Ekaluokkalainen ei saa pyöräillä kouluun
-koulun mukaan. No mitä ihmettä; laitanko ekaluokkalaisen aamulla kävelemään kun itse nousen pyörän satulaan, eskarilainen nousee oman pyöränsä satulaan, ja kaikilla meillä sama osoite määränpäänä??! Jos kerran ekaluokkalainen ei nyt sitten saa polkea sitä omaa pyöräänsä niin saanko mä kyytsätä sen kouluun tarakalla?
Nämä kysymykset meinaan huomisessa vanhempainillassa esittää, mutta ajattelin tarkastaa teidänkin mielipiteitä. Mun mielestä ihan älytön asetelma koko juttu. Kiva ois jos joku ope jakais mielipiteensä tähän!
Kommentit (27)
Koulun oppilaita varten ottamat vaakutukset eivät korvaa, jos eka-tokaluokan oppilaat kulkevat pyörällä kouluun. Siksi siis kielto. Vakuutusyhtiöt katsovat, että pienet oppilaat eivät ole tarpeeksi harjaantuneita kulkemaan yksin pyörällä muun liikenteen joukossa.
Juttele asiasta opettajan kanssa. Jos olet sekä viemässä, että hakemassa koululaista, niin uskoisin, että asia järjestyy.
että ekaluokkalaiset eivät pyöräilisi syyslukukaudella. Keväällä jo suurin osa pyöräilee, ja luokka tekee retkiäkin lähiseudulle pyörillä.
Syksylläkin kyllä jotkut ovat pyöräilleet, koulun puolesta se on ok, kunhan vanhemmat ovat antaneet luvan.
Tuo on suositus kaikissa kouluissa. Mutta kuten on jo sanottu, niin on tietenkin eri asia, jos kuljet lapsen mukana.
sain tukea mietteelleni että ei tämä nyt voi olla niin ehdoton juttu. Kuten joku jo sanoikin; mieluummin pyörällä kuin autolla. Täytyy jutella open kanssa, toivottavasti on yhteistyöhaluinen asiassa.
ap
Kaikissa kouluissa on periaatteesas kielto 1-2 luokkalaisten pyöräilylle. Meillä saa pyöräillä kouluun jos matkaa on yli 2km ja sekin pyöräilylupa pitää anoa kirjallisesti.
Ei varmaan laissa voi kieltää ei, mutta miltä se näyttää muiden lasten silmissä jos se kuuluisa meidän Nico-Petteri saa tulla pyörällä kun se on äiskän ja iskän mielestä ok ja toiset ne vaan kävelee..
Kyseessä on turvallisuus, lasten turvallisuus.
Sinulla jos on järkiperuste niin pyydät lupan ettet näydä idiootilta vastarannakiiskeltä opettajien ja muiden vanhempien silmissä.
Hankala äiti leimaa myös lapsen.
Koulumme on iso, joten vanhemmillakin lapsilla on pyöräilyoikeus vain yli 1 km koulumatkan takia, koska pihaan ei mahdu niin paljoa pyöriä.
En tajua ollenkaan tätä nykymeininkiä. Itse poljin ekana koulupäivänä naapurin tytön kanssa yhdessä koulun. Sen jälkeen milloin yksin, milloin kavereitten kanssa. Ei silloin mitään saateltu. Eikö nykyään ekaluokkalaiset saa kulkea yksin kouluun ja kotiin ollenkaan??
Aloitin koulutieni -80 ja vasta kolmannella luokalla sai mennä pyörällä kouluun kun oli 2km matka. Kouluun ei tullut KUKAAN pyörällä.
Matkaa oli reilu kilometri.
Ei kolmannelle ja neljännellekään pyörällä menty, vaan oli koulukuljetus isolla bussilla 3 km päähän.
Suositus on, ettei ekat ja tokat kävisi pyörällä, mutta pitkämatkalaisille on se ollut ihan luvallista.
Meilläkin keskimmäinen alkoi fillaroida kouluun ekan luokan keväällä. On vain yksi kunnollinen tienylitys ja opetettiin turvallisin reitti ja tienylityspaikka. Matkaa kouluun 2,5km.