Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko ja raha-asiat.

Vierailija
23.08.2011 |

Anoppini kuoli viime talvena äkillisesti ja olen siitä asti joutunut hoitamaan appeni raha-asioita.

On siis minun kontollani, että kaikki appeni laskut on maksettu ajallaan ja mapitettu siististi.

Olen yrittänyt miehelleni puhua, etten halua hoitaa appeni raha-asioita, vaan mielestäni appeni voisi itse opetella maksamaan laskuja. Ärsyttää kun appeni kyselee paljonko hänen tilillään on rahaa ja minun pitäisi aina olla tietoinen siitä.

Nyt appiukolle tuli lasku metsästyskortista ja sanoin, etten aio sitä maksaa, kosksa en hyväksy metsästystä enkä näin ollen halua olla missään tekemisissä asian kanssa. Appi jätti laskun vain pöydälle ja sanoi, että jonkun se täytyy kumminkin maksaa! Jos maksua ei maksa, joutuu appeni käsittääkseni hankkia metsästyskortin uudelleen.

Mitä siis teen? Heitänkö omat periaatteeni romukoppaan vain koska minun täytyy olla kunnollinen miniä ja pitää apestani huolta?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ suostuisi edes omien vanhempieni yrityksessä tekemään 10 päivää kuukaudessa ilmaista työtä! Tosin he eivät sellaista koskaan olettaisikaan.

Työhöni apen firmassa kuuluu palkanlaskenta, osto -ja myyntireskontra, vakuutusasiat, siivous yms. Työntekijöitä on noin 10. -ap

Vierailija
42/45 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En IKINÄ suostuisi edes omien vanhempieni yrityksessä tekemään 10 päivää kuukaudessa ilmaista työtä! Tosin he eivät sellaista koskaan olettaisikaan.

Työhöni apen firmassa kuuluu palkanlaskenta, osto -ja myyntireskontra, vakuutusasiat, siivous yms. Työntekijöitä on noin 10. -ap

menin vain tekemään rästihommat ja saattamaan alulle elämää yrityksessä anopin kuoleman jälkeen. Jotenkin jämähdettiin tilanteeseen vaan. Mutta nyt tosiaan jään joulukuussa äitiyslomalle ja lopetan apen yrityksen hoitamisen. Joten hänellä on nyt hyvää aikaa etsiä jatkaja minulle. Sitä en tiedä kuka jatkossa hoitaa hänen omat raha-asiat kun minä en joulukuun jälkeen halua enää ylimääräistä rasitetta itselleni.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... suoritat niistä laskunmaksuista ym. pienen summan (esim. 100 euroa/lasku) joka kerta omalle tilillesi myös. Kukaan ei huomaa mitään. Laitat viestikenttään esim. "lautoja 2x4 piirongin korjaukseen".

Ja taas kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
44/45 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taakka vain alkaa käydä raskaaksi, kun hoidan oman palkkatyöni, appeni yrityksen ja henkilökohtaiset raha-asiat sekä perheemme talouden. Meillä on lisäksi lapsia ja olen raskaana.

älä nyt sentään anna hyväksikäyttää itseäsi. Ala pyytää kunnon palkkaa yrityksen asioiden hoitamisesta tai lopeta koko homma heti. Eiköhän appi siinä tapauksessa äkkiä löydä jonkun palkatun työntekijän siihen.

Vierailija
45/45 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taakka vain alkaa käydä raskaaksi, kun hoidan oman palkkatyöni, appeni yrityksen ja henkilökohtaiset raha-asiat sekä perheemme talouden. Meillä on lisäksi lapsia ja olen raskaana.

älä nyt sentään anna hyväksikäyttää itseäsi. Ala pyytää kunnon palkkaa yrityksen asioiden hoitamisesta tai lopeta koko homma heti. Eiköhän appi siinä tapauksessa äkkiä löydä jonkun palkatun työntekijän siihen.

kun en ole rahaa vailla, vaan sitä, että appi hoitaisi omat henk.koht maksunsa ja tiliasiansa. Jos joskus edes saisin kiitoksen, se riittäisi.

Alunperin ongelmani oli siis tämä apen omien asioiden hoito, ei tuo yrityksen hoitaminen.

Ja kuten joku ehdotti, että maksaisin "salaa" itselleni joka laskusta, olisi mielestäni varastamista :/ Ja kun en edellenkään sitä rahaa halua.

-Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi