Mikä ihana valaistumisen kokemus! Päätin että en mene enää töihin!
Elän kriisin keskellä, jossa tajusin muutamia elämäni tosiasioita: en enää ikinä tahdo tehdä hoitoalan töitä. En halua hoitaa kenenkään muun persettä enää. Nyt riitti, kertakaikkiaan.
Olen nyt sairaslomalla. Tammikuun puolessa välissä jään äitiyslomalle. Takataskussa mulla on opiskelupaikka yliopistoon erittäin hyvin työllistävälle alalle. Jotenkin tässä kuitenkin pitää pärjätä taloudellisesti, kun on lapsia ja olen yksinhuoltaja. Olen suunnitellut näin: Olen sairaslomalla seuraavat viikot ja parantelen itseäni. Sitten painelen töihin ja ilmoitan, että jään opintovapaalle. Opiskelen tässä samalla, ja nostan opintotukea ja lainaa. Äippälomalla pärjään hyvin äp-rahoilla.
Olen kotona ja opiskelen siihen asti kun lapsi täyttää kolme vuotta. Sitten olenkin jo valmistunut. Siinä välissä voin tehdä uuden alani keikkaa. Ja sitten: IRTISANOUDUN TÖISTÄ!!!! Ihanaa, viimeinenkin napanuora poikki. Tai no niin, miksei voisi irtisanoa itseään samantien, kun saikku loppuu..? Kitkuttelua tulee olemaan, mutta teen mitä tahansa muuta kuin hoitotyötä, vaikka paistelen hamppareita Mäkkärissä.
Hoitotyöhön palaaminen tuntuu jo niin vastenmieliseltä, että en jaksa enää edes yrittää esittää muuta. Asiakkaille yritän toki olla ystävällinen, eihän se heidän vika ole että vihaan työtäni. Mutta muuten, teen vain välttämättömimmät ja annan muiden kaakattaa tärkeänä.
Kommentit (3)
Ensimmäinen harjoittelu avasi silmäni,eihän tuollaista nyt jaksa hullukaan tehdä.
Yritän kuitenkin vielä sinnitellä koska työllisyystilanne on niin hyvä.
niin kuin itsestä tuntuu eikä niinkuin muut olettavat sinun tekevän, elämääsi ei elä kuitenkaan kukaan muu kuin sinä!
Itsekkin hoitoalalla... se käsidesissä uiminen, perseiden pyyhkinen ja JATKUVA epäkiitollisuus ammattia kohtaan niin palkan, työntekijöiden kuin asiakkaiden puolelta kuluttaa todella.
Minä tein omat ratkaisuni jo aikoja sitten, jäin kotiäidiksi lapselleni ja en ole päivääkään katunut kuuteen vuoteen.
Nyt kouluttaudun ihan toisiin hommiin ja nautin elämästä. Ihanaa kun uskaltausuin irrottautua jatkuvasta oravanpyörästä.
Ja ennekuin joku huutelee että miten kehtaan nostaa tukia niin olen elämässäni tienannut ja tehnyt 20 vuotta nika limassa töitä että ihan hyvällä omalla tunnulla olen ansainnut "vapaani"
etkä jää kituuttamaan työhön, josta et enää tykkää.
Mielenkiinnosta haluaisin kuitenkin kuulla, että mikä hoitotyössä on se, joka on alkanut tökkimään vuosien kuluessa?
t. hoitoalan opiskelut juuri aloittanut