huutaa nälkää, tulee pahaolo jne. Kun pari päivää jaksan, niin johan olo kohenee. Laihiksella taas pystyn olemaan syömättä pitkänkin aikaa eikä tule ollenkaan ruokapaniikkeja.
mitä jos söisit vaan vähän vähemmän, mutta samoja ruokia kuin ennenkin. Ja jätä herkut pois jos semmosia tuppaat syömään. Unohda ihmedietit.
jotenkin tuollainen hidas laihtuminen on tuskaisen vaikeaa mulle, parempi ois saada kunnon rytäys, ja vaikka siitä osa tuliskin takaisin, niin edes osa jäisi.
En taida tässä asiassa olla tarpeeksi pitkäjänteinen.
Vaikka muuten ois ok, niin sorrun kahteen asiaan
- en osta herkkuja muute, mutta joko mies ostaa tai niitä "pitää" ostaa vieraita varten, ja sitten itse mässään loput. Tai jos mies ostanut kotiin jotain mulla on pakkomielle syödä kaikki mitä kaapista löytyy.
- kiva ottaa välillä pari lasia viiniä tai 1-2 kaljaa tms. Jos ei muuten, niin mies ottaa ja mäkin otan seuraksi kun en muuten jaksa sitä katsella.
Niin - ja tälle jaksolle (siis jos oisin jatkanut gfg) on osumassa vielä laivaristeily, ja seisovaan pöytään pakko päästä.
ap
Aika kitisijä olet.
Olin tammikuussa tuossa mukana, nyt olen raskaana, joten en voinut osallistua.
Päänsärkyä tulee kaikille joilla on ollut ennen huono ruokavalio. Samoin se huono olo ja väsymys, mutta nekin menee alun jälkeen pois. Kroppa vain tottuu siihen ruokavalioon ja reagoi siihen.
Mulla tippu tammikuussa kolmessa päivässä 5kg, ylipainoa oli noin7kg. Treenit aloitin vasta kun totuin ruokavalioon eli sillä toisella viikolla. Lopulta tiputin yhteensä 13kg ja kroppa kiintyi aivan älyttömästi.
Se on haaste ihmisille elintapojen parantamiseen. Tuon 21 päivän aikana kroppa puhdistuu ja siinä samalla opetellaan se terveellinen syöminen ja rytmi.
Selittelet aina miksi sä et laihdu, voi laihduttaa juuri silloin ja olet sitä mieltä, että tietyissä tilanteissa on pakko vetää sapuskaa niin paljon, että maha nitisee. Jos joskus erehdyt laihduttamaan valitat koko ajan kuinka kamalaa se on, kuinka huono olo sulla on, kuinka kamalaa oli kävellä 2 kilsan lenkki eikä silti kiloja ole karissut tarpeeksi.
yrittää jatkaa tuota gfg:tä, vaikka nyt "pahasti" repsahdinkin???
Onkohan sitä mitään järkeä jatkaa, jos sitä on pakko vastoin sääntöjä "modata" eli lisätä aluksi pikkupala leipää aterioille tms....?
Ja jos ei liiku niin paljoa kuin pitäisi?
ap
yrittää jatkaa tuota gfg:tä, vaikka nyt "pahasti" repsahdinkin???
Onkohan sitä mitään järkeä jatkaa, jos sitä on pakko vastoin sääntöjä "modata" eli lisätä aluksi pikkupala leipää aterioille tms....?
Ja jos ei liiku niin paljoa kuin pitäisi?ap
Mutta jos se on jokapäiväistä on tulos +-0 Ja mikään pakko sitä ei ole muokata. Oikeasti. Nuo on pelkkiä tekosyitä sulla. "nokumutku". No Jutta sanoikin että narisijat tippuu ekana.
Ateriat on aika ruokavia kun sitä miettii ja silti pelkällä ruokavalion noudattamisella putoaa paino. Alku on kaikilla hankalaa, mutta jos sun elämä on tuollaista tekosyiden keksimistä niin senkus vain jatkat elämääsi kuten olet ennenkin elänyt.
Kattele vaikka sitten uusiksi kun bmi on sen 30. Ehkä sitten se motivaatio löytyy ja päätös pysyy.
en tiedä sitten onko oikeasti tarkoitus että ihminen on sairas - siis pää kipeä, kauhea heikotus, huono olo, ei pysty tekemään mitään.
Mulla ainakin tuli niin voimakkaasti tuollainen olo, ihan toimintakyvytön.
Jos oiskin vaan pieni hedari tms. niin eri juttu, tai vähän sellainen heikko tai vähän vetämätön olo tms. - olen ennenkin ollut dieetillä kyllä eli tiedän tunteen.
Sittenhän pitäisi ihan ottaa sairista kaikista muista hommista että pystyisi dieetin vetämään sellaisenaan, että voisi vaan levätä kun ei mitään muuta jaksa tehdä.
ap
Ei se sun olos todellakaan noista syömisistä tullut, pälli! PUOLESSA PÄIVÄSSÄ!!! Kyse oli jostakin ihan muusta.
