Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vieläkään laihtunut, kävin jo kahdesti aamulenkillä.

Vierailija
24.08.2011 |

Eli siinähän se on pähkinänkuoressa, kärsivällisyyteni laihduttamiseen.

Mulle on tullut 3kg jokaisesta kolmesta lapsesta ja haluaisin päästä näistä vajaasta kymmenenstä kilosta eroon.

Mun paino ei nouse eikä laske, eli ruokavalio on ilmeisesti kunnossa. Kun vaan pääsisi eroon tästä ylimääräisestä.

Onko kenelläkään hyviä ideoita?

Olen kotona lasten kanssa enkä pääse varsinaisesti urheilemaan salille tai jumppaan.

Joudun väsäämään ruuat koko porukalle monesti päivässä, joten mikään oman karppausaterian tekeminen ei oikein nappaa.

En varsinaisesti usko mihinkään pikadiettiin ja silti kyselen sellaisen perään.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii sellaiselle, joka haluaa syödä vähän kaikkea normaalin sekaruokavalion mukaan.

Vierailija
22/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä niitä ei pidä syödä jos haluaa laihtua. Samoin esim. Avokado, oliivit ja kaikki juurekset on laihduttajan nono.

Ap, salille. Ei se pelkkä aerobinen laihduta.

Ai ei aerobinen laihduta. Kuinkahan paljon anaerobista maratoonarit harrastaa? Entä kuinka monta lihavaa maratoonaria tiedät?

Salilla taas viihtyy pulskat.

Silti kaikki urheilu on hyväksi urheilevalle yksilölle. Niin sali kuin lenkki./i]

PELKKÄ aerobinen ei laihduta. MARATOONARITKIN käyvät SALILLA! Toki he harjoittavat täysin eri lihaksia kuin esim. 100m juoksijat, mutta salilla hekin käyvät.

Oikeasti opettele lukemaan urpo.

Salilla viihtyy pulskat. Voi jee, mikä argumentti. Taidat olla jotain proanatyyppejä jotka haluavat olla 180cm pitkiä ja painaa 30kg...

Naisten tulisi tietää että sen aerobisen LISÄKSI tulee tehdä salitreeniä. Maratoonarit eivät muuten mielestäni näytä terveiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani tuo parjatuin hilaripommi sisältää 20% hilareita. Avocado hilarit 10% rasvaa 15%.

Luulet pitävän kauemmin nälän poissa ja verensokerin tasaisempana?

Vaan sen että syöt korkeintaan 4tunnin välein. Ihanteellisin aika on 3h ruokien välillä.

Aamulla enempi hiilareita, samoin päivällisellä, mutta muutoin enempi proteiinipitoista ruokaa. Kasviksia tulisi syödä joka päivä ainakin se 500grammaa. Ja ruokailukertoja päivässä tulisi olla se 5.

Vierailija
24/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on murhaa

Oletko joku kiihkouskovainen karppihörhö? Tässä vähän totuutta tiedoksesi.

Tää täti menee vaan sitten pidättämään kettu äipän kun pisti kani iskän illallis pöytään. Tai sitten pidättää kettuäipän kun ei huolehdi poikasistaan.

Liha on ruokaa.

Karppihörhö?? Sopii jos se pitää sinut tyytyväisenä. Hilareita en tarvitse itse kovin suuria määriä kun teen rasittamatonta toimistotyötä.Liikuntakin on anaerobista kun se on rennompaa kuin aerobinen. En hilareita hirmusti välttele, mutta usein otan juureksia perunan sijaan lounaalla. Rasva % onkin 16.7%

Lapset sitten taas tarvitsevat hilareita joten heille runsaasti perunaa ja pastaa.

Vierailija
25/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaani vs avocado. Vai ei kumpikaan. No jopas nyt. Eikö kalori olekaan kalori? Jos on valittavana 100 g banaania ja 100 g avocadoa ja on tarkoitus saada mahdollisimman paljon energiaa eli pärjätä mahdollisimman kauan syömällään määrällä, on valinta heti avocado. Ei muuten verensokeri heilu läheskään samaan tahtiin kuin banaanilla. Banaani on sokeria.

Vierailija
26/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

PELKKÄ aerobinen ei laihduta. MARATOONARITKIN käyvät SALILLA! Toki he harjoittavat täysin eri lihaksia kuin esim. 100m juoksijat, mutta salilla hekin käyvät.

Oikeasti opettele lukemaan urpo.

Salilla viihtyy pulskat. Voi jee, mikä argumentti. Taidat olla jotain proanatyyppejä jotka haluavat olla 180cm pitkiä ja painaa 30kg...

Naisten tulisi tietää että sen aerobisen LISÄKSI tulee tehdä salitreeniä. Maratoonarit eivät muuten mielestäni näytä terveiltä.

Maratoonareista.

Ei käy salilla. Ei ainakaan kumpikaan tuntemani. Kummallakin useampi SM mitalli kyseiseltä matkalta. Äärimmäisyys esimerkki ja vasta argumentti aerobisen urheilun laihduttavuudesta.

