Saako raskaana olessa laihduttaa? Olen ylipainoinen reilustii
Eli olen nyt raskaana ja tarkoitus oli laiduttaa enne tätä mutta kävi nyt näin. Eli onko vauvalle jotain haittaa jos laihdutan?ei mitään radikaali diettejä, mutta niin että paino putoaa..
Kommentit (10)
Painoa ei saa pudottaa, mutta jos saat sen pysymään mahdollisimman pitkään edes samoissa lukemissa, se on sallittua. Terveisin terveydenhoitaja.
Jos paino pysyy samoissa lukemissa, niin sittenhän laitokselle tulee jäämään 5-7 kg riippuen lapsen painosta, lapsiveden määrästä ja istukasta.
Minulla ei paino noussut ollenkaan raskauden aikana, joten käytännössä laihduin.
Painoa ei saa pudottaa, mutta jos saat sen pysymään mahdollisimman pitkään edes samoissa lukemissa, se on sallittua. Terveisin terveydenhoitaja.
eikä välttämättä ole hyvä antaa sikiölle sen sortin eväitä....
Terkat sanovat että olisi hyvä että paino pysyy samassa lukemassa ja sehän tarkoittaa sitä että LAIHDUT.Sokerivauvat ovat se suurin vitsaus nykyään joten suosittelenkin sitä laihdutusta.
mutta ei millään nälkäkuureilla, ihmedieeteillä yms. Syöt terveellisesti ja monipuolisesti ja jätät sipsit, keksit, pullat, limsat yms pois. Voit myös käydä kävelyllä, uimassa jne :)
tarkoittaa sellaisia ruokavalioita, joissa syötäisiin selkeästi vähemmän kuin ihmisen normikulutus on (2000 kaloria). Jos taas tähtää tuohon normikulutukseen ja tekee sen terveellisellä, monipuolisella ruokavaliolla, niin hyvä vaan. Ylipainoisellahan siinä saattaa silti muutama kiloa tippuakin. Eihän se elimistö tiedä, että syötkö sinä tietyllä tavalla syödäksesi terveellisesti vaiko tiputtaaksesi painoasi.
Huonojen aineiden kulkeutuminen vauvaan. Onko se nyt tosiaan niin.ap.
oli samanlainen tarkoitus viime kesänä, ennenkun tulin raskaaksi. Olin todella ylipainoinen (BMI 43), kun yllätyksekseni raskauduinkin heti - en ollut ehtinyt pudottaa painoa kuin vajaat 5 kiloa. Terkkarini oli tosi kiva ja kannusti minua syömään terveellisesti ja liikkumaan mahdollisuuksien mukaan. Enpä juuri saanut itsestäni irti sitä liikuntaa, mutta ruokavaliota tarkkailin ja lisäsin entisestään kasvisten ja hedelmien osuutta ruokavaliossa. 3 viikkoa synnytyksen jälkeen painoinkin sitten 20 kiloa vähemmän kuin raskautuessani. Koko raskausajan paino tosin pysyi samana, joten turvotusta tuli ilmeisen runsaasti. Tosin lapsivettäkin oli lähes tuplaten normaali määrä, joten sekin hulahtaessaan vei painoa samantien. Lääketieteellisistä syistä en kyennyt imettämäänkään, joten siitäkään ei pikalaihtumiseni johtunut... Kannustan kyllä syömään terveellisesti ja sillä kyllä laihtuu juuri sopivasti. Voi sitten vauvakin paremmin :)
mutta jos syöt terveellisesti ja normaalisti ja olet todella ylipainoinen niin varmaankin laihdut jonkin verran. Ideaali olisi ettei kiloja ainakaan tulisi yhtään lisää raskauden aikana.