Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi oikeassa? Vein aamulla ekaluokkalaisen kouluun.

Vierailija
24.08.2011 |

Kävelimme tien oikeaa laitaa rinnakkain ja takaa kuului pyöräkellon rimputus jolloin siirryimme lähemmäs tien oikeaa laitaa. Takaa tullut mummo alkoi karjua meille, että älkää nyt eteen tulko ja ohitti meidät oikealta ekaluokkalaista hipoen. Lisäksi huuteli vielä vihaisena että on se kumma kun kävellään keskellä tietä.

Olenko mä jotenkin väärässä, kun olen kuvitellut että kevyenliikenteenväylällä kävellään tien oikeaa reunaa ja että takaa tulevat pyörät ohittavat kävelijät vasemmalta? Ja vasemmalla oli tilaa ohittaa, sillä moni koululainen oli jo meidät vasemmalta ohittanut ennen mummoa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ps. Lapsia on siis kaksi, yksi molemmissa käsissä, joten en voi itse kulkea siinä autojen vieressä." Ja tämäkö ei ole pelottavaa?

Että pitää antaa tilaa myös muille tiellä liikkujille, kevyen liikenteen väylälle ei sovi kävelemään monta ihmistä rinnakkain.

Kävelijät kävelevät reunoissa, ihan sama, onko oikea vai vasen ja heidän velvollisuus on huolehtia, että heidät voi ohittaa keskeltä.

Vierailija
22/25 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitti kelloa!

Teettekö itse näin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap on oikeassa, mummon olisi pitänyt väistää vasemmalta. Mutta en kyllä tajua, miten keskellä te olette kävelleet jos pyörällä pääsee oikealta ohi?

mummo nurmikon puolelle, saatto mennä koska oli niin vihainen ja jatkoi huuteluaan vielä ohituksen jälkeen. Sitä mä en kyllä ymmärrä että miksei se mennyt vasemmalta ohi koska siellä oli tilaa. Just ennen mummoa meni pari poikaa vasemmalta ohi, ihan hyvin pääsivät. Onneksi vilkaisin taakseni kun mummeli alkoi soitella kelloa ja huudella ja huomasin että oikealtahan se ohi menee ja jyrää lapsen, joka automaattisesti alkoi siirtyä ihan asfaltin reunaan väistääkseen pyöräilijää. Käsi kädessä kun mentiin niin kiskaisin lapsen kauemmaksi reunasta. ap

Vierailija
24/25 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ps. Lapsia on siis kaksi, yksi molemmissa käsissä, joten en voi itse kulkea siinä autojen vieressä." Ja tämäkö ei ole pelottavaa?

Että pitää antaa tilaa myös muille tiellä liikkujille, kevyen liikenteen väylälle ei sovi kävelemään monta ihmistä rinnakkain.

Kävelijät kävelevät reunoissa, ihan sama, onko oikea vai vasen ja heidän velvollisuus on huolehtia, että heidät voi ohittaa keskeltä.

siitäkin huolimatta että kävelimme rinnakkain. Minusta ei ole suuri synti kävellä rinnakkain jos jättää muille tarpeeksi tilaa mennä ja ohittaa. ap

Vierailija
25/25 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taas sähläreitä ollut liikkeellä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän