Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäistä lasta ET enää aio auttaa pukemaan?

Vierailija
22.08.2011 |

Mielenkiinnolla seurasin kaverin touhuja, kun puki 8 vuotiasta tyttöään. Oli kuulemma "vaikeat vaatteet" ts. farkut ja vetoketjullinen huppari. Kukahan sen koulussa pukee...?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse itsensä koulussa!

Vierailija
2/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai esim. iltapuvun selkävetoketjun kiinni... :)

autan tarvittaessa vanhinta (20v) tyttöänikin, kun ei saa takaa vetoketjua kiinni tai kapea mekko on vaikea riisua. En tiennytkään, että auttamiseen on joku ikäraja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autan tarvittaessa vanhinta (20v) tyttöänikin, kun ei saa takaa vetoketjua kiinni tai kapea mekko on vaikea riisua. En tiennytkään, että auttamiseen on joku ikäraja!

mut en ole ajatellut lopettaa auttamista tähänkään.

Vierailija
4/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tarvitsin itse apua mieheltä mekkoni sivusaumassa olevan vetoketjun kiinnilaittoon. Oli vaarana, että kainalomakkara jää väliin:) Lapsiakin autan aamukiireessä tarvittaessa, vanhin 9-vuotias. Ihan itse pukevat koulussa.

Vierailija
5/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias ei ole enää pitkiin aikoihin halunnut pukemisapua.

5-vuotiasta tarvitsee vielä toisinaan auttaa.

Voi sitä pukemisapua tarvita aikuisenakin. Olen itsekin joutunut semmoisiin tilanteisiin :(

Vierailija
6/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla seurasin kaverin touhuja, kun puki 8 vuotiasta tyttöään. Oli kuulemma "vaikeat vaatteet" ts. farkut ja vetoketjullinen huppari. Kukahan sen koulussa pukee...?

Heidän kanssaan harjoitellaan tietenkin taitoja, mutta autan heitä niin kauan kuin elän, sitä tarvittaessa. Ei ne lapset auttamalla mene pilalle. Omatoimisia ja onnellisia ovat. Auttaminen ja helliminen on myös rakkaudenosoitus, jota jokainen tarvitsee. Sillä ei ole mitään tekemistä koulussa pukemisen kanssa, joka kyllä lapselta hoituu.

Vierailija
7/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla pukeutuminen sujuu kouluun mennessä, eikä apua enää tarvita ns normaalitapauksissa. Joku tietty vaate voi olla hankala, enkä näe syytä olla auttamatta jos apua tarvitsee.

Vierailija
8/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ensin tiedän, että hänellä on motoriset taidot suoriutua siitä yksinkin. Eli että onnistuu koulussakin se pukeutuminen.

Tuo huppari voi olla hankala vetoketjunsa takia, eikä lapsi sitä käytäkään koulussa. Mutta äiti tykkää kuosista ja on pakottanut lapsensa pukeutumaan siihen, kun se on niin kivan näköinen. :D Mistä me näitä tiedämme.

Kyllä minäkin joskus kiskon tyttäreltä kapeahkon paidan päältä. Itse pidän siitä paidasta, lapsikin tykkää, mutta inhoaa sitä, että jää siihen jumiin. Joten minä autan (tämä oli kyllä riisumista ei pukemista).

Vierailija
9/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusvaatteiden kanssakin. Nimittäin jos koulu alkaa kahdeksalta eikä lapsi tahdo päästä sängystä ylös, vedän yöpuvun pois ja laitan sukat ja kalsarit ja t-paidan. Siinä vaiheessa poika yleensä on sen verran hereillä että jaksaa kömpiä aamuapalapöytään. Vaihtoehto olisi herättää lapsi kuudelta, että on tarpeeksi aikaa hoputtaa ja muistuttaa ja käydä tökkimässä häntä ylös -tällä tavoin saadaan molemmat nukkua seitsemään.

Vierailija
10/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi kyllä saatan joskus etsiä vaatteita valmiiksi ja sanoa että tämän pitäisi laittaa. (Jos tarttee juhlavaatteet / sään mukainen pukeutuminen tms.)

5-vuotiaan puen vielä usein itse, se vaan on hänestä kivaa ja sujuukin nopeammin niin aamutoimet.

Vierailija
11/13 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset auttamalla mene pilalle. Omatoimisia ja onnellisia ovat. Auttaminen ja helliminen on myös rakkaudenosoitus, jota jokainen tarvitsee. Sillä ei ole mitään tekemistä koulussa pukemisen kanssa, joka kyllä lapselta hoituu.

Näin meilläkin ajatellaan. 7v pyysi muutama päivä laittamaan t-paidan hänen päälleen "kun se tuntuu aina niin hyvältä" ja kyllähän minä laitoin. Kyseinen poika on osannut solmia kengännauhansakin jo vajaa 4-vuotiaana, joten kyllä hän kaikenlaisen pukemisen osaa eikä koskaan kiukuttele siitä, sellaistahan nyt on mukava vähän helliä;-)

Vierailija
12/13 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hänellä on oikeasti vaikea saada jäykkää farkunnappia kiinni ja löytää vetoketjun vastakappaleelle oikea paikka, vaikka niitä olisi harjoiteltu jo sen viisi vuotta. Joillakin on lieviä motorisia vaikeuksia, aina se ei muuten näy päällepäin.

Vierailija
13/13 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autan tarvittaessa vanhinta (20v) tyttöänikin, kun ei saa takaa vetoketjua kiinni tai kapea mekko on vaikea riisua.

En tiennytkään, että auttamiseen on joku ikäraja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi