Miten työkkärissä suhtaudutaan?
En ole ollut koskaan työttömänä, koska ennen lapsia aina reissasin työn perässä ja tein pätkätöitä vuosia. Nyt ei sellainen ole enää mahdollista. Asun maalla ja olen kolmen lapsen yksinhuoltaja ilman mitään turvaverkkoa.
Olen vielä kotihoidontuella. Kohta kuopus täyttää kolme, keskimmäinen on viisi ja esikoinen aloitti toisen luokan. Päiväkotipaikka on varmistunut viisivuotiaalle, mutta vuoden vaihteestakaan ei kuopukselle näyttäisi olevan paikkaa lähipäiväkodissa (4,5km päässä), vaan pitäisi viedä muualle, mikä tarkoittaisi kuljettamisen lisäksi sitä, että tartunnat tulisivat kolmesta paikasta: kahdesta päiväkodista ja koulusta sekä sitä, että esikoinen joutuisi olemaan todella paljon yksin. Voisi käydä hyvin todennäköisesti niin, että minulle tulisi lasten kanssa sairaspoissaoloja paljon sekä mahdollisesti niin, että henkisen kantin ollessa aika huonon jo nyt (käyn viikoittain psykologilla juttelemassa) kovan hoitorumban vuoksi joutuisin pian sairauslomalle itse...
Miten työkkäri suhtautuu siihen, jos ei hoitopaikkoja ole tai jos niiden vuoksi tulee kymmeniä kilometrejä kuskauksia päivässä ja on aivan yksin niin, että tiukkaa tekee ehtiä edes päiväkodin aukioloaikana hakemaan? Oma alani on myös sellainen, että lähimmät pätkätyöt olisivat noin 60-70km päässä.Pakotetaanko töihin/tuleeko karenssia tms.?
Kommentit (7)
on työkkärin näkökanta se, ettet ole työmarkkinoiden käytettävissä.
Eli en voi olla työtön(kään). Eletään sitten vain minimielatustuilla ja lapsilisillä.
joten sinne sinua patistetaan. Jos sinulla ei ole muuta perhettä kuin lapset, saat ohjeen miettiä, kannattaisiko muuttaa.
Noilla syillä et olisi työtön vaan työtävieroksuva, joten osoite olisi sossu.
työpaikat ovat Helsingissä. Täällä taloni maksoi aikanaan 100 000euroa, mutta on vanha ja keskeneräinen, eikä varmastikaan mene kaupaksi tällaisella päivähoitotilanteella eikä tämänkuntoisena, enkä tuolla hinnalla pääse Hkissä edes yksiöön ja vuokrallekin vähän hankalasti. Olen psykiatrian polin kautta psykologilla eli osoite on sitten varmaan sairasloma/työn vieroksuminen, kun tuntuu kaikki ylitsepääsemättömän vaikealta.
Kiitos kaikille avusta!
Ministerit ovat siellä, samoin kansanedustajat, jotkut hyvin eksoottisten kielten osaajat --- en kerta kaikkiaan keksi, mikä on sellainen pätkätyö, jota ei voi tehdä missään muualla.
juurikin ministeriössä aika ajoin viransijaisuus, Evirassa joku sijaisuus ja sitten yksityisillä Hkissä töitä, mutta yksityinen alani työnantaja ei todellakaan katso hyvällä sitä, jos ei työn vuoksi pysty joustamaan.
Mutta sain jo tarpeeksi informaatiota. Kiitos kaikille.
ei työkkäri ole sinusta vielä kovin kiinnostunut. Mutta toki saat työtä parhaiten nyt, kun ei ole työttömyyshistoriaa. Riippuu alasta (työvoimapulaa/työttömyyttä) tarjotaanko sinulle aktiivisesti paikkoja mutta työssäkäyntialue, jolta paikkoja voidaan pakolla tarjota on tosiaan tuon 80km.
Saadaksesi työttömyyspäivärahaa sinun tulee olla työmarkkinoiden käytettävissä (sen määrittelee työkkäri omista, joskus todellisuudelle vieraista lähtökohdista käsin) eli lastenhoito ei saa olla esteenä työpaikan vastaanotolle, vaikka hoitaisitkin juuri nyt kotona lasta.