Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaus ei toimi. Mitä teen väärin?!

Vierailija
23.08.2011 |

Esimerkki eilisen päivän syömisistä:

Aamukahvi maitotilkalla ja makeutuspuristeella klo. 7.30

Aamiainen klo. 9: Kaksi keitettyä kananmunaa, yksi karppinen leipäsiivu (rasvaa, tonnikalaa, kinkkua, metwurstia, juustoa, mikrossa lämmitetty), iso lasillinen vähäkalorista karviais- ja boysenmarjakeittoa (hiilaria 2,2g/100g)

Lounas klo. 12: Kesäkurpitsa+jauhelihavuoka (ranskankermaa, tomaattia, juustoa), porkkanaraastetta, salaattia (tomaatti, kurkku, salaatti, paprika), raejuustoa, yksi karppinen leipäsiivu, juomana pepsi max.

Päiväkahvi klo. 14.

Välipala klo 15: kurkku- ja porkkanatikkuja, keitetty muna, vähäkalorista mansikkakeittoa, karppinen leipäsiivu (rasva, juusto, kinkku, metwursti), juomana vesi.

Päivällinen klo 18: Kotitekoisia karppijauhelihapihvejä (taikinassa mm. ripaus raejuustoa, ei korppujauhoja), salaattia, porkkanaraastetta. Juomana pepsi max.

Iltapala klo. 21: Kaksi keitettyä munaa, vähäkalorista mansikkakeittoa, pari nakkia kylmänä.

Kutakuinkin tällä kaavalla olen jo kolmatta viikko syönyt ja vettä juon runsaasti. Painoa pudonnut 1kg!

Olen aika aloittelija tässä hommassa, joten kertokaahan nyt fiksummat, mikä tässä mättää?

Painoa tarkoitus saada tiputettua n. 5kg. Mitat 166/63.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttaessahan nimenomaan kannattaa syödä usein ja vähän.

karppauksessa! Se on ihan eri asia.

Vierailija
22/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta karppaus, ala liikkua ja syömään terveellisesti ja monipuolisesti.

Karppaus ja terveellinen ruokavalio ovat synonyymejä.

Miksi liikuntaa ei voisi harrastaa VHH ruokavaliolla ollessa?

Itse ainakin olen syyllistynyt tähän.

Mikä tekee ruokavaliosta yksipuolisemman, jos korvaat perunan ja viljatuotteet vihanneksilla?

Ravintoloissa syödessäni pyydän aina perunan tilalle vihannekset. Tällöin ruoka on jopa maukkaanpaa.

AP:lle

Tuo monta pientä ateriaa päivässä idea on kehitetty näille runsaasti hiilihydraatteja syöville, jotta verensokeri ei poukkoilisi jyrkästi ylös alas ja eikä tulisi ahmittua välipalaherkkuja.

VHH:lla ei tätä tarvetta ole, koska verensokeri säätelyn hoitaa elimistö itse tuottamalla tarvitsemansa määrän sokereita, jotta verensokeri pysyy tasaisena.

2-3 ruokailua päivässä on tällöin parempi vaihtoehto ja jos laihduttaa meinaa, niin syödä kannattaa vasta kun tuntee olevansa nälkäinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, eikö karppauksessa saa ahtaa rasvaa ja syödä niin paljon kuin napa vetää? Nyt sanotte, että ap syö liikaa.

Tottakai kaikki dieetit laihduttaa, kun ruokailua vähentää?

Pikkasen epäloogista koko karppaus.

Vierailija
24/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, eikö karppauksessa saa ahtaa rasvaa ja syödä niin paljon kuin napa vetää?

on ymmärryksesi karppauksesta. Ei karpatessa tai mitenkään muutenkaan saa syödä LIIKAA. Karppauksen tarkoitus ei siis suinkaan ole, että voit muka syödä 10000 kcal päivässä, ja et muka liho. Pointti on, että vähemmälläkin syömisellä=kaloreilla saat nälän tyydytetyksi ja se myös pysyy kauemmin pois, johtuen siitä, että verensokerit eivät heittele jatkuvasti ylös ja alas, kuten enemmän hiilareita syömällä.

Rasvaa periaatteessa voisit vetää vaikka 2 litraa päivässä, olkoonkin, että siinä olisi kaloreita ihan perkeleesti. Elimistö vaan ei pysty rasvasta käyttämään "hyödyksi" kuin tietyn määrän ja loppu tulisi perseestä ns. rasvaripulina. Jos taas syöt saman kalorimäärän hiilareina, kaikki ylimäärä varastoituu elimistön rasvakudokseen, eli kyllä sillä merkitystä on, mitä siitä leipälävestä sisään lapioi.

Vierailija
25/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on makean- ja leivänhimo. Yritän tällä katkaista sen. Siksi olen pepsi maxia ja keittoja juonut. Tuovat vähän sitä makeantuntua mihin olen tottunut.

Miksi munia pitäisi rajoittaa? Eikö juuri keltuaisesta saa tarvitsemaani rasvaa?

Tiedän, että ruokamäärä kuulostaa paljolta, mutta parin viikon jälkeen alkoikin tuntumaan, että voisin pian pidentää syömisvälejä ja siirtyä kolmeen ateriaan. Tätä tulen kohta kokeilemaan.

Turvotus ja ilmavaivat on vähentynyt. Olo toisinaan kuitenkin nuutunut ja päänsärkyä normaalia useammin. Onko tämä normaalia?

Liikuntaa on ihan liian vähän ja vähänä se pysyykin. Siksi suuntaankin katseeni ruokaan.

Otan vastaan kaikki vinkit!

ap

siksi suosittelin vähentämään kananmunia, ettet kyllästy ruokavalioosi liian äkkiä jos syöt liikaa samoja ruoka-aineita. 5 kananmunaa on tosi paljon, lisäksi voi käydä niin, että proteiinia tulee reippaasti liikaa, ja sehän ei ole mitenkään suositeltavaa.

Päänsärky johtunee siitä ,että sulla on vieroitusoireita sokerista. Siksikin olisi hyvä jättää keinomakeat pois ja kärsiä pari päivää kunnolla ja päästä sitten niistä eroon.

Vierailija
26/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin kans joku aika sitten karpata, mutta tosin heikoin tuloksin. Kunnes löysin netistä kalorilaskurin, ja tajusin syöväni liikaa. Siis että kalorivajetta ei tullut juuri ollenkaana tai joskus se meni jopa päivittäisen kulutuksen ylitse.

Sitten aloin laskea todella tarkasti kalorit, ja kirjoitin kaiken syömisen kaloripäiväkirjaan. Nopeita hiilareita vältin edelleen, mutta söin ruispuuroa ja All bran -hiutaleita sekä kasviksia. Ja aloin liikkua - joka päivä 30 min liikunta esim. kävely polttaa kaloreita niin että vaje kasvaa.

Nyt on tippunut 7 kiloa melko ripeässä tahdissa. Luin Kutri.netistä, että jos ei päivän aikana syö hiilareita, niin illalla tulee helpommin makeanhimo. Joten olen esim. välipalaksi syönyt mysliä (Pirkan luomumysli, jossa on hieman hunajaa, on tosi hyvää!).

Mutta kyllä se on ehdottomasti niin, että laihdutus tökkii pääasiassa sen takia, että kalorivajetta ei pääse syntymään. Usein suositellaan 500 kalorin vajetta, mutta itselläni se on usein lipsunut 700-800 kalorivajeen puolelle, eikä ole ollut nälkä, eikä tästä ole seurannut mitään sen kummallisempaa. Ei ole tullut säästöliekki-ongelmaa tai muuta jumia.

Se koko säästöliekki-teoria on vähän yliarvostettu. Just luin Patrik Borgin kirjoituksen siitä, ja hän sanoi, että laihduttajat mielellään kuvittelevat painonpudotuksen pysähtyneen sen vuoksi, että ovat "säästöliekillä", mutta kun kaloreita lasketaan, niin käy ilmi, että vajetta ei ole tarpeeksi. Samassa artikkelissa oli joku lääkäri vastaamassa samaan kysymykseen, ja hän sanoi, että säästöliekki-tilaan meneminen on paljon harvinaisempaa kuin mitä siitä puhutaan.

Vierailija
27/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinomakeat jää nyt pois. Tämä olikin minulle uutta tietoa. Samoin pyrin kolmeen ateriaan päivässä.

Eiköhän tämä tästä pikku hiljaa lähde oikeille urille. Ainakin toivon niin...

ap

Vierailija
28/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin muutaman viikon verran. Jos edelleenkään ei toivottua painonpudotusta tapahdu, voin todeta, ettei tämä ole minua varten. Mutta vielä en luovuta.

ap

Vierailija
29/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin näyttää siltä. Ota avuksi kalorilaskuri ja syö vasta kun on nälkä. Ei haittaa vaikka söisit aamupalan ja seuraavan kerran vasta illalla. Tarkoituksenahan on syödä kun on nälkä ja syödä sen verran, että nälkä lähtee, ei niin paljon kuin napa vetää. Itse olen "karppaaja", välttelen turhia hiilihydraatteja, koska voin paljon paremmin (ei turvotusta vatsassa) mutta en tunne huonoa omaatuntoa jos silloin tällöin syön kakkupalan tai vaikka vehnäsämpylän. Kun aloitin tämän "karppaamiseni" opin, että kun tuli nälkä, sen pystyi hillitsemään vaikka siihen asti että pääsee kotiin. Ennen minulla tuli aivan hillitön nälkä yhtäkkiä, päätä särki ja olin kiukkuinen. Eli pelkäsin sitä nälkää ja kauppareissullakin ostin varmuudeksi suklaapatukan, jos nälkä yllättää (ja vaikka ei olisi yllättänyt niin pitihän se silti syödä).

Aikaa myöten olen oppinut myös syömään esim. leipää ym. hiilareita niin, ettei vaikuta esim. vatsan turvotukseen. Kokeilemalla oppii, ja kuuntelemalla omaa kehoaan, sen pitäisi olla se paras asiantuntija.

Kyselit siitä päänsärystä ja väsymyksestä. Voi johtua vieroitusoireista. Elimistösi on tottunut saamaan säännöllisesti sokeria, nyt kun olet vähentänyt sokerin syöntiä, aiheuttaa se päänsärkyä. Sinuna kokeilisin joksikin aikaa jättää kaikki makeutusaineet ja sokerit pois ainakin joksikin aikaa, eiköhän se olo siitä kohene, ja tunnet olosi reippaammaksi. Miksi et aloittaisi jotain liikuntaharrastusta? Kaikille löytyy varmasti jokin mieluisa liikuntalaji (jos siis joku fyysinen syy ettet liiku?)

Vierailija
30/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin vaikuttaa että syöt liikaa. Annoskokoja en tiedä, mutta aika miniannoksia pitäisi syödä jos syö noin usein. Ite syön mielummin noita miniannoksia kuin muutaman ison. Vatsalaukku ei veny, ja toisaalta olen puputtaja luonteeltani.

Voisit yhden päivän ajan laittaa ruokasi www.kalorilaskuri.fi palveluun ja katsoa paljonko tulee kaloreita. Monesti karppaus laihduttaa sillä vie monelta nälän pois ja syö siksi vähemmän. Jos kyse on taas mielihaluista ja suuresta ruokahalusta niin kaloreita pitää seurata.

Vierailija
31/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt vouhotusta tästä säästöliekille menemisestä. Eikös se nyt ihan järjellä ajateltuna ole niin että jos ihminen on ylipainoinen, varsinkin huomattavasti ylipainoinen niin elimistö ei kertakaikkiaan voi mennä säästöliekille? Koska läskihän on vararavintoa ja jos elimistö joutuu nälänhätään eli ravintoa ei tule saman verran kuin ennen, otetaan vararavinto eli läskit käyttöön, ei mennä säästöliekille?? Vai olenko ymmärtänyt jotain ihan väärin? (Eri asia tietenkin jos normipainoinen laihduttaa, hänellä kun ei sitä vararavintoa ole niin paljon käytettäväksi)

Vierailija
32/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minun mielestä joka ei tällä hetkellä edes karppaa/laihduta millään tavalla.

Mun mies laihdutti karppailulla 14 kiloa, että kyllä se vaan toimii. Sulla on vaan liikaa tota tavaraa.

Vierailija
33/58 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivustolle karppaus.info, aloittelevien foorumille ja lue sieltä ohjeita ja kannustusta. Tuntuu, että et vielä ole oikein kärryillä. Sieltä saat oikeaa tietoa. Täällä tuntuu liikkuvan aika paljon karppivastaisia.

Vierailija
34/58 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, eikö karppauksessa saa ahtaa rasvaa ja syödä niin paljon kuin napa vetää?

on ymmärryksesi karppauksesta. Ei karpatessa tai mitenkään muutenkaan saa syödä LIIKAA. Karppauksen tarkoitus ei siis suinkaan ole, että voit muka syödä 10000 kcal päivässä, ja et muka liho. Pointti on, että vähemmälläkin syömisellä=kaloreilla saat nälän tyydytetyksi ja se myös pysyy kauemmin pois, johtuen siitä, että verensokerit eivät heittele jatkuvasti ylös ja alas, kuten enemmän hiilareita syömällä.

