Tuo lasten päiväkotiryhmä vieraili pihoilla on täysi trolli.
Ihmettelen, että kukaan ei ole sitä tajunnut jo kirjoituksista, saati siitä, että kukaan päiväkodin työntekijä ei riskeeraisi työpaikkaansa moisella.
Lisäksi ketjun kirjoituksista varsin moni on tullut samasta IP-osoitteesta.
Kommentit (31)
muutamassa kodissa ollaan kyllä käyty ryhmän kanssa kutsuttuina.
Mutta retkeilemme paljon ja kyllä lapset kertovat,jos heidän kotitalonsa ohitse kävelemme.
En avannut koko ketjua. Haisi trollinkakalle jo kaukaa.
mutta asumme Helsingissä, ja täällä on jo vuosikausia päiväkodissa, missä lapsemme ovat, käyty kiertämässä kaikkien pihat ja talot.
katsomassa missä kaverit asuvat.
Kerrallaan käydään parissa osoitteessa, ja ryhmä on aina kuvattu kotioven edessä. Se, kenen kotia ollaan menossa katsomaan saa ikään kuin johdattaa porukkaa. Kotiovilta otetut kuvat on laitettu päiväkodissa seinälle.
Ainakin kerran on kotiseuturetkeilevä ryhmä myös kutsuttu sisään mehulle ja keksille, kun päiväkotilaisen äiti oli ollut kotona.
Kukaan ei ole retkistä valittanut - saati, että henkilökunnan työpaikat olisivat mitenkään retkistä vaarantuneet.
Päiväkodissamme on n. 50 lasta ja se sijaitsee Helsingissä.
toiminta- ja tapahtumakalenteri. Retkiä kyllä tehdään, mutta ne tehdään esim. puistoihin, leikkipuistoihin. luontoon, läheisiin kouluihin ja joihinkin eritysikohteisiin ja retkistä ilmoitetaan AINA etukäteen vanhemmille. Jos tuollaisia retkiä tehtäisiin, se tietäisi päiväkodin johtajalle potkuja. -kelto
vantaalla meidän tyttö eskarissa kävi ryhmän mukana pihakierroksilla
itse olin paikalla ja otin vallan valokuviakin!
eli kuten toisessa ketjussa kerroin, seisoivat ryhmänä meidän omakotitalon edessä, eivät astuneet tontille, vaan pihaan tulon edessä seisoivat!
eli siitä kerrottiin meille etukäteen ,päivää ei tiedetty, varmaa olisi voinut kieltäytyäkin.
minusta oli hienoa, ja ainakin oma lapsi ihan odotti milloin pääsee johtamaan kavereita meille päin, ja oli polleena
samalla kävi muutaman muunkin kotipihan edessä, koska alueella monta samassa ryhmässä olevaa.
eli kuten asiaa esitettiin, kuuluu ns suunnistaminen, omaan asuinalueeseen tutustuminen, liikunta, jne jne
mitä ihmettä tuossa on??
kuten sanoin , kukaan ei saanut astua ns peremmälle, eli pihalle
olin varannut kaikille pipareita ja juomista,
eli jäi tarjoilematta
eli edellisen ketjun ap , voit olla varma että yksikään ope ei anna yhdenkään lapsen kurkkia ikkunoista!! siinä provoilit ihan varmasti!
mitä ihmettä tuossa on??
eli edellisen ketjun ap , voit olla varma että yksikään ope ei anna yhdenkään lapsen kurkkia ikkunoista!! siinä provoilit ihan varmasti!
On aivan eri asia kulkeeko lauma pihan ohi tietä pitkin vai hilluuko pitkin pihoja ja esitelläänkö sitä lapsen toimesta, kyselläänkö missä on mikäkin ikkuna jne.
Ekassa ei mitään pahaa, kiva juttu, toisessa pöyristyttävää.
taloja pk:n ympärillä. Olin itsekin hieman ihmeissäni tästä.
Useampana päivänä kävivät kävelemässä että jaksoivat kaikkien kotitalot käydä läpi. Musta ihan kiva juttu. Menivät aina yhdellä kerralla läpi samalla suunalla asuvat. Musta ihan kiva juttu ja vaatii vähän ennakkosuunnittelua ohjaajiltakin. Lapset tykkäsivät. Myöhemmin kun liikuttiin muilla asioilla niin lapsi on kertonut että "se ja se asuu tuossa talossa".
Kolmannen lapsen kohdalla jo kierretään, joten ei edes mikään uusi juttu. Ja Tuusulassa asutaan.
kierroksen. Samoin Karamzinin koulun eskarit tekevät kotipihakierroksen :-)
Mun mielestä tässä ei ole mitään erikoista. Lapset saavat muistoksi valokuvan missä seisovat kotiovensa edessa.
vuosi sitten kyllä kävivät tarha tai eskarisyhmänsä kanssa kotipiharetkillä - toki tiedotettiin aikuisia ensin ja olisihan siitä saanut kieltäytyä, mutta en ymmärrä miks...
kivaa oli ja omppuja olivat syöneet pihasta, tämä Helsingissä Kumpulan kaupunginosassa, tarhaa en sano, jos tosiaan jotain tämä asia mättää