Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neulojataiturit: Raglanhihasta kysymys!!!

Vierailija
21.08.2011 |

Olen tehnyt raglahihaa aikaisemmin niin, että olen neulonut kaikki kappaleet ja sitten ommellut raglansaumasta kiinni.

Mutta nyt ajattelin liittää kaikki kappaleet pyöröpuikolle (neuletakki, miehen, eli siis edestä auki, ei paita) ja neuloa raglan siis yhtenä kaarrokkeena vai miksi sitä nyt kutsutaan.

KYSYMYS KUULUU: päätelläänkö etu- ja takakappaleiden reunasta silmukoita ennen pyöröpuikolle kokoamista ja raglan aloittamista? Muutenhan ne reunasilmukat käsittääkseni venyvät ikävästi? Mutta en ole varma tästä. Vai jääkö sitten sinne kainaloon ällöttävä ylimääräinen pussi.

kiitän ohjeista!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin jää käsille enemmän liikkumatilaa. Päättelen 4-8 s hihojen kohdilla vartalokappaleessa edellisellä kerroksella ja hihojen reunoista tuosta noin puolet silmukkamäärästä molemmista reunoista. Pääteltävä määrä riippuu langan paksuudesta, mallista, koosta jne.

Vierailija
2/3 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis päätellyt oikein, miten pitää päätellä :D Monissa neuleohjeissa jota esim Novitan sivulta etsin, oli vain sellaiset ommeltavasaumaiset raglat. Tuo kuulostaa järkevältä. 7 veljestä varmaan joku 4s kummastakin päästä kappaletta päätettynä lienee okei. Kiitti sulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päättelen muutaman silmukan kainalokohdan molemmin puolin, sekä vartalo-osasta että hihoista. Lopuksi sitten ompelen ne päätellyt silmukat yhteen ettei kainaloon jää reikää. Ainakin tuo vaikuttaa siihen, että kainalon kohta olisi tosi vaikea neuloa jos siinä ei olisi niitä pääteltyjä antamassa edes vähän tilaa.