Jos jotakin olet naamaasi aamulla tunkenut, tyyliin edes vähän sitä puuroa, raejuustoa ja mehukeittoa, ja lounaalla samaten, niin ihan varmasti ne verensokeritkaan eivät vielä dramaattisesti heitä iltapäivään mennessä. Eri asiat sitten jos sairastat vaikka diabetesta (tietämättäsi???) niin verensokeri saattaa heittääkin ilman säännöllistä tankkausta,. mutta terve ihminen ei kuukahda vielä puolen päivän ruokavalion muutoksen jälkeen..!!!
en tiedä sitten onko oikeasti tarkoitus että ihminen on sairas - siis pää kipeä, kauhea heikotus, huono olo, ei pysty tekemään mitään.
Mulla ainakin tuli niin voimakkaasti tuollainen olo, ihan toimintakyvytön.
Jos oiskin vaan pieni hedari tms. niin eri juttu, tai vähän sellainen heikko tai vähän vetämätön olo tms. - olen ennenkin ollut dieetillä kyllä eli tiedän tunteen.Sittenhän pitäisi ihan ottaa sairista kaikista muista hommista että pystyisi dieetin vetämään sellaisenaan, että voisi vaan levätä kun ei mitään muuta jaksa tehdä.
ap
ihmettelen itsekin kyllä, miten muka voi tulla niín huono olo niin pian, ei mulle tule noin huono olo edes vaikka olisin kokonaan syömättä monta tuntia!! Siksi ajattelin että jotenkin sen pihvin väkisin vetäminen ja veden kittaaminen jne. oli pahasta.
Mutta mistä sen tietää jos on diabetes?
ap
mä en oo tuoho gfghen tutustumut, mutta uskoisin, että jotain siinä sentään suuhun laitetaan. noiden sun oireiden kuuluis tulla 2-4 päivän kuluttua aloittamisesta (jos siis tulee)
kuin tänään.
Esim. syön aamulla yleensä vain yhden leipäpalan.
Ja lounaalla saatan syödä sitten ed. päivän jämiä tai salaattia ja leipäpalan tai jotain muuta
pientä.
Siksi aloin epäillä, että nimenomaan tää liika vesi + ei mitään hiilaria + kuitenkin maha vedetään ylitäyteen jotain -yhdistelmä ei sopisi mulle.
ap
...niin se tarkoittaa sitä että aineenvaihduntasi on täysin sekaisin. Olet sen saanut itse sekaisin väärällä ruokavaliolla.
GFG ei mene pilalle sillä että teet muunnoksia mutta saat olla niiden kanssa tarkkana. Olen itse laihduttanut GFG:lla 15kg kevään aikana. Menin täysin ohjeiden mukaan. Mieheni laihdutti 10kg ja hän ei pystynyt syömään puuroa. Hän korvasi aamiaisen koko laihdutusajan näin:
1 x Nutrilett patukka
3 x hapankorppua, jonka kunkin päällä ohut viipale 17% juustoa
Tämä vastasi miesten GFG aamiaista aika lailla tarkalleen niin proteiini, hiilari kuin rasvamäärissäkin. Jos se puuro on aivan kauhea juttu niin suosittelen ensin silti yrittämään. Jos ei silti onnistu niin laske esim. kiloklubin laskurilla GFG aamiaisen ravintoainemäärät/kalorimäärät ja sitten lasket vaihtoehtoisen aamiaisen vastaavat arvot. Hatusta heitettynä uskoisin että se tarkoittaa 2/3 Nutrilett patukkaa ja kaksi hapankorppua juustolla.
Kaurahiutaleista voi myös muuten tehdä leipää. Eli kaurahiutaleet, vesi ja suola sekaisin - tee ohuita lettuja - uuniin - kas vaan, siitä tulee kaurarieskaa. Päälle raejuustoa. Toimii.
kuin tänään.
Esim. syön aamulla yleensä vain yhden leipäpalan.
Ja lounaalla saatan syödä sitten ed. päivän jämiä tai salaattia ja leipäpalan tai jotain muuta
pientä.Siksi aloin epäillä, että nimenomaan tää liika vesi + ei mitään hiilaria + kuitenkin maha vedetään ylitäyteen jotain -yhdistelmä ei sopisi mulle.
ap
ja 3litraa vettä päivässä on se mitä ihmisen pitäisi juoda, oli dietillä tai ei. Eikä nuo annokset ole mitään mahdottomia.
Suklaata vissiin voit syödä sitten ihan mielinmäärin? Ja lakuja? jne..
En tiedä ketään jolle tulisi puolesta päivästä huono olo. Joko oot kipeä tai sitten sulla on se diabetes.
Diabeteksen voi muuten todeta menemällä tutkimuksiin.
mutta silti pitäisi hetimullenyt saada pois 4kg. Ei varmaan tule huono olo tuolla ajatuksella...
Ei voi olla aikuiselle noin vaikeaa syödä normaaleja ruokia!! Saati sitten olla vaikka päivä pelkillä hedelmillä...
Täällä myös päänsärystä kärsijä. Tänään toinen päivä gfg:lla ja eilisillasta särkenyt päähän. Olen aikasemmin laskenut kalori ja hiilarit, eikä hiilarit mitään järkyttäviä määriä pudonneet. Ei tosiaan ole mikään vähähiilarinen, mutta vähän virallisterveellistä vähäisemmät hiilarit.
Haluaisin eroon tästä päänsärystä, mutta kai tämä sitten menee parissa päivässä ohi. Otin jo särkylääkkeen runsaan veden kera (eilenkin join yli 3L), mutta ei auttanut.