Itse käyn tätänykyä salilla koska se on leppoisampaa kuin aerobinin urheilu.

Aikoinani olen kuulunut budolajissa maajoukkueeseen ja tuokin laji oli lähinnä aerobinen. Koskaan emme käyneet punttiksella.

T:Urpo

Vierailija
27/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän tuli monta oivaa ideaa. Alan kokeilemaan. Tuota "syö vähemmän" olen yrittänyt, mutta on se vaikeeta kun isolle porukalle väsää ruokaa ja sitten pitäisi itse olla syömättä sitä. Olen joskus jättänyt päivällä lounaan väliin, mutta se kostautuu illalla.

Miten se estää syömästä VÄHEMMÄN vaikka laittaa isolle porukalle ruokaa?

t. se "syö vähemmän" -kommentoija

Mun ruoka-annokset eivät ole kovin suuria alkujansakaan.

Paljonko on vähän janssoninkiusausta? Yritän toki ottaa niukemmin, mutta onhan se ihan mahdotonta alkaa punnitsemaan annoksia.

Ongelmahan ei ole sisnänsä painonhallinnassa koska paino on stbiili.

Tarvitsen buustin jolla pääsen takaisin normaaliin painooni ja jatkan taas elämää.

Nuo "lihan on murhaa" jutut taisi lähteä vähän lapasesta.

Muutenkin on vaikea päättää mitä uskoa kun yksi sanoo että syö banaani, toinen että syö avokaado ja kolmas että vedä kaikkia kasviksia.

Luokitellaanko kermaperunat kasviksiksi ja proteiiniksi? :)

Alussa jo mainitsin että en varsinaisesti pääse urheilemaan säännöllisesti.

AP.

Vierailija
28/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruoka-annokset eivät ole kovin suuria alkujansakaan.

Paljonko on vähän janssoninkiusausta? Yritän toki ottaa niukemmin, mutta onhan se ihan mahdotonta alkaa punnitsemaan annoksia.

Ongelmahan ei ole sisnänsä painonhallinnassa koska paino on stbiili.

Tarvitsen buustin jolla pääsen takaisin normaaliin painooni ja jatkan taas elämää.

Nuo "lihan on murhaa" jutut taisi lähteä vähän lapasesta.

Muutenkin on vaikea päättää mitä uskoa kun yksi sanoo että syö banaani, toinen että syö avokaado ja kolmas että vedä kaikkia kasviksia.

Luokitellaanko kermaperunat kasviksiksi ja proteiiniksi? :)

Alussa jo mainitsin että en varsinaisesti pääse urheilemaan säännöllisesti.

AP.

Tämä homma on silti yksinkertaista. Kuluta enemmän kuin syöt => laihdut ja vice versa.

Jos et voi nostaa kulutusta tarvitsee laskea tankkausta. Mikäli tankkaat jo vähän niin tarvitsee harkita mistä ravinteesta et voi luopua. Yleensä hilareita tulee helpointen liikaa. Proteiinia todella harvoin liikaa ja se kun ei oikein edes varastorasvaksi muuta.(Voit tarkastaa vaikka Ihmisen anatomia ja fysiologia: Varastorasva kohdasta) Rasvaa on normaali ruokavaliossa melko hankala vähentää.

Hoikustuminen on lisäksi hidasta. Painoa voi pudottaa nopeasti mutta silloin se on yleensä vain nestettä joka palaa nopiaan.

Varsin helppoa on tehdä vaikka 10 minuutin jumppa joka ilta. Jos sellaista jatkat vuoden, etkä syö lisää niin taatusti olet laihtunut. Ainakin lihakset ovat paremmassa kunnossa :)

T:Urpo

Vierailija
29/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis pitänyt kai jättää se pizza pois siitä tomaattien alta...?

Vierailija
30/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ymmärrä. Et sä pienellä säädöllä tai toivomalla sitä kymmentä kiloa laihdu, vaan tarvit tosiaan 7000kcal vajeen, että laihdut yhdenkin kilon. Ja jos ei edes huvita syömistä rajoittaa, niin ihan turha sun on mitään toivoa.

Mulla on 4 lasta ja tosiaankin kotiäitinä teen niitä ruokia ja leivonkin. Silti olen ollut ketoosidieetillä kuukauden alusta saakka (eli syön lähinnä vain Nutrilettia yms., kolmannes normaalista kalorisaannistani). Painoa lähtenyt 4-5kg.

Vierailija
31/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi hiilasreista vähentäminen voisi onnistua.

Tosin esim tänään se tarkoittaisi että syön perheen lihakeitosta lihat pois ja tarjoan lopulle porukalle kasviskeittoa. :)

Kiitos kannustuksesta, yritän parantaa tapani.

Vierailija
32/32 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ainakaan pitkällä tähtäimellä että olisi hyvä keholle. pienemmät annokset ja tarpeeksi liikuntaa, valitettavasti kestää ja kannatta tähdätä pientä eikä isoa kilomäärää heti. eli 2-5kiloa ensiksi. sitten kun se on saavutettu niin sitten seuraavat. ei nyt laidutan 10-15-20 kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä