Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tukan värjäys on syntiä?

Vierailija
22.08.2011 |

Lestadiolaiset pitää tukan värjäämistä syntinä.

Mutta eihän siitä kukaan kärsi, ei itse eikä toiset ihmiset.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tajuat itsekin. Raamattuun kirjaimellisesti uskovien mukaan Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. jos ihminen lähtee muuttamaan ulkonäköään, hän puuttuu Jumalan luomistyöhön, kapinoi Jumalaa vastaan.

eli miksi ajaa partaa?miksi leikata hiukset? kynnet? jne jne jne

kun jumala on luonut ne niin et hiukset kasvaa, parta miehillä jne jne eli nehän asilloin on jumalan luomistyötä, eikö??

älä sitten puutu luomistyöhön mitenkään!!

Vierailija
22/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka millainen.

vai onko Hän ihmisen näköinen?

Tässä on kuvia:

http://freepathways.wordpress.com/2009/04/08/jumalan-kuvaksi/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta koruja saa sijoittaa muualle kuten hiuksiin, kaulalle, rintaan, käsiin ja jalkoihin. Mutta EI KORVALEHTEEN. Siitä joutuu puhuteltavaksi rauhanyhdistyksellä!

Käsittämätön uskomus. Kun joku uskonliike alkaa korostamaan tällaisia juttuja, se kertoo että kyseessä on pahasti vinksahtanut LAHKO.

Vierailija
24/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä uskontoihin liittyy uskomuksia.

Ja uskomuksiin liittyy kieltoja ja rajoituksia, kuten myös asioita joita pitää tehdä.

Jokainen valitkoon oman uskonsa itse.

Vierailija
25/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, Jumala on ilmoittanut thatonsa kymmenessä käskyssä. Että mik on väärin ja mikä on oikein.

Mutta: kukaan ihminen ei pysty täyttämään käskyjä läheskään. yrittää pitää mutta täydelliseesti emme siihen pysty.

Silloin tulee Jumalan armo ja Jumala antaa meille erehdykset ja puuttuvaisuudet anteeksi ilman tekoja, aivan armosta.

MUTTA: tämä armo ei kelpaakaan lestadiolaisille.

Lestadiolaiset loivat uudet käskyt, sellaiset jotka ihminen PYSTYY täyttämään, kun oikein kovasti yrittää!

Ja nyt 80 000 lestadiolaista yrittää noudattaa heidän itse keksimiään käskyjä.

He keräävät porukan aina puhuttelemaan ja kiusaamaan sellaista lestadiolaista jolla ei ole oikein onnistunut vaellus ja on käynyt konsertissa tai meikannut.

Näitä puhutteluja ihmiset pelkäävät sydän pamppaillen. ja puhuttelijat puolestaan saavat nautintoa lähimmäisen kiusaamisesta.

Siitä saa sisältöä tylsään elämäänsä...

Vierailija
26/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen valitkoon oman uskonsa itse.

Vanhoillislestadiolaisuutta ei "valita" vaan lapsi kasvatetaan siihen vauvasta saakka.

Vierailija
27/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mutkin kasvatettu lapsena ajattelemaan että mustalaiset on kaikki kriminaaleja ja tummaihoiset on neekereitä ja yhteiskunnan pohjaa. Samoin on opetettu että homous on sairasta.

Ei se tarkoita että mä aikuisena noin ajattelisin. Kyllä ihminen nuoruudessa tekee omat ratkaisut.

Vierailija
28/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset pitää tukan värjäämistä syntinä. Mutta eihän siitä kukaan kärsi, ei itse eikä toiset ihmiset.

No itse teen syntiä varmaan joka päivä. Syntihän on sitä mitä ei saisi tehdä TOISTA IHMISTÄ KOHTAAN. En ole aettunut aina heikomman puolelle, puolustamaan häntä.

En muista kunnioittaa lapsiani enkä puolisoani niin kuin pitäisi. Puhun joskus pahaa toisista tai ainakin ajattelen (ajatuksinkin voi tehdä raamatun mukaan syntiä).

Olen joskus valehdellut. Joskus pettänytkin. Aina en ole jaksanut olla rehellinen. Saatan sallia itselleni välinpitämättömyyttä että en puutu vääryyksiin joista lähimminen kärsii...

Vierailija
29/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, Jumala on ilmoittanut thatonsa kymmenessä käskyssä. Että mik on väärin ja mikä on oikein. Mutta: kukaan ihminen ei pysty täyttämään käskyjä läheskään. yrittää pitää mutta täydelliseesti emme siihen pysty. Silloin tulee Jumalan armo ja Jumala antaa meille erehdykset ja puuttuvaisuudet anteeksi ilman tekoja, aivan armosta. MUTTA: tämä armo ei kelpaakaan lestadiolaisille. Lestadiolaiset loivat uudet käskyt, sellaiset jotka ihminen PYSTYY täyttämään, kun oikein kovasti yrittää! Ja nyt 80 000 lestadiolaista yrittää noudattaa heidän itse keksimiään käskyjä. He keräävät porukan aina puhuttelemaan ja kiusaamaan sellaista lestadiolaista jolla ei ole oikein onnistunut vaellus ja on käynyt konsertissa tai meikannut. Näitä puhutteluja ihmiset pelkäävät sydän pamppaillen. ja puhuttelijat puolestaan saavat nautintoa lähimmäisen kiusaamisesta. Siitä saa sisältöä tylsään elämäänsä...

Vierailija
30/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattuun kirjaimellisesti uskovien mukaan Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. jos ihminen lähtee muuttamaan ulkonäköään, hän puuttuu Jumalan luomistyöhön, kapinoi Jumalaa vastaan.

Tuolal perusteella hiusten leikkaaminenkin ja muotoileminen on syntiä.

Mistä se käsitys on syntynyt, että Jumalalla ei ole värjätty tukka?

Sitä vain tarkoitin, että nuo ulkonäkösäännöt perustuvat Raamatun tulkintoihin. Turhamaisuutta ja itsensä koristelua pidetään yleisesti pahana (myös vähämmän uskovaisissa piireissä) ja samalla siitä nautitaan. :)

Ulkonäkölakeja on muitakin, esim ortodoksijuutalaiset miehet eivät aja partaansa eivätkä naiset muistaakseni leikkaa tukkaansa, protestanttisllla amisheilla on kaikenlaisia sääntöjä milaiset vaatteet saa olla, millaiset ompeleet ja kiinnitykset. Körtit pukeutuivat ainakin ennen pelkästään mustaan. Pitää olla vaatimaton, ei saa ylentää itseään, koska silloin tulee alennetuksi. ja kaikki säännöt pannaan milloin minkäkin oikea-uskoisuuden piikkiin.

9

Vierailija
31/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mutkin kasvatettu lapsena ajattelemaan että mustalaiset on kaikki kriminaaleja ja tummaihoiset on neekereitä ja yhteiskunnan pohjaa. Samoin on opetettu että homous on sairasta. Ei se tarkoita että mä aikuisena noin ajattelisin. Kyllä ihminen nuoruudessa tekee omat ratkaisut.

Kyllä. Mutta lestsadiolaiskavatuksen saaneelel se on rankkaa jos ei haluaisi jatkaa lestadiolaisena.

http://freepathways.wordpress.com/2010/04/05/uskon-jattaminen/

Vierailija
32/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisin vähän aikaa sitten tutulta lestadiolaiselta:

- Estääkö hiusten värjääminen ja korvakorujen laittaminen taivaaseen pääsemisen??

Ja vastaus oli että Kyllä hänen mielestä estää.

Mut hän ei pystynyt sanomaan mistä kohtaa Raamatusta hän on nämä käskyt/kiellot löytänyt. Siis ei tiennyt? kaipa ne on jossain?

Minä olen luullut aina että ei ole muita kuin ne 10 käskysä...

Vierailija
33/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko jeesustelutouhu.Voi niitä raukkoja jotka pakosti joutuu kuulumaan.Sukurutsareita kaikki tai lapsiinsekaantujia.Kas kun tollasta vielä nykyyhteiskunnassa on.Luulis että kaikki ihmiset jo tajuis mitä höpöhöpö juttui kaikki uskonto jutut on.

Vierailija
34/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, Jumala on ilmoittanut tahtonsa kymmenessä käskyssä. Että mikä on väärin ja mikä on oikein.

Mutta: kukaan ihminen ei pysty täyttämään käskyjä läheskään. Yrittää pitää mutta täydelliseesti emme siihen pysty.

Silloin tulee Jumalan armo ja Jumala antaa meille erehdykset ja puuttuvaisuudet anteeksi ilman tekoja, aivan armosta.

MUTTA: tämä armo ei kelpaakaan lestadiolaisille.

Lestadiolaiset loivat uudet käskyt, sellaiset jotka ihminen PYSTYY täyttämään, kun oikein kovasti yrittää!

Ja nyt 80 000 lestadiolaista yrittää noudattaa heidän itse keksimiään käskyjä. He keräävät porukan aina puhuttelemaan ja kiusaamaan sellaista lestadiolaista jolla ei ole oikein onnistunut vaellus ja on käynyt konsertissa tai meikannut.

Näitä puhutteluja ihmiset pelkäävät sydän pamppaillen.

Ja puhuttelijat puolestaan saavat nautintoa lähimmäisen kiusaamisesta. Siitä saa sisältöä tylsään elämäänsä...

ja on hyvä muistaa että juuri se on LAHKON tunnusmerkki että ryhmässä otetaan yksittäisiä arkielämän asioita ja tehdään niistä ylihengellisiä asioita.

Määritellään synniksi milloin mitäkin.

Tällaisella ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.

Kyseessä on lähinnä pakanallinen lahko.

Vierailija
35/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaiset opettaa että ulkonäöllä koreilu on kiellettyä. Perustuu Raamatun kohtaan jossa naista kielletään koritelemasta päätään palmikolla, tai jtain sinne päin, enkä tosiaan muista mistä ko. kohta löytyy.

Olen ollut lapsuuteni lestojen keskellä, vaikken ole vl.

Vierailija
36/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysäisin vähän aikaa sitten tutulta lestadiolaiselta: - Estääkö hiusten värjääminen ja korvakorujen laittaminen taivaaseen pääsemisen?? Ja vastaus oli että Kyllä hänen mielestä estää. Mut hän ei pystynyt sanomaan mistä kohtaa Raamatusta hän on nämä käskyt/kiellot löytänyt. Siis ei tiennyt? kaipa ne on jossain? Minä olen luullut aina että ei ole muita kuin ne 10 käskysä...

raamatussa ei kielletä hiustenvärjäystä tms

eli ovat sen itse keksineet.

ja todellakaan ihmisen pelastuminen ei riipu siitä värjääkö päätään vai ei :) kuulostaa ihan surkuhupaisalta koko ajatus :)))

millainen jumala olisi , jos hylkäisi ihmisen sen takia, et on värjännyt hiuksensa???

jumala on rakkaus, kuinka voisi tuollaista tehdä?

kymmenen käskyä on annettu ja ne tulee täytää ja niiden mukaan elää, ne on tärkeimmät

ja jopa aito kautmus voi pelastaa ihmisen, kuten ristillä olevan varkaan...

jumala on armo.

jeesus kuoli ihmisten puolest, jootta kukaan joka häneen uskoo ei hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän.

Vierailija
37/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, Jumala on ilmoittanut thatonsa kymmenessä käskyssä. Että mik on väärin ja mikä on oikein. Mutta: kukaan ihminen ei pysty täyttämään käskyjä läheskään. yrittää pitää mutta täydelliseesti emme siihen pysty. Silloin tulee Jumalan armo ja Jumala antaa meille erehdykset ja puuttuvaisuudet anteeksi ilman tekoja, aivan armosta. MUTTA: tämä armo ei kelpaakaan lestadiolaisille. Lestadiolaiset loivat uudet käskyt, sellaiset jotka ihminen PYSTYY täyttämään, kun oikein kovasti yrittää! Ja nyt 80 000 lestadiolaista yrittää noudattaa heidän itse keksimiään käskyjä. He keräävät porukan aina puhuttelemaan ja kiusaamaan sellaista lestadiolaista jolla ei ole oikein onnistunut vaellus ja on käynyt konsertissa tai meikannut. Näitä puhutteluja ihmiset pelkäävät sydän pamppaillen. ja puhuttelijat puolestaan saavat nautintoa lähimmäisen kiusaamisesta. Siitä saa sisältöä tylsään elämäänsä...

Vierailija
38/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaiset opettaa että ulkonäöllä koreilu on kiellettyä.

Mutta itse he kuitenkin pukeutuu äärimmäisen muodikkaasti uusimpiin kalliisiin merkkivaatteisiin. Olen käynyt helsingin rauhanyhdistyksellä joskus katsomassa ja silmiinpistävän hienosti pukeutunutta väkeä varsinkin nuoret naiset.

Vierailija
39/64 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä korvakoruista tekee syntisen ja missä kohtaa raamattua sanotaan korvakorujen olevan uskosta luopumisen merkki.

Olen syntynyt vanhoillislestadiolaiseen kotiin ja olen aina mukisematta niellyt tuon, kun puhujat ovat vakuutelleet sen olevan uskosta luopumisen merkki. En muista ainuttakaan kertaa, joissa he olisivat ottaneet suoran raamatun kohdan esimerkiksi.

Kuinka paljon puhujilla onkaan muita tapasääntöjä, joita he ei edes pyri perustelemaan raamatulla. Tai tulkitsevat kaukaa haetuilal itse kehitellyillä rakennelmilla joitain raamatun kohtia niin, että ne saadaan näyttämään siltä, että joku asia, kuten korvakorut olisivat muka synti.

Kysehän on oikeasti vallankäytöstä.

Vierailija
40/64 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankaria ootte uskovaiset, asiassa josta ei ole mitään haittaa muilel ihmisille!

Eikös synti ole sitä että vahingoittaa lähimmäistä tai ei piittaa hänen hyvinvoinnistaan.