Rasvaa periaatteessa voisit vetää vaikka 2 litraa päivässä, olkoonkin, että siinä olisi kaloreita ihan perkeleesti. Elimistö vaan ei pysty rasvasta käyttämään "hyödyksi" kuin tietyn määrän ja loppu tulisi perseestä ns. rasvaripulina. Jos taas syöt saman kalorimäärän hiilareina, kaikki ylimäärä varastoituu elimistön rasvakudokseen, eli kyllä sillä merkitystä on, mitä siitä leipälävestä sisään lapioi.

Tämän paremmin ei asiaa voisi selittää "puuaivoille", jotka on kommentoimassa kaikkea vaiakka ei mistään mitään tiedäkään.

Itse olen liikuntarajoitteinen II-diabeetikko ja kokeillut kaikki maailman "pussidieetit" yms. painonpudotukseen ja sokeriarvojen matalana pysymiseen. Ja kas, KARPPAUS ON AINOA, jolla olen saanut painon alas ja sokeriarvot sellaisiksi, että lääkkeet sain heittää hemmettiin... HUOM! Ilman liikunta ja hiilihydraatteja, muuten söin normaalisti vaihdoin vain kevyt tuotteet tavallisiin...HITTO KUINKA HELPPOA!!!!!

Vierailija
35/58 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan se tulee jo otsikossasi esille mitä teet vääri eli "karppaat" Jos ihminen ei saa painoaan/vireystasoaan kuntoon syömällä monipuolisesti/kulutukseensa oikeassa suhteessa olevia määriä sekä liikkumalla niin kyllä se nyt vaan on aivan oma virhe. Ja ne jotka eivät liikuntaa pysty syystä tai toisesta harrastamaan niin ihminenhän nyt vaan ei lihoa jos ei syö väärin ja liikaa vaikka kuinka ja mitä väitätte. ja kohta joku huutaa ei ei en ole lihava olen vain isoluinen ja pidän suklaasta

Vierailija
36/58 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap syo paljon. Minusta toi on aivan normaali maara ruokaa. Aamiainen on ehka aika tuhti, mutta muuten aivan normaali ruoka.

Vierailija
37/58 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme kertaa päivässä ateria riittää, kun syöt kunnolliset ateriat. Ja jätä ihmeessä kaikki keinomakeutettu pois, itse pyrin moisia myrkkyjä välttämään nykyään viimeiseen asti.

Vierailija
38/58 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

karppauksen pointtina ei ole vaihtaa sokeri aspartaamiin. Makea on herkku, eikä joka ruualle kuulu.

Jätä ne makeat pois ja syö vain jos sinulla on nälkä. Aika paljolta minustakin näytti. ainakin jos laihduttaa aiot. Tai ei ehkä paljolta, mutta turhan usein. Karppaus ei ole "virallisterveellinen" 3 h välein ei tarvi syödä. Jos syöt noin niin sitte vaihda vähärasvaiselle. ja edelleen lopeta se aspartaamin syöminen

Vierailija
39/58 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim eilinen päivä:

-paistoin 2 kananmunaa. Haudutin kermassa muutaman meetvurstisiivun. Muutama siivu pekonia päälle.

-lounas töissä (otan omat eväät) Kermassa ja voissa haudutettua kaalta. Porsaan pihvi, paistettu tietenkin voissa. Salaattia, missä oli kermajuustoa ja kinkunsuikaleita. Reilu loraus oliiviölyä salaattiin.

-illalla kotona sentin paksuisia juustosiivuja, joiden päälle laitoin meetvurstisiivut. Iltakahvi päälle ja pari kourallista pähkinöitä.

Ei ole ollut nälkä ja paino on laskenut todella nopeaa ja olo on hyvä. On ihanaa kun saa syödä herkullista ruokaa, eikä tarvitse paastota tai näykkiä jotain näkkileipää ja vihanneksia, kuten laihdutuskuureissa. Nyt saa syödä reilusti hyvää herkkuruokaa ja käyttää joka paikkaan voita ja kermaa ja kermajuustoja ja paino tippuu.

Ap, jätä pepsit ja keinomakeutus pois ja lisää rasvaa reilusti.

Vierailija
40/58 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt ihan liian usein, kolme kertaa max. Kovasti keinomakeutusaineita. Hiilareitakin taitaa tulla jonkin verran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi